Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009."— Præsentationens transcript:

1 Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009

2 Dagsorden Målet med omdømmeprojektet Foranalysen Vores nye kommunikative ståsted (Grundfortællingen) Implementering

3 Målet Vi skal øge synligheden af den værdi, som Vejdirektoratet skaber for samfundet og skabe overensstemmelse mellem den identitet og de kerneværdier, som Vejdirektoratet arbejder ud fra, og den eksterne omdømmeopfattelse af Vejdirektoratet

4 Foranalysen Indsamling af eksisterende materiale Valg af målgrupper både internt og eksternt Kvalitative interviews Fokusgrupper

5 VD´s omdømme Internt: Dynamik Interessentdialog Faglig udvikling Eksternt: Solid Faglig Uforanderlig Firkantede løsninger Betydningsfuld forskel på vores selvopfattelse og omverdenens opfattelse af Vejdirektoratet. Denne forskel kan minimeres.

6 VD som ”facilitator” Vi skal arbejde aktivt på at fremtræde som en lydhør myndighed VD som ”hjælper” eller ”facilitator”

7 Grundfortællingen Vejdirektoratet understøtter en samlet infrastruktur med mennesket i centrum. I Vejdirektoratet arbejder vi engageret for, at trafikanter kommer nemt og sikkert frem. På vej til og fra arbejde, på vej med varer eller serviceydelser. På vej på indkøb eller på ferie. Vi styrer og gennemfører projekterne, så de afleveres til den aftalte pris, tid og kvalitet Vi går efter fagligt stærke løsninger, der tilgodeser samfundets ønsker og behov Vi udvikler og anvender ny viden og teknologi til at løse de komplekse trafikale udfordringer Vi leverer moderne trafikløsninger med omtanke for naturen og de mennesker, der bor tæt ved vores veje Vi løser vores opgaver i en åben og konstruktiv dialog med omverdenen

8 Fokus på effekt Vi skal skærpe vores image ved i højere grad at fokusere på EFFEKTEN af det, vi laver. Dvs. det er ikke kun vejen, men fremkommelighed/mobilitet.

9 Emotionel kommunikation Rationel kommunikation Emotionel kommunikation

10 Kommunikation skal: Bygge på konkrete projekter, resultater og handlinger, der visualiserer VD´s grundfortælling Målrettes Udvikles i samarbejde med samarbejdspartnere

11 Implementering Kommunikationsopgave internt og eksternt Implementering af kommunikations- planen forankres i eksisterende organisatoriske strukturer som kommunikationsnetværket og LIV- gruppen Omdømmeprojektet koordineres fra SEK Implementering vil indgå generelt i VD´s kommunikations- og pressearbejde

12 Overordnet ramme Tid  1. Fase (frem til april 2009) Forankring af grundfortællingen i kommunikationsnetværket 2. Fase (april - efterår 2009) Forankring blandt medarbejderne 3. Fase (efterår 2009- december 2010) Forankring eksternt Milepæle/ Mål Vi har dannet en arbejdsgruppe Kommunikationsstrategi- og politik er revideret Kommunikation interntAfventer AktiviteterOpstartsmøde for arbejdsgruppen Fokus på intern kommunikation og medier Fokus på intern kommunikation og medier Afventer MaterialeManual for, hvordan man benytter grundfortællingen i sin kommunikation Kommunikationsstrategi og politik tilrettes anbefalinger Trykt manual om grundfortælling Information på VDnettet Afventer TidshorisontForløb indtil aprilForløb indtil 2011


Download ppt "Omdømmeprojektet Fælles nordisk møde 13. Maj 2009."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google