Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Sammenfatning af session Christian Overgård Hansen COH ApS.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Sammenfatning af session Christian Overgård Hansen COH ApS."— Præsentationens transcript:

1 Sammenfatning af session Christian Overgård Hansen COH ApS

2 2 Den nye trafikmodel Efterspørgsel (AB-model) Rutevalg (LOS) DTA Data

3 Efterspørgselsmodel 3 AB-model:  Pop-syn  Aktivitetsmodel  Transportmodel  Simulering Efterspørgsel (AB-model)

4 Rutevalgsmodeller 4 Bil:  DTA/meso-dynamisk evt. statisk til konvergens Kollektiv trafik:  Kombirejser med gang, cykel og bil (selvkørende) Cykeltrafik:  Der skal udvikles god praktisk rutevalgsmodel Rutevalg (LOS) DTA

5 1.Køreplansbaseret rutevalgsmodel fra LTM 2.Tilpasset HT-området (net, zoner, park&ride faciliteter mv.) 3.Beregner kombinationsrejser f.eks. cykel og tog 4.Håndter mulighed for at medtage cykel ombord i tog Eksempel på rutevalgsmodel for kollektiv trafik 5

6  LOS pr. tidsbånd (10 tidsbånd): i)Mellem stopgrupper Ekstra sæt af LOS hvor cykel tillades ombord i tog ii)Gang mellem zone og stopgruppe zoneophæng iii)Cykel- og bilrejsetider mellem zoner og stopgrupper beregnes vha rutevalgsmodellerne  Kombinationsrejser: Compas (efterspørgselsmodel) finder for hvert enkelt tur den bedste rejsekombinationen inkl. park&ride, bike&ride og cykel med i tog  Udlægning Resultatet fra efterspørgselsmodel aggregeres til netudlægning Eksempel på rutevalgsmodel for kollektiv trafik 6

7 Stoppestedsgrupper Eksempel indre København 4.688 stoppe- stedsgrupper 7

8 Cykelstinet Eksempel indre København 8

9 Nye og større databehov 9  Husstandsbaseret fx interview eller syntetisk  Viden om nye ”modes” fx selvkørende biler  GPS-målinger fx stræknings- hastigheder til verificering af rutevalgsmodel  Inventeringsdata – flere og mere præcise data om fx p-pladser, stinet, kryds og veje ……. Data

10  Mere realistiske konsekvenser på grund af aktivitetsbindinger, hjemmearbejde osv.  Analyse af et sammenhængende transportsystem hvor forskellige typer af transportmidler kombineres bedst muligt fx bil-tog-gang eller cykel/tog  Undersøge konsekvenser af bedre parkeringsforhold ved togstationer  Undersøge betydning af gratis cykelmedtagning i tog/bus  Bedre prognoser af efterspørgsel efter cykel (gang)  Analyse af konsekvenser af forskellige parkeringspolitikker  Mere realistiske konsekvenser af trængsel og flaskehalse i vejnet og kryds  Fleksibel med hensyn til beregning af konsekvenser af nye typer transportmidler f.eks. selvkørende biler eller erstatning af busliner med selvkørende minibusser  Incidenct management  Beregning af økonomiske gevinster for befolkningsgrupper opdelt efter socioøkonomiske forhold og geografi Nye og bedre anvendelser 10

11 FordeleUdfordring Intuitivt logiskVanskeligere af finde fejl Bedre adfærdsbeskrivelseStørre valideringsarbejde Flere forklaringsvariablerMere ”støj” mellem alternativer Ikke-bopælsbaserede ture okStørre og andre datakrav Flere anvendelserVanskelig pivotering Mere realistiske konsekvenserKonvergens Fordele og udfordringer ved de nye modeller 11


Download ppt "Sammenfatning af session Christian Overgård Hansen COH ApS."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google