Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017"— Præsentationens transcript:

1 Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017
Mundtlig eksamen 3.A Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017

2 Dagens fremlæggelse: Hjemmeside - tid afsat 5 min
Kommunikative produkt nr. 1 – SEO opgave Wood Wood – tid afsat 5 min Kommunikative produkt nr. 2 – Kommunikationsplan Ragnarock – tid afsat 5 min

3 Hjemmeside www.kevinevensen.dk Formål med hjemmesiden
Tilmeldningsknap til nyhedsmail. Valg af billeder

4 SEO – Wood Wood Formål med SEO?
Search Engine Optimization (Søgemaskineoptimering) Øge virksomhedens synlighed på søgemaskiner Skabe trafik, så hjemmesiden kan rangeres så højt som muligt fx på Google.

5 SEO – Wood Wood Målgruppe og konkurrenter for Wood Wood?
Unge som går op stilet tøj med et strejf af high fashion, streetwear & sportswear. Wood Woods’ konkurrenter er følgende: Zalando, Boozt og andre tøjbutikker der sælger lign.

6 SEO – Wood Wood Hvordan er brugervenligheden (UX) på Wood Woods hjemmeside? God manøvrering & let læselig tekst på hjemmesiden. Bekvemt at betjene. Reagere & fungerer som brugeren forventer. Nemt at gå til betaling service og andre call to action knapper.

7 SEO – Wood Wood Hjemmesidens hastighed?
Der er blevet benyttet følgende sider, for at få et overblik over hastigheden på hjemmesiden

8 SEO – Wood Wood Når man søger i inkognito vindue (privat vindue)?
Søgningen af relevante ord i inkognito vinduet gav ikke resultat og dermed befinder Wood Wood sig ikke på side 1 i Google. Unikt tekstindhold & ingen duplikatet indhold.

9 SEO – Wood Wood Søgeordsanalyse
Udsnit af søgeord – Shoes/sko, jakker, frakker Copenhagen clothes, Nørrebro streetwear, Urban style, T- Shirt, Hoodie, Long Sleeve, Footwear (De burde skrive sneakers, eftersom ingen søger på footwear) Man mister brugeren!!!

10 SEO – Wood Wood Der er blevet anvendt følgende værktøjer: Google suggest Google relaterede søgninger Keywordtool.io Answerthepublic.com

11 SEO – Wood Wood URL (Uniform Ressource Locator -Enhedsressourcefinder)
Opbygningen af URL er god, og det skyldes at virksomhedens navn er en del URL. Det er et pænt link som det kan ses her : Trykker man på et produkt, vises det også i URL som det kan ses nedenfor.

12 SEO – Wood Wood On-site optimering kunne være at lave en dansk version af deres hjemmeside Off-site optimering kunne være bloggere der henviser til Wood Wood hjemmeside eller produkter.

13 Kommunikationsplan Ragnarock
Formål med kommunikationsplanen for Ragnarock

14 Kommunikationsplan Ragnarock
Målgruppe : Overordnet målgruppe er år. Men der er opstillet, yderligt 3 undergruppe som går fra år år år.

15 Kommunikationsplan Ragnarock
De forskellige medier & platforme man skal agere i henhold til de forskellige målgrupper. 13-15 år primært snapchat 15-20 år primært Instagram 20-25 år primært Facebook

16 Kommunikationsplan Ragnarock
Mål med kommunikationsplanen Målene som er blevet fremlagt er opstillet ud fra SMART- modellen.


Download ppt "Markedsføringsøkonom Erhvervsakadamiet Sjælland Roskilde 2017"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google