Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Overgange ml. barn og voksen Borger 1 1 Borger henvender sig til kommunen om mulighed for hjælpemidler 2 2 1 1 1.2 1.5 1.6 2 2 3.1 3.2 3 3 Deltagelse i.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Overgange ml. barn og voksen Borger 1 1 Borger henvender sig til kommunen om mulighed for hjælpemidler 2 2 1 1 1.2 1.5 1.6 2 2 3.1 3.2 3 3 Deltagelse i."— Præsentationens transcript:

1 Overgange ml. barn og voksen Borger 1 1 Borger henvender sig til kommunen om mulighed for hjælpemidler 2 2 1 1 1.2 1.5 1.6 2 2 3.1 3.2 3 3 Deltagelse i afprøvning Forløb afsluttes 4 4 Nej Ja Handlevejledning for overgangen mellem barn/ung og voksen Kvitterings svar Kvitterings svar 2.2 2.1 1.1 1.3 1.7 1.8 1.9 1.4 1.4.1 1.7.1 1.7.2 Ja Nej Ja Standardsag Opret sag 2.2.1 2.2.2 2.2.3 Drøft mulighed for anden lovgivning Udarbejd fælles afslagsbrev Forløb afsluttes Ja Nej Kvittering til borger Opret sagAnsøgning modtages Er der oprettet sag? Journaliser ansøgning Videresend ansøgning Er der koordinator/ Kontakt- person? Kontakt til koordinator/ Kontakt- person Kvittering til borger Tværfaglig koordination Afprøvning igangsættes Kan bevilling gives? Hjælpe- middel/ Boligind- retning leveres Information om afsluttet forløb til borger koor- dinator/ kontaktperson Forløb afsluttes Kvitterings svar Kvitterings svar Informa- tion til borger Informa- tion til borger Fælles afslags- brev Fælles afslags- brev Informa- tion til borger Informa- tion til borger Informa- tion til borger Informa- tion til borger 3 3 Borger informeres om det videre forløb Hjælpemid- delenheden kontaktes Hjælpemidelafdeling/ forvaltning Figur forklaring »

2 Arbejdsgangsbeskrivelse hjælpemidler Tilbage 1. 1.1 1.1.1 1.1.2 1.2 1.3 1.4 1.5 1.5.1 1.5.2 Hjælpemiddelenheden (visiterende ergoterapeuter og administrativ medarbejder) kontaktes vedrørende bevilling af hjælpemiddel/boligindretning. Kontakten kan både være mundtlig og skriftlig. Eventuelt modtages ansøgningsskema. Kontakten kan komme fra: borgere, pårørende, trænende terapeuter, institutioner (leverandører), tilbud (leverandører), koordinerende sagsbehandler/kontaktperson, visitatorer, hospitaler. Ved henvendelse sender administrativ medarbejder indenfor tre dage ansøgningsskema til borger (eventuelt i kopi til ansøger, hvis en anden har ansøgt på borgers vegne), der virker som kvittering til ansøger. Link til Kvitteringsskabelon 1 Administrativ medarbejder undersøger om der er oprettet borgersag i Acadre. Hvis der ikke er oprettet borgersag, gøres dette. Administrativ medarbejder modtager udfyldt ansøgningsskema. Administrativ medarbejder journaliserer ansøgningen i Acadre. Administrativ videresender ansøgning via Acadre til de visiterende ergoterapeuter. Visiterende ergoterapeut undersøger, om der er koordinerende sagsbehandler/kontaktperson tilknyttet ansøger. Dette gøres ved at: tjekke Acadre, Lyngsø og eventuelt spørge borgeren. Ved ansøgninger på børn (borgere under 18 år) sender den visiterende ergoterapeut en mail til koordinatoren i BUR. Hvis der ikke er en koordinator/kontaktperson, skal der tages stilling til om andre i forvaltningen skal informeres. Hvem der skal informeres afhænger af den enkelte sag. Det kan handle om: - BUR - Voksenrådgivningen - Visitatorer i Sundhedsteamet Hvis andre ikke skal informeres, køres sagen efter standardproceduren. 1.6 1.7 Visiterende ergoterapeut vurderer ansøgningen og tager stilling til om der skal gennemføres hjemmebesøg. Hvis visiterende ergoterapeut vurderer, at der bør gennemføres hjemmebesøg kontaktes koordinator/kontaktperson, og behovet for hjemmebesøg drøftes. Der tages stilling til om hjemmebesøget skal være fælles, og hvornår det skal afholdes. Administrativ medarbejder sender indenfor fem arbejdsdage skriftlig kvittering for ansøgningen samt tid for evt. hjemmebesøg inden for 3 uger. Hvis nogle aftaler er indgået med borgeren refereres disse i kvitteringsskrivelsen. Såfremt borgeren ønsker det, kommunikeres der via e- post. Link til Kvitteringsskabelon 2

3 Arbejdsgangsbeskrivelse hjælpemidler Tilbage 2. 2.1 2.2 2.2.1 2.2.2 3. 3.1 3.1.1 3.2 4. Visiterende ergoterapeut vurderer og drøfter ved behov med relevante samarbejdsparter, om der er brug for tværfaglig koordinering inden sagen igangsættes. Hvem der skal inddrages afhænger af den enkelte sag. Det kan handle om: Kontaktpersoner i BUR Handicapkoordinatorer i Voksenrådgivningen Visitatorer i Sundhedsteamet Husk at afklare om der er givet samtykke til at udveksle informationer. Husk at anvende muligheden for miniteamkonferencer. Opgaven løses efter fælles aftale, herunder afprøvning og videre forløb. Afprøvning iværksættes og borger og relevante samarbejdsparter informeres om forventet forløb og tidsplan. På baggrund af afprøvning træffes beslutning om hjælpemiddel/boligindretning kan bevilliges. Koordinator/kontaktperson informeres skriftligt om beslutningen, der også dokumenteres i sagen. Hvis bevilling afslås drøfter visiterende ergoterapeut med koordinator/kontaktperson, hvorvidt anden lovgivning kan anvendes. Ved fælles afslag formuleres et fælles afslagsbrev. Dette sendes til borgeren inden 10 dage efter beslutningen. Hvis hjælpemidlet/boligindretningen bevilges informeres borgeren og koordinerende sagsbehandler/kontaktperson om forventet tidsforløb, der også dokumenteres i sagen. Hjælpemidlet/boligindretningen leveres Hjælpemidlet leveres inden for 10 arbejdsdage efter beslutningen om bevilling er truffet. Når hjælpemidlet/boligindretningen er leveret og er klar til at blive taget i brug, informeres koordinator/kontaktperson, om at forløbet afsluttes. Forløbet afsluttes.

4 x x Hvad betyder de forskellige figurer? x x x x x x x x Start/afslutning handicapforvaltningen Start/afslutning Samarbejdspartnere/ borger Skriftlig kommunikation fra handicapafdeling Til samarbejdspartnere/ borger Skriftlig kommunikation fra samarbejdspartnere /borger til handicapforvaltning Aktiviteter i Handicapforvaltningen Aktiviteter hos samarbejdspartnere/ borgere Skillevej/beslutningspun kter i Handicapforvaltningen Sekvensflow Informationsflow Afgrænsning af organisatoriske enheder/borgeren Tilbage


Download ppt "Overgange ml. barn og voksen Borger 1 1 Borger henvender sig til kommunen om mulighed for hjælpemidler 2 2 1 1 1.2 1.5 1.6 2 2 3.1 3.2 3 3 Deltagelse i."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google