Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAage Østergaard Redigeret for ca. et år siden
1
BEVÆGELSE OG IDRÆT I DEN PÆDAGOGISKE PRAKSIS
2
GRUNDLAG Pædagogisk idræt Bevægelse er mere end fysisk: - fysisk, psykisk, social og kognitiv udvikling
3
FAGET Kobling af teori og praksis Praksis: I hallen, udendørs, på ture Børn i hallen På tur til institutioner
4
PRAKSISNÆRHED På besøg i praktikinstitutioner: motorik og sansemotorik i relation til projektarbejde. Institutioners indretning af inde- og uderum i forhold til motoriske og sansemæssige oplevelser/udfordringer Motivation til bevægelse udenfor året rundt Besøg i bevægelses/idrætsinstitutioner Sprogudvikling og sansemotorik- besøg af vuggestuebørn og børnehavebørn i hal Aktiviteter med udgangspunkt i erfaringer fra praktikken Valgfag: Historiefortælling, musik og bevægelse- invitation til børnehavebørn
5
SANSEOPLEVELSER
6
MUSIK OG TEGNING- FINMOTORIK
7
MOTIVATION AF BØRN OG PERSONALE- BEVÆGELSE UDE HELE ÅRET
8
TVÆRFAGLIGHED MED FX KUA / NATUR OG UDELIV- TEMAUGE O-løb med børn
9
SPECIALOMRÅDET Besøg fra Dansk Handicap Idræts Forbund Instruktør, som arbejder med børn og unge Afprøvning af muligheder/udfordringer
10
FALDSKÆRM MED KØRESTOLSBRUGERE
11
GOALBALL
12
KØRESTOLS- RUGBY
13
ANVENDELSE AF DIGITALE MEDIER OG DIGITALE PLATFORME Foto Film Apps Wiki
14
INSTRUKTØRROLLEN Realistisk planlægning Brug af modeller (fx aktivitetshjul og SMTTE) Hvad sker der når børn kommer ind i en idrætshal Inklusion De gør ikke som de skal! Min rolle- elevernes oplevelse af at være ”rigtigt” på
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.