Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Fremtidsmagerne i Region Syddanmark Den 6. marts 2007.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Fremtidsmagerne i Region Syddanmark Den 6. marts 2007."— Præsentationens transcript:

1 info@dreamcompany.dk Fremtidsmagerne i Region Syddanmark Den 6. marts 2007

2 Løfter den kreative overligger 3-5 år ja, men også 25 år en gang imellem Den lange tidsrejse

3 Dem, der skaber fremtiden (mønsterbryderne) Dem der ”følger udviklingen” Dem, der spørger: ”Hvad skete der?” Fremtidsmagerne i Syddanmark

4 Konklusioner Beregn regionens lykkeindeks – vær de første Find regionens tusinder af særpræg – mangfoldighed Oplevelsesøkonomien #1

5 Tribe Tent Shaman Spirits Family Farm Family Head God in Church Tribe The themed... Story Teller Experiences Hierarchy Factory Capital Owner Products Network Office Expert Knowledge Hunter and gatherer 90.000 years Agriculture 10.000 years Industry 200 years Information 25 years Dream Society rest of time Alle Overheads Moder

6 Industri Viden Oplevelser

7 Oplevelsesøkonomi er: Når du taler til hjertet på markedspladsen og På arbejdspladsen

8 De emotionelle behov Isolation Meningsløshed Død Kontrol Frihed De store svar Tradition Forandring/ konflikt Omsorg Anerkendelse Kærlighed

9 De to megatrends 1. Fra enshed til mangfoldighed, diversitet 2. Fra materialisme til postmaterialisme

10 Postmaterialisme i holdninger Mangfoldighed, diversitet Tillid, accept af forskellighed Lykke Sådan er det bare! Norden i global ”pole position” med hensyn til:

11 Copyright Storyliving.dk & Jan Michael Madsen Fra ansvar Til værdier Det gamle og det nye organisationsdiagram

12 Temaer i værdiledelse David og Goliat ”Hvem flyttede min ost?” Gennem ild og vand (Fedex) ”Gå efter chokoladeæsken” Boltsaksen i HP

13 Storypower Fortællingen går udenom ”fornuften” Den krydser kulturgrænser Den er tidløs Vi har intet forsvar imod den (supertanker)

14 Storymining Historierne er der allerede, de skal blot samles op og støves af 3 interne fortællinger om værdier 3 fortællinger om borgerrelationer

15 Det nationale lykkeindeks De 22 kommuner og regionen lover vækst i lykkeindekset – 3% pr år Hvor tager man så fat? Udarbejder et spørgeskema Spørger borgerne, hvad der skal til

16 Regionens Oplevelsesøkonomiregnskab Hver enkelt kommunes ”brand value” Det er ”share of heart” Det er den nye revisor, der står det

17 Hvad er en god fortælling? Sand i hjertet Indeholder en konflikt Er personlig og følt Handler om handlinger 1. tjek HCAs eventyr 2. Fortæl om den gang du var på toppen

18 King Oscar Vintage

19 Diversitet Fra enshed til mangfoldighed OK at mene noget andet: diversitet Ansvaret for egen lykke bliver vores eget Fra 5 til 5 millioner autoriteter

20 destinationer, penge- institutter, telefoni, øl og ost, magasiner, hoteller Den store X – teori (niche + fortælling)

21 To filosofier: Det flade samfund (amaprofferne) eller Det hierarkiske samfund (Autoriteterne) Borger til borger

22 Vs. Det flade samfund

23 Inddrag dine brugerne

24 Hotel Marselisborg Hotel Fox To typer service/fortællinger

25 Sidste slide Tak for opmærksomheden! Fremtiden kommer heldigvis kun med én dag ad gangen – men det gør den så også!


Download ppt "Fremtidsmagerne i Region Syddanmark Den 6. marts 2007."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google