Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice"— Præsentationens transcript:

1 Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice
27. marts 2017 v/ Berit Friis, AMK Øst

2 Tak for inspiration Netværksmøder d. 26. maj og 24. november 2016

3 Formål Formål Udbrede erfaringer med god virksomhedsservice
fra jobcentre i hele landet Opnå fælles forståelse og referenceramme i hele jobcentret Indspark til dialog hos jer om, hvor I er med god virksomhedsservice

4 STAR’s understøtning Initiativet ”God virksomhedsservice” bygger videre på udvikling af 8 kvalitetsparametre Fokus på udviklingsproces i 6 jobcentre -Favrskov, Fredericia, Frederikshavn, Rudersdal, Varde og Vordingborg - og inspiration fra jobcentre i hele landet Metodehåndbogen

5 Tidsplan for projekt

6 Opbygning af metodehåndbogen
Struktur Indledende afsnit med inspiration til strategiudvikling Fire afsnit med fokus på fire indsatsområder for at opnå god virksomhedsservice Alle afsnit Opmærksomhedspunkter og spørgsmål Forslag til modeller, metoder og redskaber Inspirationscases

7 Inspiration til virksomhedsservice

8 God virksomhedsservice
Strategi for god virksomhedsservice i hele jobcentret Fire indsatsområder Professionel virksomhedskontakt Et velfungerende internt samarbejde i jobcentret Jobrettet borgerkontakt Tværgående samarbejde

9 Metode til intern vurdering i jobcenter

10 1. Virksomhedskontakt Anbefalinger til professionel virksomhedskontakt
Løbende og aktuel viden om det lokale arbejdsmarked Koordineret virksomhedsservice fra jobcentret Udgangspunkt i den enkelte virksomheds behov og synlig service Får virksomhederne den arbejdskraft, de efterspørger?

11 Internt samarbejde i jobcentret
Anbefalinger til internt samarbejde Fælles mål og processer for virksomhedsservice på tværs af afdelinger Videndeling mellem medarbejdere med borgerkontakt og medarbejdere med virksomhedskontakt Fælles strategi og forståelse for kvalitet i jobnet CV Sikres ledige adgang til jobåbninger og besættes ordrer fra virksomheder?

12 Jobrettet borgerkontakt
Anbefalinger til borgerkontakt Løbende oplysning til de ledige om jobåbninger og konkrete virksomheder med mangel på arbejdskraft Løbende oplysninger om jobrettet opkvalificerings- og uddannelsesmuligheder Synliggørelse af de lediges kompetencer via jobnet CV Er der kvalitet i Jobnet Cv’er. Sammenhæng mellem jobønsker, kompetencer og virksomhedernes efterspørgsel?

13 Tværgående samarbejde
Anbefalinger til tværgående samarbejde med: Andre jobcentre om tværkommunal virksomhedsservice A-kasser om rekruttering og kvalitet i Jobnet CV Uddannelsesinstitutioner om målrettede opkvalificeringsforløb Erhvervsråd og branchenetværk om viden om det lokale arbejdsmarked Andre forvaltninger i kommunen, så hele kommunen fremstår som en professionel samarbejdspartner med en koordineret indsats Har jobcentret et godt og bredt tværgående samarbejde?

14 Videreudvikling Hvor er I aktuelt og hvor vil I gerne hen i forhold til de fire indsatsområder STAR drøfter, hvordan projektet kan videreføres AMK Øst følger løbende op via netværksmøder Survey fra STAR til jobcentrene i foråret 2017

15 Drøftelser ved bordene
Hvordan vurderer du, at dit jobcenter ligger i forhold til de fire indsatsområder? Bordrunde med resultater af jeres vurderinger Inspirer hinanden Overvej hvordan du vil arbejde videre, når du kommer hjem Aflever din vurdering til Kirsten eller Berit


Download ppt "Præsentation af metodehåndbog for virksomhedsservice"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google