Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

MARKEDSORDNINGEN >dialogmøde FILMAFTALEN >’bredde og spændvidde i udbuddet af dansk film’ >balance mellem kunst og populærkultur >to ordninger:

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "MARKEDSORDNINGEN >dialogmøde FILMAFTALEN >’bredde og spændvidde i udbuddet af dansk film’ >balance mellem kunst og populærkultur >to ordninger:"— Præsentationens transcript:

1 MARKEDSORDNINGEN >dialogmøde 22.01.13

2 FILMAFTALEN >’bredde og spændvidde i udbuddet af dansk film’ >balance mellem kunst og populærkultur >to ordninger: Konsulentordning og Markedsordning > kort fiktion på Konsulentordningen >ny regionalstøtte >ny standardkontrakt

3 MARKEDSORDNING >’kommercielt bæredygtige og har et betydeligt publikumspotentiale i forhold til sin målgruppe’ >kriterier: fortælling, publikum, distribution, markedsføring og bæredygtighed >redaktion: 3 eksterne medlemmer, 2 medlemmer fra Filminstituttet >eksterne medlemmer indstilles af organisationerne og udpeges af Kulturministeren

4 MARKEDSORDNING >4 årlige ansøgningsrunder >60% af finansieringen være bekræftet på ansøgningstidspunktet >ansøgninger om produktionsstøtte altid til pitch >film der er i produktion skal søge med et 1. gennemklip >25% af de støttede film kan være rettet mod børn og unge og have et lavere publikumspotentiale

5 RAMMER >mindst 161 millioner kroner til spillefilm om året >15 - 19 danske major film om året >7 - 10 film med vægt på kunstneriske kvaliteter >7 - 10 film med vægt på populærkulturelle kvaliteter >kategori uafhængig af støtteordning >5 - 9 danske minor film om året

6 STØTTEBUDGET 201020112012 Konsulentordning > udvikling14,112,013,5 > produktion42,768,066,7 60-40/Markedsordning > udvikling 2,57,0 7,2 > produktion42,752,051,3 20%-puljen14,300

7 STØTTEBUDGET 201020112012 Internationale film08,08,1 Regional støtte7,004,0 Minor co-produktioner8,010,010,5

8 UDVIKLING 201020112012 Udvikling16,619,0 20,7 Produktion 114,7138,0 140,6 I alt131,3157,0161,3

9 ANTAL FILM 201020112012 Konsulentordning1410 8 60-40/Markedsordning 10 9 10 I alt241918

10 MARKEDSORDNING 2011 Sover Dolly på ryggen? Min søsters børn - alene hjemme Hvidsten Gruppen Far til fire - til søs Gummi T Lærkevej - til døden os skiller Skytten Alle for 2 Olsen Banden - på dybt vand

11 MARKEDSORDNING 2012 Player Otto er et næsehorn Max Pinlig - på Roskilde Talenttyven Min søsters børn - i Afrika Kvinden i buret Kartellet Cykelmyggen og Minibillen Tarok Far til fire - onkel Sofus vender tilbage

12 BUDGETSTØRRELSE 201020112012 Konsulentordning 17,3 15,132,2 60-40/Markedsordning 21,4 18,519,0 Gennemsnit 19,0 16,624,9

13 PRIVATINVEST 201020112012 Konsulentordning 2,6 2,12,0* 60-40/Markedsordning 4,0 4,53,9 Alle film 3,1 3,23,0

14 MINUMUMSGARANTI 201020112012 Konsulent1,2 1,31,8 60-40/Markedsordning 2,3 3,02,6 Alle film1,7 2,12,3

15 DFI STØTTE 201020112012 Konsulentordning 5,1 6,48,2 60-40/Markedsordning 6,0 6,16,1 Alle film 5,4 6,37,1

16 STØTTEPROCENT 201020112012 Konsulentordning 28% 42% 25% 60-40/Markedsordning 28% 33% 32% Alle film 28% 37% 28%

17 TV ENGAGEMENT 201020112012 Konsulentordning2,92,43,8 60-40/Markedsordning 4,84,14,1 Alle film3,73,23,9

18 OFFENTLIG STØTTE 201020112012 Konsulentordning8,08,812,0 60-40/Markedsordning 10,810,210,2 Alle film 9,19,511,0

19 REGIONAL STØTTE 20112012 Beløb 2,5 5,0 Antal film5 5

20 SLUT


Download ppt "MARKEDSORDNINGEN >dialogmøde FILMAFTALEN >’bredde og spændvidde i udbuddet af dansk film’ >balance mellem kunst og populærkultur >to ordninger:"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google