Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLine Kirkegaard Redigeret for ca. et år siden
1
FIRST® LEGO® LEAGUE 2016 Kick Off møde mandag den 12. september 2016
2
Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia haft som formål at give børn og unge gode lærings- og udviklingsmuligheder inden for naturfag, matematik og teknologi. Over 200 000 børn har deltaget i vores aktiviteter og fået inspirerende læring gennem undervisning i Newton-rum eller deltagelse i FIRST LEGO League. Vi glæder os over et stort og voksende netværk i Norge, Skandinavien og resten af verden. - Aliquid est possibile - Hvem står bag FLL i Skandinavien? Stiftelsen FIRST Scandinavia står bag FIRST® LEGO® League turneringerne i Skandinavien
3
Hvorfor FLL? De får erfaring med en arbejdsform, der er behov for i deres uddannelse og arbejdsliv! 12 3 Med FLL ønsker vi at medvirke til, at skolen skal kunne motivere børn og unge til at ville arbejde med de naturvidenskabelige fag, teknologi og design. Gode oplevelser med teknologi og projektarbejde 4 En undervisningsform der egner sig godt til differentieret undervisning Øger interessen for naturfag og teknologi Øger rekrutteringen til naturfaglige studier
4
Hvem kan deltage? Vi lægger vægt på, at FLL skal være forankret i skolen. Alle elementerne i projektet tager udgangspunkt i Fælles Mål i Danmark, Norge og Sverige. Projektet er tværfagligt med hovedvægt på naturfag, dansk og matematik. 1 2 3 Der kræves ingen forkundskaber for at deltage; men holdene kan med fordel sammensættes af piger og drenge med forskellige evner og interesser. 4 Deltagerne i FLL erfarer ofte, at de må trække på hinandens erfaringer og viden for at opnå det bedste resulatat. Holdet skal have mindst én voksen holdleder, og vi anbefaler en holdstørrelse på max. 12 deltagere. Aldersintervallet er 10-16 år.
5
FLL kerneværdier Vi arbejder sammen som et hold. Vi arbejder på at finde løsninger og får råd og vejledning fra vores holdleder. Det, vi lærer, er vigtigere, end hvad vi kan vinde. Vi deler vores erfaringer med andre. Vi er gode konkurrenter. Vi er venlige og professionelle i alt, vi gør. Vi har det sjovt!
6
Hvad skal vi nå i dag 3 x workshops: Præsentation af LEGO banen v/Bent Borup og Aimas Lund Tips og fif til forskningsopgave og markedsføring v/Niels Jannerup Årets udfordring, lidt ideer samt info om turnering v/Peter Rygaard og Britta Thomsen 15.301. runde 16.002. runde 16.303. runde
7
Vigtige opgaver/datoer T-shirts med hjem (ekstra t-shirt kan bestilles 19-27/9) – HUSK i dag at være forbi Søren for registrering af rigtigt holdnummer og antal elever/vejledere Afleveringsfrist tirsdag 1/11 kl. 12.00 for projektindlevering af teknologi, forskning og markedsføring
8
FLL i skolen
9
Årets opgave I Animal Allies skal I se på mennesker og dyr som allierede i ønsket om at gøre livet bedre for alle. Nogle gange hjælper mennesker dyr, og nogle gange hjælper dyr mennesker. Projektopgaven i jeres team i år er at gøre vores interaktion med dyr bedre – forhåbentligt for os alle sammen
10
Til overvejelse Skadedyr – kan man udrydde dyr på en bedre dyreetisk måde? Invasive arter – hvorfor er det ok at udrydde nogen frem for andre og hvordan? Robotsæl Mobilgrisestald Fødekæden – vi spiser dyr, hvad giver det af overvejelser
11
Som hund og kat… At holde balancenAt komme af med varmen
12
Gødningsbillen (dung beetle)
13
Biomimetik: at efterligne naturen
14
Naturlig sonar og faldskærm
15
Projektets tre dele Markedsføring & Samarbeid Forskning Teknologi
16
Forskning Skaffe sig viden om årets tema Lave en problemformulering Udtænke en innovativ løsning Forberede en præsentation Indlevere projektet
17
Teknologi Bygge Challenge sættet Udvikle og bygge en robot Programmere robotten Udtænke en strategi for robotkørslen Forberede en teknisk præsentation Indlevere projektet
18
Gode hints til banekørslen Ole Caprani, Institut for datalogi, Århus Universitet http://www.legolab.cs.au.dk/Danish.dir/FLL201 6/index.html
19
Markedsføring og samarbejde Markedsføre projektet forud for/efter turneringen Planlægge og udforme en pit Forberede en markedsføringspræsentation Projektindlevering
20
Turneringsdagen Præsentation af forskningsopgaven for dommere
21
Turneringsdagen Konkurrerere med robotter på robotbanerne
22
Turneringsdagen Teknisk præsentation for dommerne
23
Turneringsdagen Markedsføring og samarbejde præsenteres i pit.
24
Turneringsdagen - praktisk Tidsplan – vigtigt!! 2-3 hold deler et klasselokale Pit er på 3x2m (to borde + en skillevæg) Banekørsel i kantinen Forskning og teknologifremlæggelse i klasselokale Forplejning – kommer på mail (voksne 100,- og elever 50,-) Kantinen er åben for kaffe/kage mm
25
Hjernekraft.org
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.