Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende."— Præsentationens transcript:

1 Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen Ledelse på bestilling Ved Thomas Bregnegaard

2 OK13 Behov for ny tilgang til ledelse på gymnasierne Fra forberedelsesfaktor til opgavefokus Samtidig udfordringen fra en foranderlig verden med nedskæringer og omorganiseringer

3 Den lokale leder Behov for dygtige lokale ledere, der vil trivslen for medarbejderne Fire relevante metoder: -Instrumentel støtte: Konkret hjælp til at prioritere arbejdsopgaver, og hjælp til at sætte grænsen mellem arbejde og fritid. -Informativ støtte: Dialog mellem ledelsen og medarbejdere med at skabe klare mål og rammer. -Vurderende støtte: Feedback i form af konstruktive tilbagemeldinger på udført arbejde, herunder information om, hvorvidt arbejdsgiverens krav og forventninger er indfriet. -Følelsesmæssig støtte: Lederen lytter til medarbejderen, så vedkommende bliver taget alvorligt.

4 Efterspørgsel Men er tillidsrepræsentant og medarbejder god nok til at efterspørge ledelse? Og kender medarbejderne deres egne ønsker til ledelse? IDA, GL og Djøf’s medlemmer på gymnasierne er højtuddannede, selvledende specialister, som ikke behøver detaljeret ledelse i dagligdagen. Afgørende at medarbejderne har en klar forståelse af, hvornår man har brug for ledelse og hvornår man ikke har brug for det.

5 Dilemmaer Grænserne er flydende fra arbejdsplads til arbejdsplads og fra medarbejder til medarbejder. Og hvordan er samspillet mellem medarbejderne eller til eleverne, hvem kan bestille hvilke opgaver hos hvem? Samtidig har vi alle forskellige tippepunkter for, hvor meget pres vi kan håndtere, og står den enkeltes tippepunkt klart for ledelsen?

6 Dialogen Ledelsen ved hvornår medarbejderne ønsker ledelse, hvis de efterspørger den, både når det brænder på og i dagligdagen. Og det kræver både en ledelse og medarbejdere, der vil i dialog. Ellers bliver man ikke enige om, hvor rammerne ligger for løftet af kerneopgaven.


Download ppt "Indsæt et billede Klik på det lille billedindsættelses ikon, midt på siden og hent et billede Vælg layout 1. Højre-klik uden for dit slide 2. Vælg et passende."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google