Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Stefan Hermann Rektor Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Stefan Hermann Rektor Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse."— Præsentationens transcript:

1 Stefan Hermann Rektor Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse & Socialt arbejde: Farvetema = TEACH Sundhed, Pleje og Rehabilitering: Farvetema = HEALTH Teknologi, Ernæring og Sundhed: Farvetema = TECH vælges under Design / Farver. Klik på det farvetema du skal bruge i præsentationen Rektorlayouten nås her: Højerklik på sliden, vælg Layout / Metropol Basis / Title slide Basis Blå eller Title slide Basis Grå På den efterfølgende tekstside vælges farve tema under Design / Farver / REKTOR Glasloft og udvikling inden for praksis 1. november 2011 Side 1

2 Stefan Hermann Rektor Forside Grå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse & Socialt arbejde: Farvetema = TEACH Sundhed, Pleje og Rehabilitering: Farvetema = HEALTH Teknologi, Ernæring og Sundhed: Farvetema = TECH vælges under Design / Farver. Klik på det farvetema du skal bruge i præsentationen Rektorlayouten nås her: Højerklik på sliden, vælg Layout / Metropol Basis / Title slide Basis Blå eller Title slide Basis Grå På den efterfølgende tekstside vælges farve tema under Design / Farver / REKTOR Side 2 Navn Navnesen Titel Afdelning 10 august 2009 1. november 2011

3 Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Hvad er en professionsmaster?  Professionsrettet videreuddannelsestilbud  Forudsætte to års forudgående relevant erhvervserfaring samt en uddannelse på (professions-)bachelorniveau.  Mellem 60 og 90 ECTS-points.  Varighed 2 år  Uddannelsen vil være på niveau 7 (kandidatniveau) i den danske kvalifikationsramme, svarende til masteruddannelser på universiteterne.  Praksiselement vil være en integreret del af uddannelsen.  Forskningsunderstøttet samtidig med at perspektiv og indhold skal være praksis- og professionsorienteret. Sikres den nødvendige forskningsbasering ikke, vil det efterlade en masteruddannelse, der ikke er på et tilstrækkeligt højt niveau. 1. november 2011 Side 3

4 Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Behov for professionsmasteruddannelser  Velfærdsløft - øgede kompetencer til at kunne håndtere nye opgaver med stigende krav til specialisering, sammenhæng på tværs og/eller effektivitet og samtidig selvstændigt kunne tænke i nye metoder og nye løsninger.  Professionsløft. Målet er, at velfærdsarbejdere har et entreprenant forhold til deres faglighed  Karriere og udviklings/specialiseringsveje for fagprofessionelle – nye arbejdsopgaver og ansvarsområder på højere niveau end i dag  Fastholde fagprofessionelle i professionen – mange dygtige ambitiøse talenter forlader professionen i dag bl.a. pga. manglende professionsrettede videreuddannelsestilbud på højt niveau 1. november 2011 Side 4

5 Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Hvorfor skal professionshøjskolerne udbyde masteruddannelser?  Mastertilbuddene af i dag henvender sig i stort omfang til professionsuddannede, når de har forladt ’kerneydelsen’ eller udgør sammen med en række kandidatuddannelser (med visse varianser) en akademiseringsvej ud af professionen  Professionsmasteren ’findes’ i dag på fx de kunstneriske uddannelser, Danmarks Journalist- og Mediehøjskole  Professionshøjskolerne kender den praktiske virkelighed, vi uddanner til  Professionshøjskolernes faglige miljøer er under betydelig forskningsmæssig opkvalificering  Målrette uddannelser mod professioner, hvor tilbud ikke findes i dag  Løfte fagligheden på grunduddannelser og øvrige efter- og videreuddannelsestilbud gennem øget forskningsbaseret undervisning og opkvalificering af undervisere (fx globaliseringsaftalen med beslutningen om i 2011-2013 at udbyde en række ph.d.- stipendier til opkvalificering af læreruddannelsens undervisere).  Tiltrække/fastholde de dygtigste studerende på grunduddannelser, når der er tydeligere karriere- og udviklingsveje  Attraktive samarbejdspartnere i forhold til andre nationale/internationale forskningsinstitutioner 1. november 2011 Side 5

6 Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Hvor skal Metropol byde ind i forhold til professionsmasteruddannelser? Ud fra en strategiske overvejelser:  Hvor har Metropol stærke faglige miljøer i forvejen i kraft af  stærke efter- og videreuddannelsestilbud fx i form af diplomuddannelser  velfunderede vidensmiljøer fx videnscentre og/eller vigtige strategiske samarbejder/partnerskaber med andre forskningsmiljøer og praksis  Samfundsmæssigt behov for professionsløft  Interesse fra aftagere, politikere og andre interessenter 1. november 2011 Side 6

7 Stefan Hermann Tekstside med bullets Niveauer ændres med "forøge / mindske listeniveau" Hvor skal Metropol byde ind i forhold til professionsmasteruddannelser? Konkret overvejes professionsmasteruddannelser på disse områder:  Tekniske og naturfaglige område (science didaktik og billeddiagnostik)  Det sociale område (beskæftigelse og social inklusion)  Skoleområdet (skoleledelse)  Sundhed og rehabiliteringsområdet (psykiatri, ældre, ekspertsygepleje) 1. november 2011 Side 7

8 Stefan Hermann Mellemslide Bruges når noget nyt starter 1. november 2011 Side 8


Download ppt "Stefan Hermann Rektor Forside Blå Designen for Videncentre og ressourceenheder, med farvetema KONCERN, er forvalgt De 3 andre afdelinger: Læring, Ledelse."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google