Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum."— Præsentationens transcript:

1 Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.

2 Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.  Alle børn lærer noget af inklusion.  Mangfoldighed, empati  Antallet af ”varme” hænder gør forskellen.  Vi bruger ressourcer på lærere og pædagoger.  Vi søger alt den hjælp vi kan få.  Fra PPR, læringscentre, kurser og andet.  Ledelse og kollegaer er sparringspartnere – døren er altid åben.  Tilsidesættelse af behov fra kollegaer, andre elever osv. – Vi hjælper hvor udfordringen er størst.

3 Lærerens perspektiv  Klassen lærer at arbejde selv.  Hvilket giver mig tid til andre udfordringer.  Differentierede krav, aftaler, forventninger mm. Efter aftale med elev og forældre.  Skema, skoledage, lokaler, pauser, aktiviteter osv.  Det faglige fokus sættes i baggrunden – væk med bogen.  Forældrenes opbakning er afgørende – fokus på en positiv dialog.  Vi forsøger at arbejde forebyggende  Skilsmissegrupper, samtaler med børn og forældre mm.

4 Ulemper  Stort pres på læreren fra elever, forældre, samfund mm.  Resten af klassen og skolen bliver udfordret af inklusion.  Tiden til andre udfordringer som faglig støtte mindskes.


Download ppt "Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google