Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAnna Maria Andersen Redigeret for ca. et år siden
1
Den tekniske del - en vigtig del af faserne fra A-Z
2
Formål – at ruste jer til at anvende systemet fra start til slut Oprette en organisering Tilføje, oprette eller slette respondenter Se svarprocenten Se resultaterne Oprette indsatsområder i handlingsplanen
3
Målgruppen i undersøgelsen Alle medarbejdere og ledere, der er blevet ansat inden august 2016 og har en længere ansættelse end til november 2016 løntilskudsansatte, studerende i lønnede praktik samt ansatte i fleksjob, seniorjob - ja! hvis de opfylder betingelserne. Ellers er det en vurdering fra jeres side Nyttejob og virksomhedspraktikanter gennem jobcenteret – nej! Medmindre I vurderer, at det giver mening Timelønnede – hvis det giver mening for arbejdspladsen Ansatte på barsel eller med langtidssygdom – ja, og afklar det inden I opretter i systemet
4
Hvor skal respondenterne stå? Inddeling i grupper på baggrund af ledere hvis gruppen består af min. 5 medarbejdere (min. Kravet gælder ikke får grupper udelukkende med ledere i) Medarbejdere oprettes / tilføjes under sin nærmeste leder Hvis der er grupper med færre end 5 medarbejdere oprettes / tilføjes de det øverste niveau OBS! på at angive den mail-adresse, som den ansatte ønsker at modtage undersøgelsen på Medarbejdere kan have flere arbejdspladser og/eller flere medarbejdernumre
5
Sådan logger du ind og opretter / tilføjer respondenter http://intranet.vardekommune.dk/ansat-fra-a-aa/apv-og-trivselsundersoegelse.aspx
6
Hand-on Log in på workcyclus med og tag stilling til: Skal inddelingen af din arbejdsplads ændres ? Skal der oprettes / tilføjes ansatte i grupperne? Skal det afklares om nogle ansatte skal modtage undersøgelsen? Skal der afklares korrekte mail-adresser på nogle af respondenterne? Skal der afklares medarbejdernumre, hvis nogle mere end ét?
7
Hvordan får medarbejdere uden mail undersøgelsen? Print og udlever undersøgelsen Hvem gør det og hvordan? http://intranet.vardekommune.dk/ansat-fra-a-aa/apv-og- trivselsundersoegelse.aspx
8
Hvor ser jeg svarprocenten? http://intranet.vardekommune.dk/ansat-fra-a-aa/apv-og- trivselsundersoegelse.aspx Overvej følgende kort: Hvad var svarprocenten sidste år på jeres arbejdsplads/ i de forskellige grupper? Var det tilfredsstillende? Hvad er jeres mål for svarprocenten i 2016?
9
Hvor finder jeg resultaterne? https://www.youtube.com/watch?v=QeFIZTbsxxk
10
Hvordan arbejder vi med indsatsområder i handlingsplaner? Fristen for udarbejdelse er 1. december 2016 Hvorfor skal det være i workcyclus? http://intranet.vardekommune.dk/ansat-fra-a-aa/apv-og- trivselsundersoegelse.aspx
11
Hand-on på handlingsplan - oprettelse Opret et indsatsområde fra en tidligere undersøgelse fra perioden januar 2015 Indsatsområdet har prioritet nr. 1. og arbejdspladsens TR skal være ansvarlig. Udfyld rubrikkerne ”Problem/motivation” og ”Løsning/initiativ” Tilføj et kortlægningsdata fra undersøgelsen Opret en milepæl med beskrivelsen ”halvvejsevaluering” og giv den en deadline. Tilføj indhold i budgettet Gem indsatsområdet
12
Hand-on på handlingsplan – afslutning og arkivering Afslut indsatsområdet: Luk milepælen og evaluér Giv indsatsområdet antal stjerner mellem 1-5. Gem indsatsområdet og arkivér. Marker ”inkluder arkiverede” for at se det arkiverede indsatsområde
13
Opsamling og afrunding Er der brug for support for at komme i mål med forberedelsen? Lav en aftale om et telefonmøde inden uge 37 Er der ansatte, der mod forventning ikke modtager undersøgelsen i uge 37, så kontakt Line 7994 6604 Frem til 1. september er det fortsat muligt at booke et møde for at få sparring på resultaterne til brug for udarbejdelse af handlingsplaner Evaluering for i dag – og vi tager imod løbende tilbagemeldinger med kyshånd
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.