Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Evaluerings- kompetencen. Hvorfor evaluerer vi? Hvordan evaluerer vi?  Ekstern evaluering (summativ) eksamen og karaktergivning bedømme, hvad du kan.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Evaluerings- kompetencen. Hvorfor evaluerer vi? Hvordan evaluerer vi?  Ekstern evaluering (summativ) eksamen og karaktergivning bedømme, hvad du kan."— Præsentationens transcript:

1 Evaluerings- kompetencen

2 Hvorfor evaluerer vi?

3 Hvordan evaluerer vi?  Ekstern evaluering (summativ) eksamen og karaktergivning bedømme, hvad du kan her og nu ikke at forbedre, men at kommunikere en bedømmelse resultatorienteret

4 Hvordan evaluerer vi?  Intern evaluering (formativ) procesorienteret hvad kan blive bedre næste gang? kan omhandle dig, din lærer, undervisningens tilrettelæggelse, materialer etc

5 Selvevaluering i grupper Et eksempel på evaluering  Hvordan finder man frem til en fælles norm for arbejdet i en gruppe?  Hvad er acceptabelt og uacceptabelt i gruppen?  Fokus på arbejdsprocessen  Hvordan vil vi arbejde?  Hvad er succeskriteriet i dette gruppearbejde?

6 Gruppeopgave nu  Find sammen med jeres gruppe i krigsprojektet  Lav et fælles stykke papir, hvor I formulerer jer ud fra disse to sætninger: 1. Gruppen vil betragte projektet som en succes hvis… 2. Gruppen vil betragte projektet som en fiasko hvis…


Download ppt "Evaluerings- kompetencen. Hvorfor evaluerer vi? Hvordan evaluerer vi?  Ekstern evaluering (summativ) eksamen og karaktergivning bedømme, hvad du kan."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google