Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

BrancheIndexTM Bank 2016.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "BrancheIndexTM Bank 2016."— Præsentationens transcript:

1 BrancheIndexTM Bank 2016

2 BrancheIndex Bank Om undersøgelsen
BrancheIndex Bank 2016 afdækker danskernes loyalitet overfor deres bank. BrancheIndex Bank 2016 er gennemført af Loyalty Group oktober-november Undersøgelsens deltagere har besvaret et webbaseret spørgeskema og er udvalgt blandt Loyalty Groups interviewpanel på i alt skandinaviske privatpersoner. For at tilsikre repræsentativitet ift. den danske bankkunde (danskere over 18), er der indsamlet ekstra besvarelser, herunder især svar fra yngre bankkunder. Stikprøvens størrelse og fordeling på relevante parametre har tilladt en vægtning ud fra såvel køn, alder og geografisk region som falder i tråd med den danske befolkning. I alt har 4371 privatpersoner i den danske banksektor gennemført undersøgelsen. © Loyalty Group A/S 2

3 Loyalitetsindeks Loyalitetsindeks: Region (Indeks 0-100, baseret på kryds af loyalitetsspørgsmål med 1-7 svarskalaer) © Loyalty Group A/S 3

4 Anbefaling af bank: Total
Har du anbefalet din bank til venner, familie eller bekendte inden for de sidste 12 måneder? © Loyalty Group A/S 4

5 Anbefaling af bank: Loyalitetsindeks
Har du anbefalet din bank til venner, familie eller bekendte inden for de sidste 12 måneder? © Loyalty Group A/S 5

6 Brug af bankfilial: Total
Har du anvendt din bankfilial indenfor de sidste 12 måneder? © Loyalty Group A/S 6

7 Antal produkter i bank: Tilfredshed
Tilfredshedsfordeling fordelt på antal produkter i banken © Loyalty Group A/S 7

8 Brug af bankrådgivning: Total
Har du modtaget rådgivning fra din bank indenfor de sidste 12 måneder? © Loyalty Group A/S 8

9 Brug af bankrådgivning  Tilfredshed (rådgivningen)
Hvor tilfreds er du med den rådgivning, som du har fået fra din bankrådgiver? © Loyalty Group A/S 9

10 Brug af bankrådgivning: Tilfredshed (overordnet)
Alt taget i betragtning, hvor tilfreds er du så med at være kunde hos din bank? © Loyalty Group A/S 10

11 Brug af bankrådgivning: Attraktivitet
Alt taget i betragtning, hvor attraktiv finder du så din bank i forhold til andre banker? © Loyalty Group A/S 11

12 Brug af bankrådgivning  Tillid til rådgivning
Jeg føler mig tryg ved den rådgivning, jeg har fået i banken. © Loyalty Group A/S 12

13 Brug af bankrådgivning
Hvilke af følgende faktorer er de vigtigste for dig i din banks rådgivning? (Multiple choice) © Loyalty Group A/S 13

14 Hvor mange har klaget? Har du indenfor de seneste 12 måneder henvendt dig til din bank med en klage? © Loyalty Group A/S 14

15 Hvordan er klagerne blevet håndteret?
Hvordan oplevede du at din klage blev håndteret? © Loyalty Group A/S 15

16 Service Skala 1-7 (Meget uenig – Meget enig) opdelt efter hhv. ”Uenige”, ”Hverken uenige eller enige” og ”Enige” © Loyalty Group A/S 16

17 Værdi for pengene Gennemsnitlige score ud fra en skala 1-7 (Meget uenig – Meget enig) © Loyalty Group A/S 17

18 Værdi for pengene Skala 1-7 (Meget uenig – Meget enig) opdelt efter hhv. ”Uenige”, ”Hverken uenige eller enige” og ”Enige” © Loyalty Group A/S 18

19 Skifter kunder bank?: Total
Skiftede du fra en anden bank til din nuværende? © Loyalty Group A/S 19

20 Oplevelse af bankskifte?
Hvordan oplevede du bankskiftet? © Loyalty Group A/S 20

21 Har kunder skiftet bank?
Hvad er de primære grunde til, at du valgte at skifte fra din tidligere bank til din nuværende bank? (Multiple choice) © Loyalty Group A/S 21

22 Kunder der har skiftet bank: Kundealder 0-2, 3-4, 5-6 år
© Loyalty Group A/S 22


Download ppt "BrancheIndexTM Bank 2016."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google