Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Elevtilfredshedsundersøgelsen 2006 ESB-netværket Efteråret 2006.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Elevtilfredshedsundersøgelsen 2006 ESB-netværket Efteråret 2006."— Præsentationens transcript:

1 Elevtilfredshedsundersøgelsen 2006 ESB-netværket Efteråret 2006

2 De overordnede resultater - og fremtidige mål 64 56 67 57 69 60 0 20 40 60 80 100 Vurdering TilfredshedLoyalitet EUC Vest 2005 EUC Vest 2006 ES Benchmarkingnetværket samlet 2005=2006 Mål 2007 60 69 70 62 Mål 2008 Mål 2009 64 72

3 Indsatsområder – Skoleniveau Indsatsområder 2007  Planlægning: ­ Info. om aflysninger og ændringer. ­ Lydhør overfor initiativer og forslag. ­ Skemaplanlægning. ­ Info. om regler og tidsfrister samt ændringer i uddannelsen.  Socialt miljø: ­ Det sociale samvær i klassen er godt. ­ Stemningen på uddannelsesstedet. ­ Der afholdes tilstrækkeligt med fællesarrangementer.  Undervisning: ­ Lærer tilstrækkeligt nyt hver dag. ­ Undervisning udfordrer fagligt. ­ Forhold mellem teori og praksis. ­ Oplever sjældent spildtid i undervisningen. Image Fysisk miljø Socialt miljø Undervisning Undervisere Planlægning 50 80 Effekt af en forbedringLavHøj Svagheder MulighederStyrker Indsatsområder Vurdering 2005 2006

4 De overordnede resultater – Loyalitet De trofaste brugere Kerne- brugere Ambassadører De kritiske brugere De troløse brugere Lav Høj Tilfredshed Lav Høj Loyalitet Ambassadører: Yderst positiv holdning. Anbefaler skolen og uddannelsen til andre. Kernebrugere: Positiv holdning. Bidrager positivt til skolens virke. Trofaste brugere: Negativ holdning. Bidrager ikke positivt til skolens virke, men bliver pga. personlige og praktiske årsager. Troløse brugere: Meget kritiske og tilbøjelige til at skifte skole/uddannelse, hvis et bedre alternativ tilbyder sig. Kritiske brugere: Meget utilfredse og i tvivl om deres valg af uddannelse og skole. På vej væk. 2006: 15% (2005: 14%) 2006: 47% (2005: 45%) 2006: 18% (2005: 15%) 2006: 3% (2005: 5%) 2006: 17% (2005: 22%)

5 ETU Opfølgningsplan 2007-2008 IndsatsområdeMålTidsplan KvalificerKonkretiserImplementerResultat Elevtilfredshed indenfor Planlægning Elevtilfredshed øges for: •Info. om aflysninger og ændringer. •Lydhør overfor initiativer og forslag. •Skemaplanlægning. •Info. om regler og tidsfrister samt ændringer i uddannelsen. Deadline: 1/3-07 Deadline: 15/3-07 Periode: 15/3-07 til 31/12-07 2. Halvår 2007 Elevtilfredshed indenfor Social miljø Elevtilfredshed øges for: •Det sociale samvær i klassen. •Stemningen på skolen. •Der afholdes tilstrækkeligt med fællesarrangementer. Deadline: 1/6-07 Deadline: 1/7-07 Periode: 1/8-07 til 31/12-08 2. Halvår 2008 Elevtilfredshed indenfor Undervisning Elevtilfredshed øges for: •Lærer tilstrækkeligt nyt hver dag. •Opgaverne er spændende. •Oplever sjældent spildtid i undervisningen. Deadline: 1/3-07 Deadline: 15/3-07 Periode: 15/3-07 til 31/12-07 2. Halvår 2007


Download ppt "Elevtilfredshedsundersøgelsen 2006 ESB-netværket Efteråret 2006."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google