Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

ZBC Medarbejder Jette Nielsen, 2519 28 Virksomhed: Lille Næstved Skoles sfo 45366 – Kommunikation i teams (3 dg.) og 45982 –

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "ZBC Medarbejder Jette Nielsen, 2519 28 Virksomhed: Lille Næstved Skoles sfo 45366 – Kommunikation i teams (3 dg.) og 45982 –"— Præsentationens transcript:

1 ZBC Medarbejder Jette Nielsen, jett@zbc.dk 2519 28 78jett@zbc.dk Virksomhed: Lille Næstved Skoles sfo 45366 – Kommunikation i teams (3 dg.) og 45982 – Målrettet mundtlig kommunikation i administrativt arbejde (1 dg.) Forløbet blev tilrettelagt med undervisning i 8 halve dage. Målgruppen: sfo-medarbejdere og pædagoger, leder og souchef. En meget blandet gruppe – fra meget reflekterende til næsten ikke. Nogle syntes, at niveauet var svært, andre at det var for alt for nemt. Forløbet blev iværksat, fordi en gruppe medarbejdere og lederen ønskede at arbejde med at: få et fælles sprog, målrette deres kommunikation, blive god til at stille anerkendende spørgsmål, få deres teams til at fungere m.v.

2 Transfer (Rambøl 2010: Transfer i AMU med brug af ’Vurdering af basale færdigheder’ og praksisforankring)

3 Transfermodel Jette Før Motivation og klare læringsmål? Jeg holdt et møde med leder og souschef, hvor vi aftalte indholdet Inden forløbet startede, foretog vi en måling med kompetenceafklaringsværktøjet KOMPAS. Alle deltagere (28) blev bedt om at svare på ca. 50 spørgsmål Lederen informerede medarbejderne om forløbet på mail Alle var samlet til en temadag før amuforløbet startede. På temadagen blev indholdet på amuforløbet skitseret Under Screening og udbytte? Form og indhold blev løbende tilpasset. Deltagerne var ”gøre-mennesker”, så vi brugte tid på, at de kunne øve at gøre tingene på nye måder. Mine oplæg blev kortere og kortere, det gav tid til at deltagerne kunne komme mere på banen, og det lærte de meget af. I før-målingen havde mange skrevet, at de gerne ville blive bedre til præsentationsteknik. Det øvede vi flere gange og det blev bedre og bedre fra gang til gang. Da vi evaluerede sagde flere, at forløbet havde haft stor betydning for deres teams. Efter Mulighed for at anvende det lærte? De mange øvelser gjorde det nemt for deltagerne at gå hjem og bruge det, vi havde arbejdet med. Når vi øvede spørgeteknikker, gik deltagerne hjem og stillede nogle af de samme anerkendende spørgsmål til kolleger, forældre og børn. De blev også bedre til at fortælle børnene, hvad de måtte i stedet for hvad de ikke måtte, efter at vi havde lavet en øvelse med det tema. Lederen lovede at de ville arbejde videre med mange af tingene. Nogle måneder efter forløbet var slut foretog vi en efter-måling med KOMPAS.


Download ppt "ZBC Medarbejder Jette Nielsen, 2519 28 Virksomhed: Lille Næstved Skoles sfo 45366 – Kommunikation i teams (3 dg.) og 45982 –"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google