Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SharePoint 2010. /36 2 General SettingsPermissions and ManagementCommunications Titel, description and navigation Versioning settings Advanced settings.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SharePoint 2010. /36 2 General SettingsPermissions and ManagementCommunications Titel, description and navigation Versioning settings Advanced settings."— Præsentationens transcript:

1 SharePoint 2010

2 /36 2 General SettingsPermissions and ManagementCommunications Titel, description and navigation Versioning settings Advanced settings Column default value settings Rating settings Audience targeting settings Metadata navigation settings Per-location view settings Form settings Manage files which have no checked in version Information management policy settings Delete this document library Save document library as template Permissions for this document library Workflow Settings Generate file plan report Enterprise Metadata and Keywords Settings Incoming settings RSS settings

3 /36 3 • Ændre bibliotekets navn • Tilføje beskrivelse • Vises i venstre navigationspanel • Ændre bibliotekets navn • Tilføje beskrivelse • Vises i venstre navigationspanel

4 /36 4 Content Approval Document Version History Require Check Out

5 /36 5 Content Approval Document Version History Require Check Out

6 /36 6 Content Approval Document Version History Require Check Out 1. Dokument åbnes 2. Dokumentet lukkes 3. Og der checkes in

7 /36 7 Kræver flere handlinger: • Oprette Content Types • Tilføje skabelonfiler • Tillade Content Types i aktuelle bibliotek • Tilføje Content Types i aktuelle bibliotek Kræver flere handlinger: • Oprette Content Types • Tilføje skabelonfiler • Tillade Content Types i aktuelle bibliotek • Tilføje Content Types i aktuelle bibliotek

8 /36 8

9 9

10 10

11 / Et dokument-bibliotek »Produkter« er oprettet 2.Indsætter/uploader nyt billede, hvor biblioteket »Produkter« er valgt som standard. 3.Billederne gemmes i en mappe med navn svarende til navnet på den aktuelle wiki-page.

12 /36 12 Datasheet View har disse funktioner i højre side

13 /36 13

14 /36 14 En kolonne »Avance« af typen Number er oprettet i forvejen.

15 /36 15 Tilføjer en kolonne »Salgspris« af typen »Calculated«, der automatisk udfører en beregning

16 /36 16 Kolonnen »Jylland« tildeles en standardværdi (400).

17 /36 17 Når siden genindlæses, forsvinder de netop satte ratings. Først når timerjobbet har kørt (standard én gang hver time), og beregnet gennemsnittet, bliver ratings farvet blå. Kan manuelt gennemfører beregning ved at gå til »Timer jobbet«: 1.Central Admin | Monitoring | Review Job Definitions 2.Aktivér »Run Now« knappen, og efter cirka et minut vises den gennemsnitlige rating. Når siden genindlæses, forsvinder de netop satte ratings. Først når timerjobbet har kørt (standard én gang hver time), og beregnet gennemsnittet, bliver ratings farvet blå. Kan manuelt gennemfører beregning ved at gå til »Timer jobbet«: 1.Central Admin | Monitoring | Review Job Definitions 2.Aktivér »Run Now« knappen, og efter cirka et minut vises den gennemsnitlige rating.

18 / En gruppe »Udvikler« er oprettet, og er tilføjet til to filer 2.Content Query Web Part er indstillet til at vise fra et dokumentbibliotek og med aktivering af audience filtering 3.En bruger (i gruppen Udvikler) kan da kun se dokumenterne, som har fået tilføjet gruppen Udvikler i Target Audiences.

19 /36 19 Der er tilføjet en kolonne »Sprog« (med tre valgmuligheder) Standard

20 /36 20 Bestemme hvilke views der skal være tilgængelig i forskellige mappper Husk at trykke »Apply« for hver mappe

21 /36 21 Standard Contast List Standard Contast List tilrettet i InfoPath

22 /36 22

23 /36 Skabelon slettes fra top-level, i »List templates« under Galleries 23 Oprette nyt bibliotek med biblioteksskabelonen »Projekt«

24 /36 1.Slet alle grupper 2.Tilføjer gruppen »HR« 3.Kun medlemmer i HR-gruppen har adgang til HR-biblioteket 1.Slet alle grupper 2.Tilføjer gruppen »HR« 3.Kun medlemmer i HR-gruppen har adgang til HR-biblioteket 24

25 /36 Gælder filer der ikke er tjekket ind, efter oprettelsen (gælder ikke med filer der er tjekket ind og ud igen). Dette scenarie gælder kun når indstillingen »Require documents to be checked out before they can be edited« er valgt, og kun nyoprettede filer. Gælder filer der ikke er tjekket ind, efter oprettelsen (gælder ikke med filer der er tjekket ind og ud igen). Dette scenarie gælder kun når indstillingen »Require documents to be checked out before they can be edited« er valgt, og kun nyoprettede filer. 25 Fra båndet kan dokumenterne tjekkes ind (kun én af gangen). Oprettet før indstillingen »Require documents to be checked out before they can be edited« er valgt. Oprettet efter indstillingen »Require documents to be checked out before they can be edited« er valgt.

26 /36 26

27 /36 27

28 /36 28 Folksonomy = Tags oprettet af brugere Taxonomy = Tags oprettet af administrator Enterprise Keywords Save metadata on this list as social tags

29 /36 29 Enterprise Keywords Save metadata on this list as social tags

30 /36 30 Udføre en handling på filerne, bestemt ud fra en begivenhed, f.eks. efter tiden. (serveren kører et job én gang pr. døgn, der tester politikken). Udføre en handling på filerne, bestemt ud fra en begivenhed, f.eks. efter tiden. (serveren kører et job én gang pr. døgn, der tester politikken). Retention Auditing Barcodes Labels

31 /36 31 Retention Auditing Barcodes Labels

32 /36 32 Retention Auditing Barcodes Labels Ønsker at vide hvor mange gange et dokument er blevet åbnet

33 /36 33 Retention Auditing Barcodes Labels Barcoden kan først indsættes, når det nyoprettede dokument åbnes igen.

34 /36 34 Retention Auditing Barcodes Labels

35 /36 35 Gemmer vedhæftede filer fra en mødeinvitation

36 /36 36


Download ppt "SharePoint 2010. /36 2 General SettingsPermissions and ManagementCommunications Titel, description and navigation Versioning settings Advanced settings."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google