Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

@ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring © E-læremiddeler til brug for differentiering Gitte Christensen, pædagogisk konsulent.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "@ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring © E-læremiddeler til brug for differentiering Gitte Christensen, pædagogisk konsulent."— Præsentationens transcript:

1 @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring © E-læremiddeler til brug for differentiering Gitte Christensen, pædagogisk konsulent Undervisnings- middelprisen 2009

2 @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring © Partnere i Det Nationale Videncenter for e-læring: •VIA University College •Erhvervsakademi Århus •Århus Købmandsskole •samarbejdspartnere Forankret Kompetencecenter for e-læring, Århus Købmandsskole

3 @ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring opgaver Kernekompetence: Pædagogisk innovation med e-læring Videncenter: •Analyser •Udviklingssamarbejde •Kompetenceudvikling •Videndeling 20-25medarbejdere Kompetencecenter: • e-læremidler • e-læringsmiljøer • e-evaluering • It-støttesystemer

4 Hvor kan der ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©

5

6 Stofmængde •Forskellige variationer af det samme indhold •Adgang til lydfiler •Need to know vs Nice to know •Forkortede udgaver af ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©

7 Tid •De lærende arbejder i eget tempo med lær selv materiale •Tilgå tavlegennemgange hjemmefra via video og screencaptures – bedre tid til forståelse •Udarbejdelse af minimumsopgaver med tilbud om ekstra ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©

8 Kompleksitetsgrad •Abtraktionsniveau •Hjælp til løsning •Ekstra udfordringer •Mulighed for at løse opgaver, der er tilpasset ens ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©

9 Nødvendige gennemgange •Mulighed for at arbejde med materialet udenfor klasselokalet •Elektronisk selvevaluering •Repetition af gennemgange – fx ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©

10 Læringsstile •Udgangspunkt i Kolbs læringscyklus •Honey og Mumfords læringsstile •Giv mulighed for indgang i læringscirklen til hver læringsstil •Læringsobjekt ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©

11 Digitale undervisningsmaterialer De fire læringsstile Kilde: Honey og Mumford, 1992

12 Digitale undervisningsmaterialer Pædagogisk model

13 Digitale undervisningsmaterialer Læringsobjekts indhold

14 Digitale undervisningsmaterialer Differentiering i et LO

15 Vismandsportalen •Oprindeligt et simuleringsspil på cd-rom •Nu også med læringsportal tilknyttet, så der kan tilegnes færdigheder og kompetencer til at kunne simulere •Der kan differentieres på stofmængde, kompleksitet, tid, og læringsstile. ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©

16 Læringsobjekter til mat b/c •Udviklet til at lette overgangen fra folkeskole til gymnasiematematik •Indeholder visualiseringer og eksempler •Der kan differentieres på tid, nødvendige gennemgange og læringsstile. •Test giver mulighed for at finde frem til niveau. •Præ-testPræ-test ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring ©

17


Download ppt "@ventures/eVidenCenter ®, Kompetence- og Videncenter for e-læring © E-læremiddeler til brug for differentiering Gitte Christensen, pædagogisk konsulent."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google