Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Manøvrering med bybus Skadernes omfang og betydning Psykologiske faktorer De enkelte manøvrer Når skaden sker Opgaver Praktik Program.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Manøvrering med bybus Skadernes omfang og betydning Psykologiske faktorer De enkelte manøvrer Når skaden sker Opgaver Praktik Program."— Præsentationens transcript:

1 Manøvrering med bybus Skadernes omfang og betydning Psykologiske faktorer De enkelte manøvrer Når skaden sker Opgaver Praktik Program

2 Skadernes omfang og betydning Så mange skader sker der i gennemsnit

3 Skadernes omfang og betydning De enkelte manøvrer Opgaver Praktik Store forskelle mellem bus virksomhederne

4 Skadernes omfang og betydning Så mange skader sker der i gennemsnit Opgaver Praktik Når skaden sker

5 Manøvrering Kørsel gennem smal passage Fire kegler opstilles som et kvadrat med en bredde på 2,60 meter. Bussen køres langsomt ind imellem keglerne, der må ikke røres på noget tidspunkt

6 Manøvrering Bedømmelse af forhjulenes placering Fire plader placeres på pladsen med 7 meters mellemrum. Bussen køres frem og henholdsvis venstre, højre, venstre og højre forhjul skal berøre pladerne.

7 Manøvrering Afstand til venstre forreste hjørne En høj cylinder kegle, 1 meter høj placeres i køre retningen. Bussen køres frem til venstre og der stoppes så tæt ved keglen som muligt med venstre forreste hjørne

8 Manøvrering Præcisions placering under ligeud kørsel En 5 meter lang plade, bredde 30 cm placeres på pladsen. Bussen køres frem og højre forhjul kører på pladen i hele dens længde.

9 Manøvrering Afstand til højre forreste hjørne En høj cylinder kegle, 1 meter høj placeres i køre retningen. Bussen køres frem til højre og der stoppes så tæt ved keglen som muligt med højre forreste hjørne

10 Manøvrering Bakning med mål bremsning En række kegler markerer en parkeringsbås, 3 meter bred, for enden placeres et fast stop. Bussen bakkes ind i båsen uden at berøre kegler og der stoppes så tæt på det faste stop som muligt

11 Manøvrering Kørsel fremad med mål bremsning Et fast stop placeres foran bussen i kørselsretningen. Bussen køres frem og der stoppes så tæt til fast stop som mulig.

12 Manøvrering Ind – og udkørsel fra stoppested En planke der er 25 - 30 m. lang, markerer stoppestedet. Midtvejs opsættes en stander der mindst 2,5 m. høj. Bussen køres så tæt på kantstenen som muligt uden at ramme standeren.

13 Manøvrering Højresving fra smal bane Et gadehjørne med lille radius markeres. Banen bussen kører frem til i skal have en bredde på 2,7 m. Fire kegler opsættes til venstre for bussens bane. Keglerne illustrerer en holdende bil. Fremkørsel om hjørnet skal ske uden at ramme bilen.

14 Øvrige materialer Udfyld en skadesanmeldelse. Dokumenter uheldet, en praktisk øvelse i at dokumentere et uheld ved hjælp af digitalkamera. Gruppernes beskrivelse og dokumentation fremvises / afrapporteres. Hvad koster et typisk uheld, opgaven tager udgangspunkt i en typisk skade. Opgaver


Download ppt "Manøvrering med bybus Skadernes omfang og betydning Psykologiske faktorer De enkelte manøvrer Når skaden sker Opgaver Praktik Program."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google