Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk."— Præsentationens transcript:

1

2 Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk for deres projektstyring af overgangen til DataHub 2.0 Positiv over hastigheden i DataHubben DataHubben er blevet mere vigtig i vores daglige forretning

3 Betydning for den kommercielle del Jagten på kunderne er for alvor sat ind Kunderne er blevet vækket og ved, vi er kommercielle Flere krav fra kunderne Nyt tempo under produkt- og serviceudvikling Nye konkurrenceparametre

4 Betydning for organisationen Nu, nu, nu! Kortere time-to-market Idé om morgenen – behov for eksekvering om eftermiddagen: Behov for agilitet Kunden flytter sig på tværs af kanaler, og de digitale platforme ændrer sig konstant Marketing er data og analyse, og derfor skal IT og marketing arbejde tættere sammen end nogensinde. Og det er op ad bakke …

5 Vi taler to forskellige sprog

6 Hvordan er marketing? Tænker anderledes – gerne i billeder og farver Abstrakte og elsker deres egne idéer Ikke konkrete og faktabaserede De forstår ikke data - ikke IT-kyndige nok Husker ikke at inddrage IT i processen ”Så slap da af!”

7 Hvordan er IT? Tænker i systemer og kasser Forstår ikke den rigtige prioritering Alt for lang ventetid Er firkantede og generelt skeptiske Tænker altid i 0 og 1-taller ”Så kom da op i gear!”

8 Caseeksempel ”SÅ Ivan … nu er jeg klar med den fedeste digitale løsning, der vil revolutionere energibranchen for evigt.” ”Og det er bare fint, Lise. Jeg har 10 andre projekter i bunken, men meld det ind til projektafdelingen, og så kigger vi på det næste år.”

9 ”Bare rolig, jeg har regnet en businesscase. Alt er godkendt i bestyrelsen, og jeg vil med denne løsning levere 1.000 kunder pr. år.” ”1.000 kunder pr. år? Vores telefonsystem virker ikke, så hvad skal vi stille op med de 1.000 kunder? Hvad med sikkerhed? Hvad med end2end-processen? Lige før stod vores fiberchef og ville have mobilregistrering til alle montører. Det var også vigtigt. Jeg kigger på dit projekt om 12 måneder.”

10 ” Om 12 måneder er det for sent, og der har vores konkurrenter lanceret en lignende løsning. Hvorfor har I altid nej-hatten på?”

11 Hvordan finder vi et fælles sprog? Grundlæggende forskellige mindset Forståelse af gensidig afhængighed Agilitet er et must Behov for nytænkning af vores digitale organisering

12 Etablering af digital organisering IT er involveret fra starten i udvikling af de digitale indsatser Fælles forståelse fra starten sikrer kortere time-to-market Enighed om at vælge systemer, der giver maksimal fleksibilitet, og som er ”marketingvenlige”

13 Digital organisering - før og efter

14 Digital organisering og proces Digitale initiativer Prioritering PlanlægningEksekvering

15 Next step Etablering af digital organisering Projektmodel Projektinitiering Forankring i organisation


Download ppt "Status efter stormen Overgangen har været en stor omvæltning Ny version af vores system hver uge Net og handel er isoleret fra hinanden Stor ros til Energinet.dk."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google