Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

E6PRJ-01 Project Work Her har du mulighed for at deltage i et individuelt 5 ECTS kursus, tilrettelagt sammen med undervisere eller forskere, der har behov.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "E6PRJ-01 Project Work Her har du mulighed for at deltage i et individuelt 5 ECTS kursus, tilrettelagt sammen med undervisere eller forskere, der har behov."— Præsentationens transcript:

1 E6PRJ-01 Project Work Her har du mulighed for at deltage i et individuelt 5 ECTS kursus, tilrettelagt sammen med undervisere eller forskere, der har behov for at få løst et specifikt problem. Individuelt på den måde, at det typisk er en gruppe på 2-4 studerende, der arbejder sammen om løsningen. Kurset kan ikke tilmeldes via STADS, men sker ved henvendelse til Carl Jakobsen, lok.211E, cj@ase.au.dkcj@ase.au.dk Eco-Marathon, London 2016 udbydes under E6PRJ Hvad er Eco-Marathon? Shell Eco-marathon challenges student teams from around the world to design, build and test ultra energy- efficient vehicles. With annual events first in the Americas, then Europe and Asia. The events spark debate about the future of mobility and inspire young engineers to push the boundaries of fuel efficiency. A unique competition that brings together around 200 teams and 3,000 students from across Europe to battle for ultra energy efficiency on the road. In 2016, Shell Eco-marathon Europe will take place in London, UK from June 30 to July 3rd.Shell Eco-marathon Europe

2 Vores lokale historie: Et samarbejde på tværs af Ingeniørskolens afdelinger. Vi deltog i 2014 i Rotterdam, i kategorien ”Prototype” batteri-drevet, og blev Nr. 5 ud af 48 deltagende universiteter, med 814,65 km/kWh. https://www.facebook.com/ausemofficial?_rdr=p Samlet distance 16,117[] på < 39[] Altså en middelhastighed 24,8 [/ ℎ ] Acceleration fra 0 til 30 km/hr på 20s (Vindende hold kørte: 1091,6 km/kWh) Havde vi deltaget i 2015, var vi med de data blevet nr.2 I forårssemesteret skal arbejdes med: Valg af drivmotor: traditionel eller børsteløs DC-motor DC-motor controller, driving algorithm, cost-and-burn CAN-bus communication, data management. Battery management system with regeneration from braking. Design of car test assembly. Stimuli control and data collection. Inden for alle kategorier optimering – optimering. Til forskel fra tidligere projekter, er der her ikke tale om en ”proof of concept” prototype, men fuldt funktionsdygtige enheder til kunkurrence formål

3 2014 driveline: Maxon DC-motor 200 W 36V drevet ved 48V konceptet virker godt nok, men motorstyringen mangler optimering og mulighed for udnyttelse af bremseenergien. 2015: Vi deltager ikke, da reglerne blev ændret, så bilen skal ændres fra bag- til forhjulsstyring. Medfører helt nyt design 2016: Nyt design er under konstruktion på M-afdelingen og forventes klar i januar. En gruppe har arbejdet med styring af den børsteløse DC-motor, der evt. skal erstatte den nuværende. En M- og en E- gruppe har udviklet et rullefelt til test og optimering af bilens design. Lidt mere om det tekniske:


Download ppt "E6PRJ-01 Project Work Her har du mulighed for at deltage i et individuelt 5 ECTS kursus, tilrettelagt sammen med undervisere eller forskere, der har behov."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google