Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afOle Hansen Redigeret for ca. et år siden
1
www.regionmidtjylland.dk Velkommen Udbudspræsentation af Automatiseret løsning Til Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA 7. September 2015 Indkøb & Medicoteknik
2
Den udbudte opgave Automatiseret løsning til håndtering af de hyppigst forekommende analyser på Klinisk Biokemisk Afdeling, RRA Automatisering fra modtagelse til svarafgivelse i EPJ Præ- og postanalytiske udstyr samt analyseudstyr til håndtering af de i kontraktbilag 5 anførte prøveglas og med en kapacitet i den tilbudte løsning svarende til 2024 Analyseudstyr Fase 1: Kemi og immunkemi (83 analyseparameter anført i kontraktbilag 4) Fase 2: Koagulation (6 analyse parametre anført i kontraktbilag 4) Fase 3: Tilkobling til rørpost Fase 4: Hæmatologi (levering af udstyr vil blive håndteret som et separat udbud når den tid kommer)
3
Den udbudte løsning Nøgleord Fleksibilitet i den tilbudte løsning ift. Udvidelsesmulighed af den tilbudte grundkonfiguration Loadning af prøverør Anvendelse af flere forskellige lotnumre og muligheder for duplikering af test Høj analysekvalitet og analysesikkerhed Minimering af manuelle arbejdsgange Hensyn til arbejdsmiljø og miljø Kompetent projekt- og serviceorganisation (Tilbudsgiver) Udarbejdelse af grafisk fremstilling (tegningsmateriale) af løsningsforslag Indgå i samarbejde med RM om valg af endeligt design og installation Indkøb & Medicoteknik
4
Den udbudte løsning Kontraktgrundlag Krav til svartider 90% af alle analyser skal, fra registrering i den tilbudte løsning til svar foreligger i EPJ, være besvaret inden for: Livsvigtige: 45 minutter Fremskyndet: 90 minutter Rutine: 150 minutter Krav til oppetid på udstyr/elementer i den tilbudte løsning: 99 % for ikke-redundante elementer i den tilbudte løsningen 98 % for redundante elementer i den tilbudte løsningen Indkøb & Medicoteknik
5
Udbudsmaterialets opbygning 1.Udbudsbetingelser inklusiv udbudsbilag 2.Udkast til kontrakt inklusiv kontraktbilag 3.Vilkår, serviceaftale 4.Vilkår, levering af forbrugsvarer 5.Vilkår, reservedelsforsikring Indkøb & Medicoteknik
6
Udbudsmaterialets opbygning Ad. 1 Udbudsbetingelser inkl. udbudsbilag Udbudsmateriale med udbudsbilag (udfyldes og underskrives) Udbudsbilag 1: Generelle oplysninger Udbudsbilag 2: Oplysninger om økonomisk, finansiel og teknisk kapacitet Udbudsbilag 3: Tro og love erklæring vedr. udbudsdirektivets artikel 45 Udbudsbilag 4: Tro og love erklæring vedr. udbudsdirektivets artikel 27
7
Indkøb & Medicoteknik Udbudsmaterialets opbygning Ad 2 Udkast til kontrakt inkl. kontraktbilag Udkast til kontrakt Kontraktbilag 1 Kravspecifikation (Skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 2 Aftalekonfiguration (Udarbejdes ved kontraktindgåelse af I&M) Kontraktbilag 3 Tilbudsskema/Prisbilag med følgende underbilag: Kontraktbilag 3.1 Tilbudskonfiguration (Skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 3.2 Serviceoption (Skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 3.3 Reservedelsoption (Skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 3.4 Uddannelsesoption (Skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 3.5 Forbrugsvarer (Skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 3.6 Energibilag (Skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 4 Analyseoversigt (Information og skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 5 Kapacitetsdata (Information) Kontraktbilag 6 Leveranceplan, leveringsadresse, tegningsoversigt mv. (Information og skal udfyldes af Tilbudsgiver) Kontraktbilag 6.1 Tegning Automatiseret laboratorium.dwg Kontraktbilag 6.2 Tegning Automatiseret Laboratorium.pdf Kontraktbilag 7 Spørgsmål/Svar (udarbejdes senere ifb. med spørgsmål/svar perioden og indgår først ved kontraktindgåelse) (udarbejdes af I&M) Kontraktbilag 8 Sikkerhedsstillelse (Skal udfyldes af Tilbudsgiver ved kontraktindgåelse) Kontraktbilag 9 Overensstemmelseskontrol (udarbejdes efter afsluttet validering og afprøvning) Kontraktbilag 10 Afleverings- og overtagelsesdokument (udarbejdes senere i forb. Med afleveringsforretning og underskrives særskilt) Kontraktbilag 11 Eventuelt øvrigt kontraktrelevant materiale fra Ordregiver 11.1 IT - RM´s IT miljø (udarbejdes af RMIT) 11.2 IT – Databehandleraftale (udarbejdes af RMIT) 11.3 IT - Informationssikkerhedspolitik for Region Midtjylland (udarbejdes af RMIT) 11.4 IT – Databehandlerinstruks (udarbejdes af RMIT) 11.5 IT - VPNadgang_fortrolighedsBlanket_310314 (udarbejdes af RMIT) 11.6 IT - Retningslinje_eksternAdgRemote_itsikkerhed (udarbejdes af RMIT) 11.7 IT - Vejledning_AddgRMnetvaerk_itsikkerhed (udarbejdes af RMIT) 11.8 IT- Informationssikkerhedshåndbog (udarbejdes af RMIT) Kontraktbilag 12 Eventuelt øvrigt kontraktrelevant materiale fra leverandørens tilbud (udarbejdes af leverandør)
8
Udbudsmaterialets opbygning Ad. 3-5 Vilkår… 1.Vilkår, serviceaftale 2.Vilkår, levering af forbrugsvarer 3.Vilkår, reservedelsforsikring Særskilte aftaler, der indgås i forbindelse med indgåelse af Udkast til kontrakt. Alternativt indgås disse aftaler senere. Indkøb & Medicoteknik
9
Udbudsmateriale Opmærksomhedspunkter Dokumentation Vær opmærksom på hvilken dokumentation der skal vedlægges tilbuddet Indkøb & Medicoteknik
10
Spørgsmål til udbudsmaterialet Stilles skriftligt til im.projektsektionen@stab.rm.dk Spørgefrist: 25.09.2015 kl.00.00 Offentliggørelse: Løbende Spørgsmål indsendt efter denne dato vil så vidt muligt blive besvaret og svar uploades senest 01.10.2015 Spørgsmål besvares samlet i anonymiseret form og offentliggøres på www.udbud.rm.dkwww.udbud.rm.dk
11
Spørgsmål til udbudsmaterialet Stil spørgsmål ud fra et princip om ”better safe than sorry” Afklaringer? Ændringsforslag? Andet?? Indkøb & Medicoteknik
12
Betingelser for deltagelse/udvælgelseskriterier Fremgår af udbudsbetingelsernes pkt. 1.12 Vedrører virksomhedens egnethed og ikke selve den tilbudte opgaveløsning jf. udbudsbetingelsernes pkt. 1.9 Tilbud skal affattes på dansk jf. udbudsbetingelsernes pkt. 1.10 Tilbudsgivere, der ikke afgiver de nævnte oplysninger, risikerer ikke at komme i betragtning
13
Indkøb & Medicoteknik Tildelingskriterier Tildeling af kontrakt vil ske ved anvendelse af tildelingskriteriet det økonomisk mest fordelagtige tilbud ud fra en vurdering af følgende underkriterier: Den samlede økonomiske konsekvens/økonomi 30% Kvalitet 25% Funktionalitet 25% Projektorganisation, service og vedligehold 7% IT-tekniske krav 6% Arbejdsmiljø og miljø 5% Hygiejnekrav 1% Energikrav 1%
14
Indkøb & Medicoteknik Udfyldelse af kravspecifikationen og tilbudslisten Mindstekrav (A-krav) er krav, som skal opfyldes for at kunne give tilbud. Såfremt blot ét mindstekrav ikke er opfyldt, er tilbuddet ikke konditionsmæssigt, og udbyder er forpligtet til at afvise tilbuddet som ikke-konditionsmæssigt.
15
Indkøb & Medicoteknik Vigtige frister og formalia Udbud Spørgsmål, frist: 25.09.2015 kl.00.00 Tilbudsfrist: (I&M) 08.10.2015 kl. 12.00 Jf. udbudsbetingelsernes pkt. 1.6 ”Tidsplan”
16
Andre datoer og tidsfrister Udbud Se udbudsbetingelser pkt. 1.6 Besigtigelse af installationssted, KBA RRA Besigtigelse af referenceinstallationer Forventet kontraktindgåelse Forventet levering/installation Forventet ibrugtagning Indkøb & Medicoteknik
17
Andre datoer og tidsfrister Installation og implementering Se Udkast til kontrakt pkt. 9 Projektets bindende milepæle Planlægning af endeligt design – opstart af projekt Indkøb & Medicoteknik
18
www.regionmidtjylland.dk Tak for i dag
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.