Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

IT-værktøjer i Jobrettet indsats

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "IT-værktøjer i Jobrettet indsats"— Præsentationens transcript:

1 IT-værktøjer i Jobrettet indsats
Viborg d Anette Clausen – Sagsbehandler Jobparate kontanthjælpsmodtagere Maria Tribler – Projektleder Jobrettet Samtale

2 Joblog, CV og selvbooking
Baggrund Skanderborg jobcenter deltog i projekt Jobrettet samtale i 2015 Grundet deltagelse i projektet, kom der stort fokus på de digitale redskaber, bl.a. Joblog, CV og selvbooking

3 Joblog Øget fokus på Joblog grundet projekt
forhøjet antallet af jobs der skal søges Joblog er et godt redskab til sagsbehandleren, der kan forberede sig inden samtalen kvalitet i vejledningen Joblog et godt redskab for borgeren til at holde styr på jobsøgningen. jobsøgning er samlet ét sted Jobloggen holder fokus på arbejdsmarkedet frem for ret og pligt

4 Statistik dfdg - Joblog
Andel der benytter Joblog 2.2. på landsplan

5 CV Under projekt Jobrettet samtale, kom der mere fokus på borgerens CV
Vi vejleder borgerne, så de får en forståelse for, hvad CVét bruges til Bl.a. kontaktoplysninger er vigtige Tættere samarbejde med Udvidet Erhvervsservice Borgerne kan selvbooke virksomhedskonsulent Nyt og tidssvarende design der bevirker, at borgeren ser CVét som et nyttigt redskab Hjælp til udarbejdelse af CV på Kompetencecenteret

6 Selvbooking Automatisk udsendelse af breve til alle jobparate kontanthjælpsmodtagere ved tilmelding på Jobnet Vejledning på kommunens hjemmeside Udleverer folder eller visitkort til alle samtaler med dato for næste samtale Undervisning i selvbooking Ringe op til borgerne - reminder

7 Visitkort & Folder

8 Gevinst ved selvbooking…
Tilfredse borgere, der oplever ejerskab til deres egen proces Borgerne er glade for at kunne flytte samtalerne hvilket også sparer tid for sagsbehandleren Højere fremmødeprocent

9 Sæt mål! Chefen skal have fokus på selvbooking og stille krav til sagsbehandlerne.. Udvikling i selvbooking 2.2. under projektet

10 Statistik dfdg - selvbooking
Selvbookingsprocent 2.2.

11 Gode råd For alle digitale redskaber gælder det, at sagsbehandlerne skal have tid til at sætte sig ind i systemerne, så de selv bliver trygge ved at bruge dem Medarbejderne skal have en øvebane Læringsgruppemøder hvor det aftales hvad der skal fokus på til næste gang ex. selvbooking, Joblog eller CV Supervisionssamtaler kollegaerne imellem ex. med fokus på de digitale redskaber

12 Gevinst Når de digitale redskaber er indarbejdet som en naturlig del af hverdagen, oplever sagsbehandlerne, at borgerne tager ansvar for egen jobsøgning, og at de får øget fokus på at komme i job = Færre ledige

13 Tak for nu 


Download ppt "IT-værktøjer i Jobrettet indsats"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google