Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMax Olesen Redigeret for ca. et år siden
1
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015
3
Hvorfor skal vi være kendte……….
4
Fokusområder Lige, rettidig og ordentlig behandling for alle Efterbehandling til hjertekarpatienter Hjertestop – livreddende førstehjælp Konkret og patientrettet forskning
5
Slogan: Hjerteforeningen på rette sted Vi er dér, hvor hjertepatienter og pårørende har brug for os Vi tager over, når sundhedsvæsenet giver slip Vi tilbyder støtte og fællesskab i en svær situation via lokalkomiteerne og rådgivningscentrene samt inspiration til en sund dagligdag gennem, medlemsblade, nyhedsbreve, opskrifter, bøger, foldere
6
Pressen er vores hjælper Hjerteforeningens presseindsats: et positivt samarbejde med pressen en aktiv og udfarende pressekontakt strategiske mediesamarbejder med udvalgte medier Hjerteforeningen har oplevet støt stigende medieopmærksomhed – ikke mindst lokalt
7
Hvorfor synlighed i pressen Opbakning til arrangementer Nemmere at samle ind og få nye medlemmer Større politisk gennemslagskraft
8
Lokal pressekontakt Start i god tid dvs. kontakt medier og evt. os min. 14 dage før Få hjælp til at skrive pressemeddelelse og kontaktdata på medier fra Lotte Bucka fra Kommunikation i stabsfunktionen Følg op en uge før Deltag på regionskursernes – her en en workshop om presse
9
www.hjerteforeningen.dk - et tilbud til i gennemsnit mere end 200.000 hver måned Nyheder Opskrifter Brevkasse Indsamling og medlemshvervning Butik Viden om hjertekarsygdomme Aktivitetskalender
10
Nyhedsbrevet Hjerteliv Hjerteliv – ca. 41.500 abonnenter nyhedsbrev til patienter og pårørende hver 14. dag Topnyhed udsendes som pressemeddelelse eller tilbydes et medie
11
Facebook
12
Hjertenyt godt 120.000 ex. Herudover udsendes Hjertenyt elektronisk til 6.000 er foreningens ansigt udadtil bringer oplysning, råd og inspirationsstof og debatstof for medlemmer i risikogruppen og hjerte- og kredsløbspatienter og deres pårørende skal kunne læses af alle
13
Fora for frivillige Impuls, Frivillignet, Frivillignyt ensrette kommunikationen videncenter forstærke rekrutteringen af frivillige styrke erfaringsudveksling styrke engagement blandt foreningens aktive styrke frivillig-netværkets handlekraft
14
Informationsmaterialer Bøger Foldere Minibøger Film Årsberetning Patientinformation NB alle materialer findes på www.hjerteforeningen.dk
15
Hjerteforeningens kommunikationsafdeling HVAD? pressekontakt og medieovervågning, udgivelser - fx Impuls og Hjertenyt, Frivillignyt og Hjerteliv, tekster til hjemmesider, film, booklets, informationsmaterialer, støtte til kampagner HVEM? 1 pressechef 1 journalist 1 kommunikationsrådgiver 1 administrativ medarbejder 1 kommunikationsmedarbejder
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.