Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afChristoffer Fischer Redigeret for ca. et år siden
1
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Stine Bay Michelsen, Marketingkonsulent sbm@moviatrafik.dk Trafikstyrelsens Netværkskonference 15.06.2010 / Odense
2
Strækningsbaseret Pendlerservice i MitMovia Loyale og tilfredse kunder MitMovia Kundeønsket Strækningsbaseret Pendlerservice
3
Loyale og tilfredse kunder Movias forretningsplan Vi skal have mere loyale kunder via øget kundetilfredshed! Forbedrede services til information Kommunikation om kvalitet i drift og services Kundens vigtigste behov er pålidelighed, tryghed og sikkerhed – og kort rejsetid! (Kundepræference-analyse 2007) Gode, relevante informationsservices fastholder kunder og øger kundetilfredsheden
4
MitMovia Hvad er MitMovia? En gratis informationsservice på web, mobil & mail (YouTube: MitMovia)
5
MitMovia Hvad er MitMovia? Countdown til næste bus på moviatrafik.dk Information om planlagte ændringer på bus og lokalbaner på mail/mobil Information om store akutte hændelser (fx strejker) på mail/mobil Information om produkter og services, billettilbud mv. på mail
7
MitMovia Hvad synes kunderne? Kunderne er glade! Tilfredshed med trafikinformation – højere tilfredshed med bussen end ikke medlemmer Fastholdelse – 6 procentpoint længere end ikke- medlemmer
8
Kundeønsket Hvad ønsker kunderne? Drifts-information om deres faste linjer Information om driften her og nu Pålidelighed og tryghed – kommer min bus i dag? Mulighed for at planlægge alternativ rejse Relevant information – ikke spam
9
Strækningsbaseret Pendlerservice Personaliseret trafikinformation i MitMovia Information om ændringer her og nu (driftssituationen) baseret på kundens personlige rejsemønster Strækningsbaseret Pendlerservice Strækning – tilmelding til kunde-defineret strækning/stoppested og tidsbånd Pendler – forhåndstilmelding til ”samme information” i valgte tidsintervaller Service – informationsservice – kommer min bus i dag?
10
Strækningsbaseret Pendlerservice Formålet Nedbryde barrierer omkring usikkerhed ved brug af kollektiv trafik Tilbyde kunderne bedre information - mere her-og-nu information baseret på aktuel driftssituation Information tilpasset kundens eget rejsemønster og informationsbehov Mere information uden spam-effekt
12
Strækningsbaseret Pendlerservice Mål & forventninger Flere brugere i MitMovia 10.000 flere brugere i MitMovia i 2010 10.000 flere brugere i MitMovia i 2011 Flere og mere loyale kunder Fastholdelse og tiltrækning af nye kunder Øget kundetilfredshed På sigt Information om kundens samlede rejse (bus, tog & metro) – forudsætter realtidsdata i rejseplanen
13
Strækningsbaseret Pendlerservice Udviklingsopgaven Udvikling af databaser og moviatrafik.dk Etablering af nye forretningsgange (drift) Information Evaluering
14
Spørgsmål & kommentarer Stine Bay Michelsen sbm@moviatrafik.dk
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.