Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

I DENTITETSDANNELSE I BØRNEHAVEN : Pædagogik. 1) Teori: opsamling fra opgaven. 2) Praksis: Ny case om P. 3) Analyse. 4) Diskussion og spørgsmål.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "I DENTITETSDANNELSE I BØRNEHAVEN : Pædagogik. 1) Teori: opsamling fra opgaven. 2) Praksis: Ny case om P. 3) Analyse. 4) Diskussion og spørgsmål."— Præsentationens transcript:

1 I DENTITETSDANNELSE I BØRNEHAVEN : Pædagogik. 1) Teori: opsamling fra opgaven. 2) Praksis: Ny case om P. 3) Analyse. 4) Diskussion og spørgsmål.

2 O PSAMLING FRA OPGAVEN : FOKUS Giddens: Samfund. Institutionens kontraktsyring og serviceloven, §. 8. (Læreplaner) Pædagogens handlemuligheder. Barnets identitetsdannelse. Hvad er Identitetsdannelse? Definition… Pædagogik.

3 P ÆDAGOGIK Dilemma: Være sammen med andre VS selvhævdelse, individualitet Afhængighed VS Autonomi B. Bae Hegel Identitetsdannelse:

4 H VORDAN KAN JEG SOM PÆDAGOG, STØTTE EN PIGE I SIN IDENTITETSDANNELSE ? C ASE Pædagogik. Hvordan påvirkes P’s følelse af at være og blive sig selv? Problemformulering:

5 M INE FAGLIGE OVERVEJELSER : Overgangsfaser. P’s mulighed for at blive og ”være sig selv” i den nye gruppe. P’s trivsel i børnehaven. Inklusion / Eksklusion Refleksivitet (Giddens) / Efterrationalisering (Bourdieu) Min egen rolle, som pædagog. Selvbiografi, skabelsen af en ny identitet. Pædagogik.

6 S PØRGSMÅL OG DISKUSSION. Pædagogik


Download ppt "I DENTITETSDANNELSE I BØRNEHAVEN : Pædagogik. 1) Teori: opsamling fra opgaven. 2) Praksis: Ny case om P. 3) Analyse. 4) Diskussion og spørgsmål."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google