Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch."— Præsentationens transcript:

1 Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch Relationerne markeres med grønne og røde Post-it-sedler (fx ud fra graden af fælles mål, fælles sprog og delt viden samt gensidig respekt) Kvaliteten af kommunikationen vurderes (fx ud fra hyppighed, timing/rettidighed, præcision/forståelighed, problemløsende/fingerpegende) Eksempler til at lære af og forbedringsmuligheder skrives på Post-it-sedlerne Vigtigt at det handler om samarbejdet i forhold til opgaven – ikke om at kunne lide eller ikke lide! At sætte en rød seddel på en relation er at tage ansvar for at relationen bør blive bedre af hensyn til opgaveløsningen! Forbedring af relationer Gruppen/funktionen vælger 1-2 relationer, som samarbejdet ønskes forbedret med og skriver ”balkort” Hvis grupperne er til stede sammensættes dialoggrupper ud fra balkortene og får tid til dialog og aftaler evt. fortsættelse Alle er forpligtede til at stille op både til egne og til andres ønsker til dialog Når grupperne ikke er til stede bruges balkortene til at snakke sammen om, hvordan dialogen med de ikke tilstedeværende kan startes

2 Kvalitativ kortlægning - ressourceforløb i kommune
Kvalitativ kortlægning - ressourceforløb i kommune Bringe borgeren tættere på arbejdsmarkedet gennem koordineret indsats i ressourceforløb Koordi-nerende sagsbe-handlere Administra-tion & Service UU-xxx kommune Sundheds-centret Myndigheds-kontoret Familie-kontoret Ydelses-kontor Sygedag-penge-afdeling Afdeling for indsats-parate

3 Eksempel på vurdering af relationer i tværgående rehabiliteringsindsats

4 Kvalitativt Arbejde med relationel koordinering
Kvalitativt Arbejde med relationel koordinering Balkort…

5 Eksempel på sammensætning af dialoggrupper i flyselskab

6 Opmærksomhedspunkter ved begge metoder
Opmærksomhedspunkter ved begge metoder Det er afgørende, hvad man kigger på samarbejdet om og hvem der inddrages Udvikling af relationer kan være sårbart Det kræver mod at give udtryk for at en samarbejdsrelation bør være bedre Det er den professionelle samarbejdsrelation om opgaveløsningen, det handler om Ikke om at kunne lide eller ikke kunne lide Det kræver nysgerrighed at lytte til forbedringsønsker Uden at opfatte det som kritik og gå i forsvar Der skal skabes en ramme om dialogen Det er vigtigt at der handles på det, der kan Og at det man ikke selv kan handle på bliver bragt videre


Download ppt "Balkortmetoden De enkelte grupper/funktioner vurderer kvaliteten af deres vigtigste samarbejdsrelationer De vigtigste samarbejdsrelationer tegnes med tusch."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google