Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Simpelt Konsistent Klar Stor Progressiv Opsummering.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Simpelt Konsistent Klar Stor Progressiv Opsummering."— Præsentationens transcript:

1

2

3 Simpelt Konsistent Klar Stor Progressiv Opsummering

4

5  Dette er Arial 12  Dette er Arial 18  Dette er Arial 24  Dette er Arial 32  Dette er Arial 36  Dette er Arial 44

6  Dette erArial 12  Dette erArial 18  Dette er Arial 24  Dette er Arial 32  Dette er Arial 36  Dette er Arial 44 For småt

7  Kig på det fra 2 meters afstand 2 m

8

9  For mange farver  For Mange Fonts og Tekst effekter  6 x 7 reglen › Ikke flere end 6 linjer per slide › Ikke mere end 7 ord per linje

10 Instructional Technology: A complex integrated process involving people, procedures, ideas, devices, and organization, for analyzing problems and devising, implementing, evaluating, and managing solutions to those problems in situations in which learning is purposive and controlled (HMRS 5th ed.) For detaljeret!

11 A process involving people, procedures & tools for solutions to problems in learning (HMRS 5th ed.) Instructional Technology: Meget Simplere

12 ChristchurchDunedinWellington January11,532,23414,123,6543,034,564 February1,078,45612,345,56716,128,234 March17,234,7786,567,12316,034,786 April16,098,89710,870,9547,940,096 May8,036,89710,345,39414,856,456 June16,184,345678,0954,123,656 July8,890,34515,347,93418,885,786 August8,674,23418,107,11017,230,095 September4,032,04518,923,2399,950,498 October2,608,0969,945,8905,596,096 November5,864,034478,0236,678,125 December12,234,1239,532,1113,045,654 For detaljeret!

13 In 10 6 ChristchurchDunedinWellington January11143 February11216 March17616 April16107 May81014 June1604 July81518 August81817 September4189 October295 November506 December1293 Meget Simplere

14 For detaljeret!

15 Meget Simplere

16  Clipart kan forvirre dine tilskuer  Clipart erstatter ikke indhold

17 LLyd effekter kan forvirre Brug lyd kun når det er nødvendig

18  Dette transition er irriterende, ikke forstærkende "Appear" og "Disappear" er bedre

19 2 m For forvirrende!

20 2 m Simpelt & overskueligt

21

22  STORE BOGSTAVER ER SVÆRE AT LÆSE  Store og små bogstaver er mere overskuelig

23 Sanserif Z Serif Z Uklart Klart

24  Serif skrifttyper er svære at læse på skærm  Sanserif skrifttyper er mere klarere  Kursiv er svært at læse på skærm  Normal eller Fed skrifttyper er klarere  Understregning kendetegner links  I stedet, brug farver til at markere vigtige ting

25 Brug tal for at vise rækkefølge Eksempel: Hvordan sætter man en elefant i køleskabet? 1. Åben køleskabet 2. Sæt elefanten i 3. Luk køleskabet

26 Hvordan sætter man en giraf i køleskabet? 1. Åben køleskabet 2. Tag elefanten ud 3. Sæt giraffen i 4. Luk køleskabet

27 Brug punktopstilling til at vise en liste uden  Prioritet  Rækkefølge  Hierarki, …..

28  Brug kontrast farver  Lys på mørk vs mørk på lys  Brug farver der passer sammen

29  Brug kontrast farver  Lys på mørk vs. mørk på lys  Brug farver der passer sammen lav kontrast Høj kontrast

30  Brug kontrast farver  Lys på mørk vs mørk på lys  Brug farver der passer sammen Dette er lys på mørk

31  Brug kontrast farver  Lys på mørk vs. mørk på lys  Brug farver der passer sammen Dette er mørk på lys

32  Brug kontrast farver  Lys på mørk vs. mørk på lys  Brug farver der passer sammen Disse farver passer ikke sammen

33 Brug kontrast farver Lys på mørk vs. mørk på lys Brug farver der passer sammen Disse farver passer sammen

34  Størrelse viser vigtigheden

35

36  Placering fokusere opmærksomhed

37

38

39 Complexity of Interactions Mode of Instruction IndividualPairGroup Direct Instruction Guided Inquiry Discovery Learning Individual Instructive Tools Individual Constructive Tools Social Constructive Tools Social Communicative Tools Informational Tools For mange på en gang!

40 Complexity of Interactions Mode of Instruction IndividualPairGroup Direct Instruction Guided Inquiry Discovery Learning Individual Instructive Tools Individual Constructive Tools Social Constructive Tools Social Communicative Tools Informational Tools Progressiv & fokuseret

41 Floppy disk User interface CPU I/O Error Backup system Software Mouse Debugger Function key Main Storage For mange & ikke fokuseret

42 Floppy disk User interface CPU I/O Error Backup system Software Mouse Debugger Function key Main Storage Progressiv & derfor fokuseret

43

44  Forskelle tiltrækker opmærksomhed  Forskelle kan vise vigtighed  Overraskelser for at tiltrække, ikke for at distrahere

45 Forskelle tiltrækker opmærksomhed  Forskelle kan vise vigtighed  Overraskelser for at tiltrække, ikke for at distrahere Dette vækker opmærksomhed

46 Forskelle tiltrækker opmærksomhed  Forskelle kan vise vigtighed o Overraskelser for at tiltrække, ikke for at distrahere Disse forskelle distrahere!

47  Forskelle tiltrækker opmærksomhed Forskelle kan vise vigtighed  Overraskelser for at tiltrække, ikke for at distrahere Dette viser vigtighed

48  Forskelle tiltrækker opmærksomhed Forskelle kan vise vigtighed  Overraskelser for at tiltrække, ikke for at distrahere Forvirrende forskelle!

49  Forskelle tiltrækker opmærksomhed  Forskelle kan vise vigtighed  Overraskelser for at tiltrække, ikke for at distrahere Dette tiltrækker

50  Forskelle tiltrækker opmærksomhed  Forskelle kan vise vigtighed  Overraskelser for at tiltrække, ikke for at distrahere Disse distrahere!

51  Stor  Simpel  Klar  Progressiv  Konsistent

52  Begræns antal af slides › 3 slides per minut er maksimum  Øve at skifte mellem slides.  Være forberedt på tekniske problemer.  Undgå brug af for mange transitioner. Det er for meget!

53  Kommunikation er nøglen  Tekst skal understøtte kommunikationen  Billede forenkler komplekse koncepter  Brug animation til komplekse relationer  Visualisering til støtte, ikke til at distrahere  Brug lyd kun når det er brug for det


Download ppt "Simpelt Konsistent Klar Stor Progressiv Opsummering."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google