Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED"— Præsentationens transcript:

1 FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED WWW.BORNHOLMBORNHOLMBORNHOLM.COM

2 IDÉEN At samle de bedste bornholmske produkter ét sted At brande Bornholm i resten af Danmark og ude i verden At få turister der har været på Bornholm til at huske øen, og købe nogle af de produkter de ”glemte” eller bare savner Idéen var, at lave et fælles varehus på nettet for større og mindre bornholmske produkter og producenter, samlet under ét tag.

3 VIRKELIGHEDEN BLEV EN WEB-SHOP

4 IDÉEN BLEV SKABT AF VÆKSTHUS HOVEDSTADSREGIONEN OG BUSINESS CENTER BORNHOLM. DER SKULLE ET DRIFT-SELSKAB TIL ALT DET PRAKTISKE IDÉ OG BAGGRUND?

5 FORDELEN FOR LOKALE PRODUCENTER Vi tager billeder af produktet Vi lægger produktet på hjemmesiden Vi sørger for alt det praktiske i forhold lager og levering Vi sørger for markedsføring lokalt Synergi i at være placeret sammen med andre bornholmske brands

6 SÅDAN GIK VI I GANG Webshop Teknik og leverandør Tekster og vilkår Produkter Leverandører Lagerlokale Tilladelser Lagerkapacitet Hvilke varer skal vi have på hylderne? Ferskvare-dilemma? Pakkeri Hvor godt skal varerne pakkes ind? Fragt-priser Hvem skal levere vores varer – og til hvilken pris? Afhentning og levering på Bornholm?

7 UDFORDRINGER Fragt Hvem skal levere vores varer? Hvordan får vi det automatiseret så meget som muligt? Hvordan får vi de rigtige fragt-priser? Statusstyring Hvordan sikrer vi, at vores produkter ikke bliver for gamle?

8 UDFORDRINGER Markedsføring Hvilke kanaler skal vi bruge? Hvor bor vores kunder? Hvilke kunder vil vi gerne have fat i? Hvor mange penge har vi til det?

9 HVOR ER VI SÅ NU? Vi markedsfører os kun via facebook udenfor øen Vi overvejer hvordan vi skal levere i fremtiden? Vi arbejder løbende på at få flere producenter og produkter på hylderne Vi arbejder på pakkeprodukter til specifikke events og kunder

10 VORES ERFARINGER Inden opstart Er der behov for vores webshop? Findes den i forvejen? Er der kunder til det? Er det realistisk? De 3 M’er Markedsføring, Markedsføring og Markedsføring Hvilke kanaler skal vi bruge? Hvad koster det? Hvor mange penge sætter vi af til det? DET TAGER TID OG KOSTER MANGE KRÆFTER


Download ppt "FRA IDÉ TIL VIRKELIGHED"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google