Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Medieinformation. Side 2 Indhold • PLUS gruppens aviser3 • Dækning6 • Læserprofil7 • Svær at komme uden om8 • Kontakt9.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Medieinformation. Side 2 Indhold • PLUS gruppens aviser3 • Dækning6 • Læserprofil7 • Svær at komme uden om8 • Kontakt9."— Præsentationens transcript:

1 Medieinformation

2 Side 2 Indhold • PLUS gruppens aviser3 • Dækning6 • Læserprofil7 • Svær at komme uden om8 • Kontakt9

3 Side 3 PLUS gruppens aviser Kort om Horsens Folkeblad Horsens Folkeblad A/S udgiver Horsens Folkeblad samt distriktsbladene Horsens Posten, Ugeavisen Bjerre Herred i Juelsminde samt Odder Avis og endelig Ejendomsavisen. Endvidere driver bladet Radio Horsens ApS og har interesser i distributionsselskabet HA-Grafisk. Hele egens avis Horsens Folkeblad udkom første gang i 1866 som den jævne mands talerør i modsætning til den daværende Horsens Avis som var avisen for de bedrestillede. Horsens Folkeblad blev helt frem til 1940erne primært læst på landet og det var først omkring 1970 efter lukningen af Horsens Avis og Horsens Socialdemokrat at avisen for alvor fik fat i byen. I dag er Horsens Folkeblad hele egnens avis hvor det lokale stof er højt prioriteret – ligegyldig fra hvilken side af det politiske spekter det kommer. Horsens Folkeblad udkommer om eftermiddagen ugens første 5 dage og som morgenavis om lørdagen. Dækningsområdet er Horsens, Juelsminde, Nr. Snede, Skanderborg og Odder og oplaget ligger på ca eksemplarer. De daglige ca læsere giver en høj dækning udgivelsesområdet. Det gør Horsens Folkeblad til en attraktiv markedsplads for annoncører og læsere, ligesom jobannoncører kan drage stor fordel af jobsektionen JobØst der udgives i samarbejde med Vejle Amts Folkeblad og Midtjyllands Avis. Kort om Midtjyllands Avis Udover Midtjyllands Avis udgives også ugeaviserne Ekstra Posten, Kjellerup Tidende samt Silkeborg Boligavis. Midtjyllands Avis var indtil for få år siden familieejet. I dag ejes avisen af Jyllands-Posten, Horsens Folkeblad, Vejle Amts Folkeblad samt Herning Folkeblad. Lokale nyheder og debat Midtjyllands Avis udkom første gang i 1857 under navnet Silkeborg Avis. I 1974 skiftede avisen navn til Midtjyllands Avis. Der har gennem tiderne været 5 andre aviser i Silkeborg men siden 1971 har Midtjyllands Avis været byens eneste avis. Avisen flyttede i foråret 2003 til nyrestaurerede lokaler i byens nedlagte papirfabrik og fremstår i dag som et moderne bladhus. Midtjyllands Avis leverer både nationale og internationale nyheder, men det lokale stof har førsteprioritet og det er avisens mission at være førende i området som nyheds- og debatavis for dermed at tiltrække aktive og engagerede læsere. Midtjyllands Avis udkommer 6 dage om ugen i og omkring Silkeborg med Skanderborg, Ry, Galten og Hammel i øst, Bjerringbro og Ulstrup i nord, Karup og Ikast i vest og Brædstrup i syd i et oplag på ca eksemplarer og har med sine ca daglige læsere en høj dækning i udgivelsesområdet. Det gør Midtjyllands Avis til den naturlige markedsplads for annoncører og læsere, ligesom jobannoncører kan drage stor fordel af at benytte jobsektionen ”job-øst” der udgives i samarbejde med Vejle Amts Folkeblad og Horsens Folkeblad.

4 Side 4 Kort om Vejle Amts Folkeblad A/S Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad er ejet af ca. 240 aktionærer, hvoraf VAF Fonden er den største aktionær med ca. 50% af aktiekapitalen. Udover udgivelse af Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad ejes også en række ugeaviser samt Vejle lokalradio ApS. Regionens talerør Vejle Amts Folkeblad udkom første gang i 1865 med et oplag på ca. 300 eksemplarer. De første år varetog avisen derudover trykningen af bl.a. Horsens Folkeblad og Herning Folkeblad. Der har tidligere været andre aviser i Vejle, men i mange år har Vejle Amts Folkeblad været byens eneste avis og med overtagelsen af Fredericia Dagblad i 1990 også Fredericias eneste avis. Det lokale stof har førsteprioritet og avisen er områdets talerør i enhver sammenhæng, hvor man kan være med til at skabe en positiv udvikling for regionen. Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad udkommer som morgenavis 6 dage om ugen i områderne Vejle, Fredericia, Billund, Grindsted og Jelling i et oplag på ca eksemplarer og har med sine ca daglige læsere en høj dækning udgivelsesområdet. Det gør Vejle Amts Folkeblad/Fredericia Dagblad til en attraktiv markedsplads for annoncører og læsere, ligesom jobannoncører kan drage stor fordel af jobsektionen ”job-øst” der udgives i samarbejde med Horsens Folkeblad og Midtjyllands Avis. Kort om Fyns Amts Avis Sydfyn og Øernes avis Avisen er ejet af Svendborg Avis A/S som også ejer Svendborg Tryk, Ugeavisen Faaborg, Kommunaltidende og Øboen. Endvidere har Svendborg Avis A/S ejerandele i Tryksagsomdelingen Fyn, Ugeavisen Svendborg og Ugeavisen Odense. Avisen er udkommet i mere end 140 år og blev skabt af egnens brede befolkning som et middel i kampen for menigmands ret, for bondefrigørelsen og for det politiske demokrati. Sydfyns stemme Det lokale har været det absolut vigtigste for Fyns Amts Avis siden grundlæggelsen i Men både avisen og samfundet har ændret sig siden da. Vi arbejder hver dag for at bevare og udvikle lokalsamfundet med seriøs, kritisk, debatskabende journalistik og ægte engagement. Vi har hver dag en saglig, frisk og troværdig dækning af de lokale nyheder. Vi er tættest på læsernes hverdag. I stort og småt. Vi sætter fokus på øsamfundenes særlige problemer og muligheder. Støtter det lokale kultur- og sportsliv – og sætter gang i debatten. Fyns Amts Avis udkommer som eftermiddagsavis 5 dage om ugen og som morgenavis om lørdagene i 13 kommuner på Syd-, Øst- og Midtfyn samt Langeland og Ærø i et oplag på ca eksemplarer og har ca daglige læsere. I et område med ca indbyggere er Fyns Amts Avis markedspladsen der bringer læsere og annoncører sammen. PLUS gruppens aviser

5 Side 5 Kort om Herning Folkeblad Herning Folkeblad A/S er 100 % ejet af Herning Folkeblads Fond, hvis formål er at skabe lokal nyhedsdækning og debat samt at udlodde overskud til gode formål på lokal egnen. Udover udgivelse af Herning Folkeblad omfatter aktiviteterne bl.a. også lokal-TV, to radio-stationer, samt fremstilling af lyd, multimedie, web. Hertil haves et ejerskab af en ugeavis. En avis i udvikling Herning Folkeblad udkom første gang i Der havde på dette tidspunkt været tidligere forsøg på at lave en avis i byen, men disse havde ikke været levedygtige på de dengang tyndt befolkede hedeegne. Senere kom både Herning Avis og Arbejderbevægelsens avis til, men de måtte senere lukke igen, den sidste i Siden har Herning Folkeblad været den eneste avis i byen og fungerer som en selvstændig og uafhængig medievirksomhed med vægt på frisind og liberalt grundsyn. Herning Folkeblad definerer sig som den lokale samfundshjørnesten og har en dyb lokaldækning i Midtvestjylland. Derudover bringes også nationale og internationale nyheder. Herning Folkeblad har det seneste år brugt mange ressourcer på at udvikle avisen ud fra mottoet ”alt det du kender – og meget mere”. Det har betydet at der udover det kendte stof er der bl.a kommet en selvstændig sportssektion om mandagen samt diverse temaer/sektioner hen over ugen. Kodeordene har været nytænkning og forandringsvillighed. Formålet har været at skabe et bedre Herning Folkeblad for såvel læsere som annoncører og dermed sikre, at regionen har sit eget dagblad mange år frem. Avisen udkommer som morgenavis 6 dage om ugen og har med et oplag på ca eksemplarer og ca læsere en stor dækning i området Herning - Ikast – Brande og er det naturlige bindeled mellem annoncører og læsere. PLUS gruppens aviser

6 Side 6 Dækning LæsertalOplag Horsens Midtjyllands Vejle Amts Herning Dobbeltdækning PLUS gruppen, ex. Fyn Fyns Amts Dobbeltdækning PLUS gruppen Kilde oplag: Dansk Oplagskontrol 1. halvår 2005

7 Side 7 Læserprofil

8 Side 8 Svær at komme uden om Med læsere i Østjylland samt Sydfyn er PLUS gruppen svær at komme uden om. Og med en dækning på 44% af de erhvervsaktive i området er PLUS gruppen klart den foretrukne løsning hvis man skal have kontakt til attraktive jobsøgende. Også når det gælder kontakten til beslutningstagerne i dækningsområdet er PLUS gruppen de oplagte medie. Hver anden beslutningstager dækkes med PLUS gruppen. Med annoncering gennem PLUS gruppen opnås en samannonceringsrabat på 30%. Og samtidig er annonceringsprocessen blevet endnu mere simpel – og det hele kan ordnes med blot en enkelt opringning til os.

9 Side 9 Kontakt Steen Fugleberg Key Account Manager Kgs. Nytorv København K. Tlf Mob Tekst


Download ppt "Medieinformation. Side 2 Indhold • PLUS gruppens aviser3 • Dækning6 • Læserprofil7 • Svær at komme uden om8 • Kontakt9."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google