Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde."— Præsentationens transcript:

1 Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde

2 Kl.10.00-10.05 Velkomst og introduktion Kl.10.05-10.25 Præsentationsrunde Kl.10.25-10.35 Sidste nyt fra DIGST v/ Sibel Kl.10.35-11.10 Opfølgning på sidste møde Kl.11.10-12.10 Klar til obligatorisk digital post til virksomheder v/ Martin Kl.12.10-12.40 Frokost Kl.12.40-14.00 Integrationsstrategier v/ Martin Kl.14.00-14.15 Kaffe- og kagepause Kl.14.15-14.45 Integrationsstrategier (fortsat) Kl.14.45-15.00 Status på året der gik i netværket Dagsorden

3 Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Præsentationsrunde

4 Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Sidste nyt fra DIGST v/ Sibel, DIGST

5 Kommunikationskampagne Fællesoffentlig kommunikationsmateriale klar på borger.dk Kampagnen løber fra 19.11.12-31.01.13 Status på Fjernprint-løsning Fejl og mangler rettet Pilotetableringsprøve 3.-14.dec.

6 Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Opfølgning på siden sidst Erfaringer med kortlægning af breve & tilretning af skabeloner Barrierer og udfordringer??

7 Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Klar til obligatorisk digital post til virksomheder v/ Martin Dohn, DIGST

8 Lov om Offentlig digital post En del af digitaliseringsstrategien 2011-2015 Loven blev vedtaget i juni og trådte i kraft 1. juli 2012 2 bekendtgørelser er på vej på Fritagelse Ikrafttrædelse af det bliver obligatorisk

9 320.000 virksomheder klar til at modtage post I meget nær fremtid, så modtager alle virksomheder posten digitalt, HVIS myndighederne sender digitalt Derfor er det tidspunktet, hvor myndigheder skal til at lukke de gamle fysiske postkanaler Få del i besparelserne og send digitalt Opfordring til at tage kontakt til jeres leverandører eller leverandørerne kan tage kontakt til myndighederne

10 Går støt, men langsomt, fremad med digital post I 2011 er der sendt 20.910.739 meddelelser I 2012 januar-oktober er der sendt 18.003.089 meddelelser til og med oktober. Stigning fra 2011 til 2012 for perioden januar-oktober = 10 %

11 Myndighederne skal (helst) sende digitalt Forventet 1. maj skal alle virksomheder bruge digital post. Det giver:  Store besparelsespotentialer hos myndighederne  Berettigede forventninger hos virksomhederne om at modtage deres post digitalt

12 Overgang til obligatorisk digital post for virksomheder

13 Overgang til obligatorisk digital post Videreudvikling af løsningen – virksomhedspakke 1 5.nov, virksomhedspakke 2 februar 2013 Indkøringsperiode med udvalgte virksomheder inkl. 2 kommuner og 1 region 5.nov-1.dec Informationskampagne forventet 1.halvår 2012 Udsendelse af brev om obligatorisk brug før samt adviseringsbrev efterfølgende

14 Fritagelse Overordnet samme procedure som for borgere – pers. henv. på borgerservice Fritagelse m/u fuldmagt To grupper – virksomheder og personer med erhvervsaktivitet Fritagelseskriterie – manglende bredbåndsforbindelse på 512 kbit Tidsbegrænset fritagelse på 2 år

15 Support og hjælp Alle virksomheder kan få telefonisk support på brug af den digitale postkasse hos e-Boks Alle virksomheder kan få hjælp til at logge på Virk.dk hos Virk.dk supporten Der udarbejdes et hjælpeunivers på Virk.dk Erhvervsstyrelsen og Kultursstyrelsen har desuden indgået samarbejde om pilotprojekt med hjælp til de mindre it-parate virksomheder

16 Kommunikation om overgangen Det er Erhvervsstyrelsens ansvar at varetage kommunikationen til virksomheder om overgangen til obligatorisk digital post Kampagne i perioden op til når det bliver obligatorisk Vejledninger til virksomheder om hvordan deres digitale postkasser kan opsættes Information til den enkelte virksomhed om at det bliver obligatorisk Digitaliseringsstyrelsen informerer løbende myndigheder om indholdet i virksomhedspakkerne Vejledning til myndighederne om sende til virksomheder forventes klar medio uge 45

17 Digitaliseringsstyrelsen understøtter myndigheders overgang Udvikler vejledninger baseret på opsamling af erfaringer Faciliterer netværk for projektledere i myndigheder Etablerer afsenderløsning (fjernprint) Forbereder systemleverandører

18 Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Integrationsstrategier -Hvordan integreres Fjernprint med jeres systemer? v/ Martin Dohn, DIGST

19 Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Status på året der gik i netværket v/ Sibel, DIGST

20 Hvad gik godt? Hvad fik I ud af netværket? Indhold & udbytte Hvad har I brug for i det nye år? Hvad kan gøres bedre?

21 Udbud af fjernprint, tidsplan og løsning v/David Arbirk Digitalisering af enkeltforsendelser v/ Martin Dohn Afslutning


Download ppt "Digitaliseringsstyrelsen den 4. december 2012 Netværksmøde."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google