Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

SportHouse –  24 20 20 49 TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "SportHouse –  24 20 20 49 TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens."— Præsentationens transcript:

1 SportHouse –  24 20 20 49 TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens spidskompetencer UDVIKLINGSPLAN FOR LOKALOMRÅDET JERNLØSE/KNABSTRUP xx VISION xx xx Understreg og fed = delmål Tovholder på udviklingsplanen: xx 1.11. møde - Kortlægning af vores behov samt hvilke muligheder vi har (apr.) 1.2Møde hvor der fastsættes fælles mål – deltagere: foreninger, skole/SFO, kommune, lokalfora (apr.) 1.3 Plan for kommende møder er klar (apr.) 1.4Program for studie (maj) 1.5Gennemførsel af studietur (juni) 1.6 Handlingsplan for projekter udarbejdet (sept.) 4.1Drøftelser omkring hvilke udfordringer foreningerne har (maj-juni) 4.2Fælles retningslinjer omkring hvordan foreningernes udstyr behandles (??) 4.3Afklaring på hvad foreningerne kan byde ind med (sept.) 5.1Kommissorium for Engskov Union (sept.) TRIN 1- 2014 TRIN 3 – 2016TRIN 2- 2015 1.6Borgermøde for politikere, borgere, hvor projekterne fremlægges (marts) 1.7Økonomien er på plads (apr.) 1.8Iværksættelse af projekter (aug.) 4.4Samlet åbent hus i alle foreningerne (??) 4.5Fælles PR-reklame for alle foreningerne fx fælles program, Facebook, nettet, www (??) 4.6Hjælpe med at finde den rigtige aktivitet, hvis den aktive er landet i den forkerte idræt (??) 4.7Kommissorium for brugerråd – på vejen mod målet (marts) 4.8Brugerråd med 1-2 fra hver forening (??) 5.2Identificere muligheder for partnerskabsaftaler (feb.) 5.3Engskov Union etableret (marts) 5.4Brainstorme omkring partnerskabsaftaler - herunder afklare økonomi, støtte, ressourcer (maj) 5.5Partnerskabsaftaler indgås (aug.) 5.6Handlingsplan for implementering af partnerskabsaftaler – herunder interessentanalyse (aug.) 5.7Markedsføringsplan af partnerskabsaftaler (sept.) 4.910 % flere aktive i foreningerne i forhold til 2014 (??) 4.1020 % af dem som ikke er aktive i lokalområdet, skal være aktive (??) 4.11Plan for temadage – foreningerne skiftes til at have en træningsdag (??) TRIN 4 – 2017 4.12Fælles værdier/mål for bestyrelserne (juni) 4.13Engskov Idrætsunion etableret (juni) Faciliteter 1.Steder hvor alle kan mødes og fællesskab vil blomstre (??) 2.Rammer og infrastruktur der understøtter kultur- og fritids-, børne- og unge- samt sundhedspolitikken, skal medvirke til at sikre flere medlemmer (??) 3.Alle fritidsaktiviteter har de faciliteter, de har behov for (??) Fællesskab mellem foreningerne 4.Skabe et aktivt fritids- og foreningsliv med fokus på sund livsstil og sociale relationer, som aktiverer børn og unge i lokalområdet (??) Netværk 5.Vi vil skabe sammenhæng mellem skole, et attraktivt fritidsliv og foreningstilbud, hvor alle børn og unge har mulighed for at indgå i forpligtende fællesskaber i lokalområderne (august 2017)

2 SportHouse –  24 20 20 49 TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER 1.11. møde - Kortlægning af vores behov samt hvilke muligheder vi har (apr.) 1.2Møde hvor der fastsættes fælles mål – deltagere: foreninger, skole/SFO, kommune, lokalfora (apr.) 1.3 Plan for kommende møder er klar (apr.) 1.4Program for studie (maj) 1.5Gennemførsel af studietur (juni) 1.6 Handlingsplan for projekter udarbejdet (sept.) MÅL SportHouse –  24 20 20 49 Faciliteter Februar 2014 UDVIKLINGSPLAN FOR xx VISION xx Faciliteter 1.Steder hvor alle kan mødes og fællesskab vil blomstre (??) 2.Rammer og infrastruktur der understøtter kultur- og fritids-, børne- og unge- samt sundhedspolitikken, skal medvirke til at sikre flere medlemmer (??) 3.Alle fritidsaktiviteter har de faciliteter, de har behov for (??) TRIN 1- 2014 TRIN 3 – 2016 TRIN 2- 2015 1.6Borgermøde for politikere, borgere, hvor projekterne fremlægges (marts) 1.7Økonomien er på plads (apr.) 1.8Iværksættelse af projekter (aug.) xx

3 SportHouse –  24 20 20 49 TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER 4.1Drøftelser omkring hvilke udfordringer foreningerne har (maj-juni) 4.2Fælles retningslinjer omkring hvordan foreningernes udstyr behandles (??) 4.3Afklaring på hvad foreningerne kan byde ind med (sept.) MÅL SportHouse –  24 20 20 49 Fællesskab mellem foreningerne Februar 2014 UDVIKLINGSPLAN FOR xx VISION xx Fællesskab mellem foreningerne 4.Skabe et aktivt fritids- og foreningsliv med fokus på sund livsstil og sociale relationer, som aktiverer børn og unge i lokalområdet (??) TRIN 1- 2014 TRIN 3 – 2016 TRIN 2- 2015 4.4Samlet åbent hus i alle foreningerne (??) 4.5Fælles PR-reklame for alle foreningerne fx fælles program, Facebook, nettet, www (??) 4.6Hjælpe med at finde den rigtige aktivitet, hvis den aktive er landet i den forkerte idræt (??) 4.7Kommissorium for brugerråd – på vejen mod målet (marts) 4.8Brugerråd med 1-2 fra hver forening (??) 4.910 % flere aktive i foreningerne i forhold til 2014 (??) 4.1020 % af dem som ikke er aktive i lokalområdet, skal være aktive (??) 4.11Plan for temadage – foreningerne skiftes til at have en træningsdag (??) TRIN 4 – 2017 4.12Fælles værdier/mål for bestyrelserne (juni) 4.13Engskov Idrætsunion etableret (juni)

4 SportHouse –  24 20 20 49 TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER 5.1Kommissorium for Engskov Union (sept.) MÅL SportHouse –  24 20 20 49 Netværk Februar 2014 UDVIKLINGSPLAN FOR xx VISION xx Netværk 5.Vi vil skabe sammenhæng mellem skole, et attraktivt fritidsliv og foreningstilbud, hvor alle børn og unge har mulighed for at indgå i forpligtende fællesskaber i lokalområderne (august 2017) 5.2Identificere muligheder for partnerskabsaftaler (feb.) 5.3Engskov Union etableret (marts) 5.4Brainstorme omkring partnerskabsaftaler - herunder afklare økonomi, støtte, ressourcer (maj) 5.5Partnerskabsaftaler indgås (aug.) 5.6Handlingsplan for implementering af partnerskabsaftaler – herunder interessentanalyse (aug.) 5.7Markedsføringsplan af partnerskabsaftaler (sept.) xxx TRIN 1- 2014 TRIN 3 – 2016 TRIN 2- 2015

5 SportHouse Pointer fra jeres historier 1. Multihus/klubhus1. Tilbygning til hal1. Øget halkapacitet1. Bedre lysforhold i området1. Fælles om materialer1. Motionsrum2. Fællesskab2. Flere frivillige2. Fastholde og tiltrække flere aldersgrupper2. Fælles kultur2. Byg rammerne op sammen2. Tiltrække voksne – der ikke har børn i foreningen3. Bredere samarbejde med kommunen3. Forbedringer i hverdagen3. Koordinator for træningsforløb på skoler3. Tættere sammenhæng mellem skole-SFO-forening3. Synergi – flere sammen3. Strategisk tænkning3. Økonomisk støtte til løn3. Vi står sammen – lokalt3. Større interesse for idræt og bevægelse3. Samfundsøkonomisk gevinst3. Netværk3. Samarbejde med gensidigt udbytte3. Hvad kan vi sammen? – finde ud af det.3. Jernløse Idræts Union3. SFOen en integreret del af foreningslivet

6 SportHouse Temaer 1. Faciliteter2. Fællesskab mellem foreningerne3. Netværk (skole, SFO, foreninger, kommune og lokalfora)


Download ppt "SportHouse –  24 20 20 49 TEAM/ RESSOURCER KRITISK SUCCES FAKTOR UDFORDRINGER/ FORHINDRINGER FASER/MILEPÆLE/AKTIVITETER xx MÅL Februar 2014 Bestyrelsens."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google