Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kompleksitet og indbyrdes afhængigheder i Kickstart-projektet Sagsnr.: P :

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kompleksitet og indbyrdes afhængigheder i Kickstart-projektet Sagsnr.: P :"— Præsentationens transcript:

1 www.ballerup.dk Kompleksitet og indbyrdes afhængigheder i Kickstart-projektet Sagsnr.: 01.00.05-P20-3-14 :

2 Ændring i forhold til oprindelig tidsplan Kickstart tidsplan med justeringer pr. november 2015

3 Kickstart tidsplan Tid- og proces vedr. konkurrence Input fra ’Banegårdsfælleden’ (slut 16. november 15) Udarbejdelse af lokalplan og konkurrence- program, inkl. juridisk tjek mv. november/december 15 EU-prækvalifikation af konkurrencedeltagere november/december 15 Lokalplan og konk.program godkendes politisk ultimo januar 16 Materiale trykkes og gøres klar til udsendelse primo februar 16 Konkurrenceperiode februar – primo maj 16 Bedømmelsesperiode maj – juni 16 Offentliggørelse af vinderprojekt ultimo juni 16

4 Realdanias forudsætninger Realdanias forudsætninger for Kickstart-projektet:  At anlægsarbejder ikke påbegyndes, før der er fundet en køber til bebyggelsen på pladsen  At Ballerup Bibliotek får en mere aktiv rolle i forhold til den nye plads  At Ballerup Kommune sikrer etablering af de fornødne p-pladser i området  At tilrettelæggelse, design og udførelse af anlægsprojektet i form af en ny busterminal og et nyt byrum sker i en høj arkitektonisk kvalitet  At der sker en videreførelse af udviklingsprocessen, således at projektets eksempelværdi i relation til at kickstarte investeringer i Ballerup Bymidte realiseres i praksis - konkret ved, at der bygges på pladsen.

5 Kommunens opgaver Kommunens opgaver i henhold til partnerskabaftalen:  Udarbejdelse af udbudsmateriale, udbud og salg af kommunal ejendom  Udarbejdelse af lokalplan og tilrettelæggelse af lokalplanproces  Afklaring af parkeringsforhold, optimering og etablering af p-pladser  Afklaring vedrørende posthus/evt. lejeaftale om p-pladser  Etablering af midlertidig busterminal  Omorganisering af bibliotek, herunder evt. ombygning, med henblik på at orientere biblioteket mod det nye byrum  Input fra interessenter – bibliotek, Post Danmark, DSB, Movia og Forsyning Ballerup - til programmeringen  Deltagelse i dommerkomité vedrørende byrum og busholdeplads.

6 Kickstart tidsplan Konkur- rence Anlæg vedr. midlertidig busdrift (udgifter i 2016) Anlæg af banegårds- plads Opførelse af bygning Afklaring vedr. LAR- projekt (udgifter evt. senere år) Anlæg af parkering (udgifter i 2016) Hoved- milepæle i Realdania- projektet Nødvendige forudsætninger - kommunens opgaver 20152017/182016 Bibliotekets rolle på pladsen (evt. udgifter i senere år) Projektering, licitation Tid Salg af bygning, boligdel Salg af bygning, stueplan Senior- bofælles- skab proces

7


Download ppt "Kompleksitet og indbyrdes afhængigheder i Kickstart-projektet Sagsnr.: P :"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google