Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHans Beck Redigeret for ca. et år siden
1
Branding
3
Brands Fmcg Corporate brand Person brand Kommerciel virksomhed Nonprofit organisation Begivenhed By/sted Hvad er et brand
4
Branding skaber symbolske merbetydninger, som taler til følelserne, styrker produkters image og giver interesserede og loyale kunder. Brandets image er modtagernes opfattelse af brandet. Image skabes af virksomhed, produkt og præsentation, men påvirkes også af eksterne faktorer. Virksomheden kan ikke fuldstændig styre hvordan brandets image bliver opfattet. F.eks. bliver store 4 hjuls trækkere udskældt som miljøsvin pga. øget fokus på klimaforandringer. afsendermodtager faktorer Branding definition
5
Hvorfor brande? Loyale kunder Tiltrække nye kunder Informationsbarrierer i forhold til tilfredse kunder Registrerede varemærker = tidsubegrænset beskyttelse Konkurrencebarriere Et alternativ til priskonkurrence
6
Tiltrækkende Kendt + + - - Ideel placering
7
Positionering Volvo = sikkerhed BMV = køreglæde Mercedes = prestige Opel = konservativ Toyota = holdbarhed
8
Påvirkning af brandet Produktet – service, sortiment, kvaliteter, emballage mm. Pris Promotion Place Virksomhed Medarbejdere Historie Begivenheder
9
Brand arkitektur Monopolistisk brand – chanel, virgin (forælderen dominerer) Dual brand – Ford Mondeo to brands optræder sammen Endorsed brand – iPhone/Apple et brand understøtter det andet (barnet dominerer) Pluralistisk brand – L’Oreal, Nokia, VW, Lego Ferrero Celebrity branding Licensing – Ferrari, Disney, Coca Cola
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.