Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer."— Præsentationens transcript:

1

2 Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer.

3 Designproces

4

5 Hvad kommer i til at lære? Noget af det vigtigste i den proces er at TURDE gøre noget uden at være blokeret af frygten for at lave fejl. OM DESIGN PROCESSEN Designprocessen er en vekslen mellem brug af værktøjer, der henholdsvis kan være med til at ÅBNE op og LUKKE. F.eks. er et brugerinterview, hvor man indsamler viden, en åbnende proces, hvor man lærer og får ny viden. Efterfølgende kortlægning og analyse af interviewet er en afgrænsende proces, der hjælper med at prioritere og træffe valg. Symboltegning Kortlægning, synliggørelse af viden Prototype Storyboard, visuel historiefortælling Pitch

6 Mind the gap Frikvarteret er jeres frirum. Hvis i vil, kan i skabe indflydelse og forandring. Hvad skal der til for at skabe et helt anderledes frikvarter? Et frikvarter fuld af overraskelser, hvor man ikke skal være nervøs for om man er ”inde” eller ”ude”, et frikvarter hvor man føler sig som en del af et fællesskab.

7 Kortlægning og synliggørelse af viden.  Interview – hvad fandt i ud af?  Kig på jeres interview og træk de vigtigste ord ud. Skriv et ord af gangen på post-it.  Hæng dem op på jeres tavle.

8 Opvarmning  Klap 1 2 3  Fortæl din sidemand hvad der er sket i dag fra du gik ind i dette lokale og gå baglæns til du stod op i morges. Et minut til hver.  Omvendt brainstorm. Det værste frikvarter i verden.  Sten, saks, papir. Når i ikke har det samme, råber i ”JA, vi har lavet en fejl”.

9 Det som kan stå I vejen for at anvende alt sin viden Frygten for at lave fejl Frygten for at det ikke vil virke Frygten for at træffe forkerte valg Frygten for at virke dum Frygten for at miste kontrollen Frygten får os til at vælge det sikre “NEJ” Eller det afvisende “JA MEN”

10 Symboltegning  En lille reminder…  En symboltegning  kan bygges op  af ganske få  basisformer

11 ØVELSE / SKITSERING Øvelse 1: På 3 min. tegn så mange objekter på arket med cirkler Øvelse 2: På 2 min. tegn så mange objekter på arket med firkanter Øvelse 3: På 1,5 min. tegn så mange objekter på arket med trekanter

12 OPVARMNINGSØVELSE / SKITSERING EX…

13 3 speedøvelser  Orden i kaos  Face it.  Hemmelige ordrer. Fysisk leg med instruksioner.

14 Materialekendskab  Skab 5 karaktere ud af de forhåndværende materialer: den stille, den speedede, klovnen, stikkeren, helten.

15 Landskabsøvelsen:  tegn et landskab der indeholder, en flod, et bjerg, en skov, en tømmerflåde, en ørken og en bygning/hus. Holdet tegner sammen på et stort stykke papir.

16  Tegn de 5 karaterer ind i landskabet.

17  Eleverne fortæller den designstuderende om, hvad der foregår på billedet. Den designstuderende stiller nysgerrige spørgsmål der udfolder historien.

18 Kl.18.00 – 18.30  Aftensmad

19 Storyboard  Lav et storyboard på 6 felter, som illustrerer fortællingen fra landskabsøvelsen.  Start med at finde ud af, hvem af karaktererne der er den onde, hjælperen, hovedpersonen, giver og biperson og hvad det gælder om for hovedpersonen.

20 Forhøjet vandstand. Et spil der spilles nede ved åen.  Brug storybord som inspiration. Brug de 5 karakterer og deres evner og karakteristika.  Hver karakter tildeles et af følgende rekvisitter: vandpistol, svamp, reb, spand, klemmer.  I skal overveje og tage stilling til følgende:  Spilunivers, tema, plot  Spilleren, hvem er hun han?  Spilidé. Regler og instruktion.  Spillets formål. Hvad skal spilleren få ud af at spille spillet?  Rekvisitter. Hvilke rekvisitter indgår i spillet. Kan tegnes eller ligge der i fysisk form

21 Pitch  Alle hold præsenterer deres spilidé, med forkus på hvad det gælder om i spillet. Der må stilles spørgsmål på den måde, at man skriver sit spørgsmål på post-it og placerer det på det præsenterendes holds tavle.

22 Tak for i aften  I er de sejste unge vi kender. Vi ses i morgen igen, hvor vi starter med at afprøve de forskellige spil. Vi mødes først her i lokalet.  Ses!

23 Dagens program:  Kl. 9.45 – 10.15: Snak om den feedback i har fået. Er der noget i får lyst til at lave om?  10.15 – 11.00 : Udvikling af jeres spil. Måske afprøve det med en anden gruppe.  11.30 – 12.00: Frokost  12.00 – 14.oo: Færdiggørelse af spilidè.  14.00 – 15.45: Gøre præsentationen færdig.  15.45 – 16.15: Ophængning på Buen 11.  16.15: Præmie overrækkelse.


Download ppt "Velkommen til jer   Og velkommen til de dygtige designassistenter.  Vi har alle glædet os usandsynligt meget til endelig at møde jer."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google