Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afGunnar Bak Redigeret for ca. et år siden
1
Trivselsmålingens resultater og vores indsatser [indsæt dato] [indsæt skolens navn] [Indsæt mødeforum] Trivselsmålingens resultater
2
Hvilke temaer undersøger vi? Social trivsel Faglig trivsel Støtte og inspiration Ro og orden [Fjern følgende, hvis I IKKE har kombineret trivselsmålingen med undervisningsmiljøvurderingen] Fysiske og æstetiske omgivelser Trivselsmålingens resultater
3
Social trivsel Social trivsel handler om elevernes oplevelse af, hvordan de har det i skolen, i klassen samt omkring mobning. Eksempelvis: -Om eleverne føler, at de hører til på skolen -Om andre elever accepterer eleven, som denne er -Om eleverne er blevet mobbet i dette skoleår? Social trivsel: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
4
Faglig trivsel Faglig trivsel handler om elevernes oplevelse af egne faglige evner. Eksempelvis: -Kan eleverne finde løsninger på problemer -Kan eleverne koncentrere sig i skolen -Gør eleverne gode fremskridt i skolen Faglig trivsel: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
5
Støtte og inspiration Støtte og inspiration handler om elevernes oplevelse af at blive inspireret, inddraget og hjulpet i undervisningen. Eksempelvis om: -Lærerne er gode til at hjælpe -Eleverne er med til at bestemme, hvad de skal lave i timerne -Undervisningen er spændende Støtte og inspiration: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
6
Ro og orden Ro og orden handler om elevernes oplevelse af ro og orden i undervisningen. Eksempelvis om: -Eleverne kan høre, hvad læreren og klassekammeraterne siger -Læreren let kan skabe ro -Læreren møder præcist til undervisningen Ro og klasseledelse: [Beskriv skolens resultat] Trivselsmålingens resultater
7
Fysiske og æstetiske omgivelser [Brug kun dette slide, hvis jeres skole har kombineret trivselsmålingen med undervisningsmiljøvurderingen] Fysisk og æstetisk omgivelser: [Beskriv skolens resultat] Fysiske og æstetiske omgivelser handler om, hvor tilfredse eleverne er med skolens: -Udearealer, fællesarealer og klassen -Rengøring -Luft, temperatur og lyd med mere -Udsmykning Trivselsmålingens resultater
8
Vurdering af skolens resultater Samlet set [Indsæt vurdering af, hvordan jeres skole klarer sig i trivselsmålingen]. Det går rigtig godt med [Indsæt et eller flere områder af elevernes trivsel, hvor det går rigtig godt på skolen] Vi oplever udfordringer med [Indsæt et eller flere områder af elevernes trivsel, hvor jeres skole oplever udfordringer] Trivselsmålingens resultater
9
Progression [Beskriv udviklingen af elevtrivslen gennem de sidste 1-3 år.] Trivselsmålingens resultater
10
Fokusområder Fremadrettet vil vi have særligt fokus på:[Indsæt fokusområde(r), enten successer, derskal udbredes eller udfordringer, der skaladresseres] Trivselsmålingens resultater
11
Kvalificering af resultater [Her kan I indsætte bemærkninger, som kvalificerer forståelsen af skolens resultater. Fx – Vilkår, der skal tages særligt hensyn til i vurderingen] – Indsatser, som allerede er sat i gang for at løse udfordringer] Trivselsmålingens resultater
12
Opbygning af handleplan for skolen Handleplanen skal omsætte vores resultater til en praksis, som øger elevernes trivsel. – Handleplanen beskriver: Udfordringer og/eller successer Indsats(er), der skal forbedre elevernes trivsel Rolle- og ansvarsfordeling Tidsplan Retningslinjer for opfølgning Trivselsmålingens resultater
13
Handleplan for skolen Hvordan er handleplanen udarbejdet? - [Beskriv processen her] Hvem har lavet handleplanen? – [Indsæt navne her] Trivselsmålingens resultater
14
Handleplan for skolen [Fortæl om handleplanens indhold her -Hvilke successer/udfordringer arbejder I med? -Hvilken indsats eller praksisændring har I lavet? -Hvilken effekt forventer I? -Hvem er ansvarlig for indsatserne? -Tidsplan for indsatserne] Trivselsmålingens resultater
15
Særligt fokus i trivselsmålingen fremadrettet? [Indsæt forslag til områder eller spørgsmål i trivselsmålingen, som I fremover vil have et særligt fokus på] Trivselsmålingens resultater
16
Arbejdet i klasserne [Beskriv skolens retningslinjer for at arbejde med trivselsmålingens resultater i de enkelte klasser, fx: -Handleplan i klassen -Elevinddragelse -Adgang til sparring med ressourcepersoner og kollegaer -Ressource- og tidsforbrug -Informering om resultater til skoleledelse, forældre mm. -Retningslinjer for skoleledelsens opfølgning på arbejdet] Trivselsmålingens resultater
17
Her kan I hente hjælp Eksempler fra praksis: http://www.emu.dk/modul/eksempler-fra- praksishttp://www.emu.dk/modul/eksempler-fra- praksis Vejledning og værktøjer til arbejdet med trivselsmålingen på http://www.emu.dk/modul/trivselsmålingen-6 http://www.emu.dk/modul/trivselsmålingen-6 [Beskriv de muligheder, skolen giver for hjælp og sparring, fx fra ledelse eller ressourcepersoner] Dansk Center for Undervisningsmiljø, DCUM, rådgiver om, hvordan man kan arbejde med trivselsmålingen Træffetid: mandag-fredag kl. 9.00-13.00 på 72265417 eller trivselsmaaling@dcum.dk Trivselsmålingens resultater
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.