Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom."— Præsentationens transcript:

1 ”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom til fuld restitution, og der blev skabt en øget dialog på tværs af sektorgrænsen.”

2 ”Projektet byggede på både en regional og kommunal indsats, hvilket betød, at begge parter følte ejerskab til projektet og projektinterventionerne.”

3 ”Samarbejdet gled lettere og lettere efterhånden, som der blev indført et fælles sprog og en fælles forståelse mellem hospital og kommune.”

4 ”Der ligger en stor udfordring i at få alle aktører på tværs af sektorer på banen.”

5 ”Hospitalsledelsen har været meget interesseret i projektet og fulgt det.”

6 ”Når de oplever, at vi bakker dem op og hjælper dem helt ude i yderste led, så giver de udtryk for, at det har været et godt samarbejde, og at de har lært rigtig meget. De giver også udtryk for, at det har været en stor sejr, når det lykkes.”

7 ”Initiativet har vist, at meget afhænger af de mennesker, som er involveret.”

8 ”Erfaring viser, at det kræver meget af personalet på sygehuset at forstå, hvordan virkeligheden er på den anden side af sektorgrænsen.”

9 ”…funktionen er afhængig af en ledelsesmæssig opfølgning.”

10 ”Erfaring har vist, at kendskab til projektet og specialet er den største forudsætning – hertil kommer parathed til at indgå i nye strukturer og sammenhænge.

11 ”Det var vanskeligt at vende personalet i de akutte modtageafsnit til at ”huske”, at det er muligt at ”vende en akut patient i døren”.”

12 ” Målene nås ganske langsomt men sikket. Problemet er at udbrede kendskabet til en stor gruppe af praktiserende læger.”

13 ” Som med alle projekter er det vigtigt, at have et fleksibelt personale, der er vant til forandringer og parate til at prøve noget nyt uden sikkerhedsseler.”

14 ”… det har sig, at der blandt de øvrige ambulante patienter har været en fantastisk forståelse for, at akutte patienter har kunnet medføre lidt afvigelser og forsinkelser i de øvrige planlagte aktiviteter.”

15 ”De to kulturer kan blive et stærkt team med bred ortopædisk kompetence og en stor gruppe med mange medicinske kompetencer.”

16 ”… når der sættes noget nyt i gang, er nøgleordene: kommunikation, information, tid til processen og tæt ledelsesopfølgning specielt i starten.”

17 ”… besøget i patientens eget hjem giver sygeplejersken et erfaringsudbytte, som kan være gavnligt ved tilrettelæggelsen af hele patientforløbet.”

18 ” Erfaringerne har bredt sig som ringe i vandet, og netværk er dannet.”

19 ”Der er stor tilfredshed med ordningen både fra kommunens og sygehusets side og ligeledes fra patienter og pårørende.”

20 ”… arbejdsgangen omkring udskrivelse var meget tung, hvilket gjorde, at færdigbehandlede patienter lå og ventede på at komme hjem fra hospitalet.”

21 ”Faglige ledere fra kommunen og plejefaglige ledere fra hospitalet har været med til at udvikle initiativet.”

22 ”Udviklingen af initiativet har ikke været specielt omkostningstung.”

23 ”Det har været svært at få initiativet ind i en fast rutine.”

24 ”Samarbejdsaftalens mål er at tydeliggøre forventninger og krav til den praktiserende læge, til kommunen og til sygehuset i forbindelse med indlæggelsesforløb.”

25 ”Indførelse af nye tværsektorielle samarbejdsprocedurer kræver lang tids omhyggelig forberedelse. Alle skal tages i ed, og mange detaljer skal belyses. Implementeringen kræver både central og lokal koordinering og dedikerede tovholderfunktioner på alle niveauer.”

26 ”… hensigten med at tilbyde hjemmebehandling til fordel for patienten og hospitalet var: færre transporter til/fra hospital, mindre ventetid, aflastning af ambulatoriet og økonomiske besparelser…”


Download ppt "”…risikoen for at falde mellem to stole blev minimeret for den ældre borger i Odder; man tilbød og realiserede ”det gode patientforløb” fra første symptom."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google