Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /"— Præsentationens transcript:

1 Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent sbm@moviatrafik.dk Trafikstyrelsens Netværkskonference 15.06.2010 / Odense

2 Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Loyale og tilfredse kunder MitMovia Kundeønsket Strækningsbaseret Pendlerservice

3 Loyale og tilfredse kunder Movias forretningsplan Vi skal have mere loyale kunder via øget kundetilfredshed!  Forbedrede services til information  Kommunikation om kvalitet i drift og services Kundens vigtigste behov er pålidelighed, tryghed og sikkerhed – og kort rejsetid! (Kundepræference-analyse 2007) Gode, relevante informationsservices fastholder kunder og øger kundetilfredsheden

4 MitMovia Hvad er MitMovia? En gratis informationsservice på web, mobil & mail (YouTube: MitMovia)

5 MitMovia Hvad er MitMovia?  Countdown til næste bus på moviatrafik.dk  Information om planlagte ændringer på bus og lokalbaner på mail/mobil  Information om store akutte hændelser (fx strejker) på mail/mobil  Information om produkter og services, billettilbud mv. på mail

6

7 MitMovia Hvad synes kunderne?  Kunderne er glade!  Tilfredshed med trafikinformation – højere tilfredshed med bussen end ikke medlemmer  Fastholdelse – 6 procentpoint længere end ikke- medlemmer

8 Kundeønsket Hvad ønsker kunderne? Drifts-information om deres faste linjer  Information om driften her og nu  Pålidelighed og tryghed – kommer min bus i dag?  Mulighed for at planlægge alternativ rejse  Relevant information – ikke spam

9 Strækningsbaseret Pendlerservice Personaliseret trafikinformation i MitMovia  Information om ændringer her og nu (driftssituationen) baseret på kundens personlige rejsemønster Strækningsbaseret Pendlerservice  Strækning – tilmelding til kunde-defineret strækning/stoppested og tidsbånd  Pendler – forhåndstilmelding til ”samme information” i valgte tidsintervaller  Service – informationsservice – kommer min bus i dag?

10 Strækningsbaseret Pendlerservice Formålet Nedbryde barrierer omkring usikkerhed ved brug af kollektiv trafik  Tilbyde kunderne bedre information - mere her-og-nu information baseret på aktuel driftssituation  Information tilpasset kundens eget rejsemønster og informationsbehov  Mere information uden spam-effekt

11

12 Strækningsbaseret Pendlerservice Mål & forventninger Flere brugere i MitMovia  10.000 flere brugere i MitMovia i 2010  10.000 flere brugere i MitMovia i 2011 Flere og mere loyale kunder  Fastholdelse og tiltrækning af nye kunder  Øget kundetilfredshed På sigt  Information om kundens samlede rejse (bus, tog & metro) – forudsætter realtidsdata i rejseplanen

13 Strækningsbaseret Pendlerservice Udviklingsopgaven  Udvikling af databaser og moviatrafik.dk  Etablering af nye forretningsgange (drift)  Information  Evaluering

14 Spørgsmål & kommentarer Stine Bay Michelsen sbm@moviatrafik.dk


Download ppt "Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent Trafikstyrelsens Netværkskonference /"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google