Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU."— Præsentationens transcript:

1 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU

2 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os TUP Transfer Lærer Grp. 1. Gartner-Rengøring-Handel-Stillads D. 17/6 kl. 10.00-14.00 på ZBC i Næstved. Deltagere: Afbud: Ole Nørvang-Holm Har ikke meldt tilbage: Ordstyrer: Lise Mogensen Referent: ?? (det må I aftale) Dagsorden: Bordet rundt, status på hvor langt er hver enkelt nået? F.eks. Har nogen afprøvet nye tiltag på deres kursister. (film/velkomstbrev) Flim workshop, på CELF. Kan det bruges i hverdagen? Evt. forslag til andre workshops Velkomstbrevet. De forskellige udgaver fremvises og diskuteres. Fra sidste møde; FVU screening, hvordan gør vi brug af det på de enkelte skoler, Med hensyn til kursets varighed? Planhold, virksomheds hold? Der var ingen tilmeldinger til FVU arrangementet vedr. Screeninger i Audebo, har det en grund eller skal det arrangeres anderledes? Næste møde. 30/8 på Selandia Hvad skal være færdigt? (opgaver) Hvad skal på dagsorden? Evt. TUP2011 Projekt Transfer i AMU

3 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet til kursusdeltagerne på udviklingsforløbet Retail Management - modul 3 - Kommunikation som ledelsesværktøj TUP2011 Projekt Transfer i AMU

4 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrev -scenen sættes Velkommen til udviklingsforløbet Retail Management modul 3 - Kommunikation som ledelsesværktøj Forløbet afholdes på Skælskør vandrehjem, d. 10. -12. maj. Vi starter tirsdag d. 10. Maj kl. 10.00 og afslutter torsdag d. 12. maj kl. 16.30. For at opnå et optimalt udbytte af forløbet skal vi alle være forberedte. Jeg sender dig derfor denne oversigt over mål, indhold og beskrivelse af modulet samt mine forventninger til din forberedelse der er nødvendig til modulet. 40 % af dit samlede læringsudbytte ligger i forberedelsen til et udviklingsforløb. Jeg foreslår at du afsætter ca. 3-4 timer til denne forberedelse. Mål med forløbet At få indsigt i kommunikationens betydning for egen lederrolle og værktøjer til at videreudvikle egne kommunikative evner i ledelsesfunktionen Indhold på forløbet: Du får indsigt i kommunikationens betydning for egen lederrolle Du får indsigt i din egen og andres adfærd/kommunikation Du får personlig indsigt i egne styrker og udfordringer i forhold til din kommunikation som leder Du får indsigt i hvad det kan medføre i dit arbejdsliv, at føre konstruktive dialoger med medarbejdere, kollegaer og chefer. Du får erfaring med forskellige præsentationsteknikker Du lærer om assertion som kommunikationsmodel Du bliver bekendt med at give og modtage konstruktiv feedback Du får erfaring med forskellige kommunikationsformer som anerkendende kommunikation, aktiv lytning, forskellige spørgeteknikker og spørgsmålstyper samt coaching Du får erfaring med forskellige konflikthåndteringsværktøjer Forløbet bygget op om følgende AMU mål Kommunikation som ledelsesværktøj (3 dage) - Deltageren kan gennemføre basale konstruktive dialoger i mødet med medarbejdere, kollegaer og chefer i hverdagen samt øvrige interessenter, som har relationer til lederens arbejdsområde på det operationelle niveau. -I jobfunktionen indgår: Kommunikationens betydning for egen lederrolle Udvikling og brug af egne kommunikative evner i ledelsesfunktionen Aktiv brug af forskellige kommunikationsformer

5 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrev -forberedelsen Forberedelse til forløbet Du skal kick-starte din læring ved at forberede følgende: Din kommunikation (skriv minimum 5 linjer om hvert punkt) Beskriv med egne ord: Hvad består kommunikation af i din verden? Hvad kendetegner god kommunikation? Hvordan kommunikerer en god leder med sine medarbejdere? Kommunikerer du forskelligt med forskellige mennesker/grupper på dit arbejde? –kom med konkrete eksempler. Hvordan vil du beskrive din måde at kommunikere på? - med medarbejdere, kollegaer og chefer? (din kommunikationsstil) Den bedste udgave af dig selv som leder (skriv minimum 1 side) Beskriv en konkret arbejdssituation, hvor du udrettede noget som leder, som du er godt tilfreds med eller stolt over? Hvad ved denne situation er du særligt stolt over? Hvilke andre personer var vigtige i situationen? Hvad gjorde de, der medvirkede til det gode forløb? Hvem lagde først mærke til det, du gjorde? Hvordan blev det tydeligt for dig, at han/hun havde set det? Beskriv den følelse du sad med efter situationen. Hvor har denne situation bragt dig hen i forhold til, hvad du gerne vil gøre mere af i dit arbejdsliv? Hvilke ingredienser skal der til, for at arbejdet er godt for dig - prøv bare at brainstorme på alt det, du kan komme på Forbered en kort mundtlig præsentation af dig selv (Du har 3-4 min. til at præsentere dig selv) Tag udgangspunkt i nedenstående spørgsmål: Hvad vil du kort sige om dig selv til de andre deltagere på holdet? Hvad har inspireret dig til at deltage i dette forløb? Hvad er du allerede rigtig god i forhold til at kommunikere med medarbejdere, kollegaer og chefer? Hvilke personlige kommunikationsstyrker kan du gøre brug af i din lederrolle? Hvad vil du gerne blive klogere på undervejs i dette udviklingsforløb? Hvilke udfordringer bliver størst for dig? TUP2011 Projekt Transfer i AMU

6 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Målgruppen: TUP2011 Projekt Transfer i AMU 22 mellemledere i en dansk detailkæde Denne ”mål-gruppe” har deltaget på to andre AMU-kurser som en del af forløbet Retail Management i foråret 2011

7 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Mine erfaringer med velkomstbrevet Alle 22 mødte velforberedte op på kurset Deltagerne udviste stort engagement på kurset 82% (18)havde brugt 3-4 timer på deres forberedelse 18 % (4) havde brugt flere timer 100% svarede at kurset /indholdet levede op til deres forventninger til kurset 86% (19) svarede af de var bevidste om kursets mål/formål da de påbegyndte kurset. Ved evalueringen af kurset italesatte 59% (13) af deltagerne at velkomstbrevet/forberedelsen havde været med til at motivere dem til at deltage på kurset TUP2011 Projekt Transfer i AMU

8 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet til kursusdeltagernes chefer på udviklingsforløbet Retail Management - modul 3 - Kommunikation som ledelsesværktøj TUP2011 Projekt Transfer i AMU

9 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Uddrag af velkomstbrev til kursusdeltagernes chefer TUP2011 Projekt Transfer i AMU

10 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Uddrag af velkomstbrev til kursusdeltagernes chefer TUP2011 Projekt Transfer i AMU

11 Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os TUP2011 Projekt Transfer i AMU Uddrag af velkomstbrev til kursusdeltagernes chefer


Download ppt "Lyst til at lære – Skabe lyst til at lære – Lyst til at lære fra os Velkomstbrevet TUP2011 Projekt Transfer i AMU."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google