Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev."— Præsentationens transcript:

1 EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER

2 INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev elev-elev • Teknik: Prezi, Googledocs, Google sites

3 PREZI

4 GOOGLE DOCS • Dagbøger, notat tagning (doc) • Referatskrivning (doc) • Tilmeldingssystem (doc) • Spørgeskemaundersøgelser (calc) • Procesorienteret skrivning (doc) • Rapportskrivning (doc, calc) • Procesorienteret samskrivning i AT(doc) • Opgaveretning elev-elev • Organisation af GoogleDrive

5 TILMELDINGSYSTEM

6 PROCESORIENTERET SKRIVNING TIL JOURNALER OG RAPPORTER • Førskrivning  design forsøget • Løbende feedback og hurtig respons • Brug kommentar eller chat • Journalskrivning under forsøget • Fællesregneark  alle skal lægge data ind • Efterskrivning  aflevering individuel og i grupper

7 FÆLLES REGNEARK

8 HURTIG RAPPORTRETNING • Skriv kommentar – gem de gamle kommentar • Eleverne har svaret på kommentarene • Rapporten er kendt

9 PROCESORIENTERET SAMSKRIVNING I AT Problemformulering Hvorfor er der forskel på den antikke forståelse af skabelsen i forhold til den moderne opfattelse i Big Bang teorien? Underspørgsmål Hvordan forklares skabelsen i Hesiods Theogonien? (Hesiod) Hvordan forklares skabelsen i Ovids Forvandlinger? (Ovid) Hvordan forklares skabelsen i Lukrets’ Om verdens natur? (Lukrets) Hvordan forklares skabelsen i Big Bang teorien? (Big Bang) Hvilke indholdsmæssige forskelle er der i de 4 skabelsesforklaringer? (Indholdsmæssige forskelle) Hvilke metodiske forskelle er der i de 4 skabelsesforklaringer? (Metodemæssige forskelle) Hvorfor ses disse metodiske forskelle i forklaringerne af skabelsen? (Forklaring) 1.Arbejdsdokument hvem laver hvad – rodet indhold chat og proces 2.Indholdsdokument, som er afleveringsdokumentet. Det er det som lærerne giver feedback på. 3.Fagligt evaluerende samtaler 10 min – en elev fremlægger og de andre er stille. Lærerne stiller autentiske spørgsmål til eleven imens de andre tager notater.

10 ELEVKOMMENTAR Google docs har været virkelig godt for min gruppe, så vi kunne se, hvor meget vi har lavet hver især. Det var også rart, at man kunne se hvad de havde skrevet, så man ikke skrev det samme og spildte sin tid. Har faktisk aftalt hvem skulle "fokusere" på hvad, og læst og rettede det vi har skrevet og evt. rettede nogle fejl og etc. Der har dog været nogle perioder hvor ingen rigtigt har været inde på dokumentet og kigget på det.... Vi har skrevet kommentarer til hinanden og derved forbedret vores analyser af materialet. Vi skrev alle i dokumentet samtidigt. Dette gjorde at man kunne følge hinandens tankemønstre uden nødvendigvis at tale om det. Når vi undersøgt vores materiale har vi skrevet det ned vi fandt ud i Google Docs. Google Docs i timerne blev brugt som et sted, hvor vi kunne samle alle vores pointer og ideer og arbejde sammen om at få dannet et samlet produkt.

11 Revisionsoversigt Revisionsoversigten kan give en ide om hvor aktiv de enkelte elever har været I AT forløbet valgte vi at bedømme aktiviteten ved at bruge revisionsoversigten, det fremkaldte lidt protester, men eleverne kunne se at det var den eneste måde at gøre det på i dette forløb!

12 ORGANISATION

13

14 GOOGLE SITES

15 LINK TIL SITE • https://sites.google.com/a/apps.egaa-gym.dk/13c- fysik-c/lyd-og-lys/t-200hz https://sites.google.com/a/apps.egaa-gym.dk/13c- fysik-c/lyd-og-lys/t-200hz

16 DIFFERENTIERING • Mulighed for mange forskellige grupper • Niveau grupper når der skal produceres materialer • CL grupper når der skal diskuteres materiale • Klassens læsegrupper når der skal laves projektarbejder • Løbende skift mellem omvendt hestesko og gruppearbejde

17 GOOGLE APPS • Doc • Calc • Tegneprogrammet • Præsentationsprogrammet • Spørgeskemaet • Geogebra • Indsæt pdf


Download ppt "EGAA GYMNASIUM 2014 DIGITALE DELINGSVÆRKTØJER. INDHOLD • Organisation • Samarbejde, Gruppeskrivning og grupperapporter, projektarbejde • Feedback: lærer-elev."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google