Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

FIRST® LEGO® LEAGUE 2016 Kick Off møde mandag den 12. september 2016.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "FIRST® LEGO® LEAGUE 2016 Kick Off møde mandag den 12. september 2016."— Præsentationens transcript:

1 FIRST® LEGO® LEAGUE 2016 Kick Off møde mandag den 12. september 2016

2 Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia haft som formål at give børn og unge gode lærings- og udviklingsmuligheder inden for naturfag, matematik og teknologi. Over 200 000 børn har deltaget i vores aktiviteter og fået inspirerende læring gennem undervisning i Newton-rum eller deltagelse i FIRST LEGO League. Vi glæder os over et stort og voksende netværk i Norge, Skandinavien og resten af verden. - Aliquid est possibile - Hvem står bag FLL i Skandinavien? Stiftelsen FIRST Scandinavia står bag FIRST® LEGO® League turneringerne i Skandinavien

3 Hvorfor FLL? De får erfaring med en arbejdsform, der er behov for i deres uddannelse og arbejdsliv! 12 3 Med FLL ønsker vi at medvirke til, at skolen skal kunne motivere børn og unge til at ville arbejde med de naturvidenskabelige fag, teknologi og design. Gode oplevelser med teknologi og projektarbejde 4 En undervisningsform der egner sig godt til differentieret undervisning Øger interessen for naturfag og teknologi Øger rekrutteringen til naturfaglige studier

4 Hvem kan deltage? Vi lægger vægt på, at FLL skal være forankret i skolen. Alle elementerne i projektet tager udgangspunkt i Fælles Mål i Danmark, Norge og Sverige. Projektet er tværfagligt med hovedvægt på naturfag, dansk og matematik. 1 2 3 Der kræves ingen forkundskaber for at deltage; men holdene kan med fordel sammensættes af piger og drenge med forskellige evner og interesser. 4 Deltagerne i FLL erfarer ofte, at de må trække på hinandens erfaringer og viden for at opnå det bedste resulatat. Holdet skal have mindst én voksen holdleder, og vi anbefaler en holdstørrelse på max. 12 deltagere. Aldersintervallet er 10-16 år.

5 FLL kerneværdier  Vi arbejder sammen som et hold.  Vi arbejder på at finde løsninger og får råd og vejledning fra vores holdleder.  Det, vi lærer, er vigtigere, end hvad vi kan vinde.  Vi deler vores erfaringer med andre.  Vi er gode konkurrenter.  Vi er venlige og professionelle i alt, vi gør.  Vi har det sjovt!

6 Hvad skal vi nå i dag 3 x workshops: Præsentation af LEGO banen v/Bent Borup og Aimas Lund Tips og fif til forskningsopgave og markedsføring v/Niels Jannerup Årets udfordring, lidt ideer samt info om turnering v/Peter Rygaard og Britta Thomsen 15.301. runde 16.002. runde 16.303. runde

7 Vigtige opgaver/datoer T-shirts med hjem (ekstra t-shirt kan bestilles 19-27/9) – HUSK i dag at være forbi Søren for registrering af rigtigt holdnummer og antal elever/vejledere Afleveringsfrist tirsdag 1/11 kl. 12.00 for projektindlevering af teknologi, forskning og markedsføring

8 FLL i skolen

9 Årets opgave I Animal Allies skal I se på mennesker og dyr som allierede i ønsket om at gøre livet bedre for alle. Nogle gange hjælper mennesker dyr, og nogle gange hjælper dyr mennesker. Projektopgaven i jeres team i år er at gøre vores interaktion med dyr bedre – forhåbentligt for os alle sammen

10 Til overvejelse Skadedyr – kan man udrydde dyr på en bedre dyreetisk måde? Invasive arter – hvorfor er det ok at udrydde nogen frem for andre og hvordan? Robotsæl Mobilgrisestald Fødekæden – vi spiser dyr, hvad giver det af overvejelser

11 Som hund og kat… At holde balancenAt komme af med varmen

12 Gødningsbillen (dung beetle)

13 Biomimetik: at efterligne naturen

14 Naturlig sonar og faldskærm

15 Projektets tre dele Markedsføring & Samarbeid Forskning Teknologi

16 Forskning  Skaffe sig viden om årets tema  Lave en problemformulering  Udtænke en innovativ løsning  Forberede en præsentation  Indlevere projektet

17 Teknologi  Bygge Challenge sættet  Udvikle og bygge en robot  Programmere robotten  Udtænke en strategi for robotkørslen  Forberede en teknisk præsentation  Indlevere projektet

18 Gode hints til banekørslen Ole Caprani, Institut for datalogi, Århus Universitet http://www.legolab.cs.au.dk/Danish.dir/FLL201 6/index.html

19 Markedsføring og samarbejde  Markedsføre projektet forud for/efter turneringen  Planlægge og udforme en pit  Forberede en markedsføringspræsentation  Projektindlevering

20 Turneringsdagen Præsentation af forskningsopgaven for dommere

21 Turneringsdagen Konkurrerere med robotter på robotbanerne

22 Turneringsdagen Teknisk præsentation for dommerne

23 Turneringsdagen Markedsføring og samarbejde præsenteres i pit.

24 Turneringsdagen - praktisk Tidsplan – vigtigt!! 2-3 hold deler et klasselokale Pit er på 3x2m (to borde + en skillevæg) Banekørsel i kantinen Forskning og teknologifremlæggelse i klasselokale Forplejning – kommer på mail (voksne 100,- og elever 50,-) Kantinen er åben for kaffe/kage mm

25 Hjernekraft.org


Download ppt "FIRST® LEGO® LEAGUE 2016 Kick Off møde mandag den 12. september 2016."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google