Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk."— Præsentationens transcript:

1 SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim Ditlev @jditlev contentmarketing.dk

2 Hvorfor står jeg her? Ingen bryder sig om afbrydende reklamer Jeg hjælper med at: – Forandre måden at tænke og udføre marketing på – Skabe langvarige kunderelationer gennem nyttigt indhold

3 Find klare svar på 5 spørgsmål Hvad skal jeg fortælle om – og på hvilket medie? Hvordan finder jeg tid til at opdatere? Hvordan finder jeg på godt indhold? Hvordan laver jeg interessant indhold? Hvornår skal jeg opdatere?

4 Hvad er godt indhold på sociale medier?

5 Sociale medier er et bevidst tilvalg – ikke et fravalg Hvilken typer gæster vil du gerne tiltrække flere af? Hvor har du noget særligt at byde på?

6 Opgave – sæt ansigt på målgruppen Beskriv den person du vil henvende dig til

7 Vi tjekker lige… Hvilket socialt medie vil din person være mest aktiv på?

8 Start med at lytte Hvilke billeder læger de ud fra deres besøg? Tjekker de ind? Skriver de brugeranmeldelser? Følg og lær – hvad gør udstillerne? De andre museer? Attraktioner i nærheden?

9 Jeg har ikke tid til at lave indhold Begræns mængden af sociale medier Bliv dygtig på én kanal, som fungerer for dig Lav hellere 1 rigtig god ting end 10 nogenlunde Kurateret indhold

10 Det er helt ok, at… Omskrive indhold fra brochurer, website, mm. Genbruge indhold fra andre år Genudsende andres indhold (husk reference / kilde) Opfordre andre til at genbruge dit indhold

11 Du er kurator af indhold Med kurateret indhold anerkender du andre – og skaber relationer Du slipper for at lave alle opdateringer fra bunden

12 Hvordan finder jeg på indhold Spørg dem der taler med gæsterne: – Hvilke historier fortæller omviserne? – Hvad spørger gæsterne om under besøget?

13 Hvem kan hjælpe med at skaffe indhold? Sæt ring om relevante bidragsydere – Faste medarbejdere – Sæsonarbejdere – Gæster – Samarbejdspartnere – Eksterne fotografer / journalister – Eksperter – Frivillige – Interesseorganisationer / Foreninger – Andre (fx seværdigheder / turistbureauer)

14 Hvordan laver jeg interessant indhold?

15 Tips til interessant indhold Vær passioneret

16 Tips til interessant indhold Fortæl en historie

17 Tips til interessant indhold Flotte billeder

18 Tip til interessant indhold Hav noget på hjerte

19 Hvornår skal jeg opdatere Arbejd med to datoer: 1.Opdateringen er klar 2.Opdateringen går live

20 Arbejd som en redaktion Gør det let for andre at komme med forslag Redaktionsmøder med faste mellemrum Gode vaner og prioriteter

21 Gratis værktøjer kan hjælpe dig Buffer.com Hootsuite.com

22 Planlæg opdateringer i browseren

23 Behøver ikke være kompliceret NB! Hent skabelon på https://cmdk.lnk.to/mmex

24 Tak for din opmærksomhed! www.contentmarketing.dk www.cmbogen.dk jditlev joakimditlev


Download ppt "SPOR 3: STRATEGISK BRUG AF SOCIALE MEDIER Joakim contentmarketing.dk."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google