Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afChristine Schmidt Redigeret for ca. et år siden
1
31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator
2
Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse på Elementer som er givet på forhånd andetsteds fra. Beslutninger fra Klinisk Fagligt Råd Juridiske aspekter Kontrakter og servicemål Fx objektiv undersøgelse Fx parametre i lægemiddelmodul
3
3 24-09-2016 Metode for dagen Gennemgang af standardarbejdsgang –Identifikation af elementer og indhold –Betydning for afdelingens arbejdsgange Gennemgang af notatskabeloner –Identifikation af behovet for eventuelle tilpasninger Diskussion af relevante arbejdsgange og nødvendige procedurer
4
Mål for dagen Standardarbejdsgangen gennemgået og relevante problemstillinger gennemgået Afdelingens fremtidige arbejdsgange gennemgået Notatskabeloner og nøgleord gennemgået. Afklaring af om de eksisterende notatskabeloner dækker dokumentationsbehovet.
5
5 24-09-2016 Dagsorden Gennemgang af standardarbejdsgangen Klinisk kontakt Gennemgang og afklaring af om den eksisterende skabeloner dækker dokumentationsbehovet. Gennemgang af standardarbejdsgangen Assistance Gennemgang og afklaring af om den eksisterende skabelon dækker dokumentationsbehovet. Afsendelse af notater Opsamling
6
31. januar 2007 Standardarbejdsgangen 006 Klinisk kontakt
7
7 24-09-2016 Arbejdsgang starter Når sundhedspersonale, alene eller sammen med andre, forbereder sig på den kliniske kontakt
8
8 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- information
9
9 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- information, forsøgspersoner
10
10 24-09-2016
11
11 24-09-2016 1.Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål – information 2.Den Gode Medicinske Afdeling –information 3.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- journal
12
12 24-09-2016
13
13 24-09-2016 1.Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål – information 2.Den Gode Medicinske Afdeling –information 3.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- patienters retsstilling
14
14 24-09-2016 1.Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål – tid 2.Den Gode Medicinske Afdeling – planlægning under indlæggelsen
15
15 24-09-2016 1.Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål – tid 2.Sund Dialog: samarbejdsaft. ml. kommuner og sgh.væsen - indlæggelse 3.Den Gode Medicinske Afdeling –planlægning under indlæggelsen
16
16 24-09-2016
17
17 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – faggruppers retsstilling
18
18 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – faggruppers retsstilling, andmeldelse/registre
19
19 24-09-2016 Arbejdsgangen slutter Når sundhedspersonale har journalført, iværksat handlinger og evalueret den kliniske kontakt.
20
20 24-09-2016 Beslutninger for arbejdsgangen I/II ”Klinisk Kontakt” er en væsentlig arbejdsgang i det kliniske arbejde og anvendes i mange sammenhænge og af alle faggrupper for at sikre kvalitet og dokumentation. I den Kliniske Kontakt anvendes tværfaglige dokumenter i form af eksempelvis en behandlingsplan. Under formulering af sundhedsproblemer skal der være mulighed for at formulere mål og evaluere systematisk. Alle data vedr. den ”Kliniske Kontakt” dokumenteres i den tværfaglige journal og der foretages de relevante og specifikke registreringer.
21
21 24-09-2016 Beslutninger for arbejdsgangen II/II KFR forudsætter, at der i løbet af ”Klinisk Kontakt” foretages de relevante registreringer og kodninger. Ved afslutningen på ambulante forløb foretages en kvalitetskontrol af obligatoriske indberetninger og kvalitetsdata.KFR forudsætter, at der i løbet af ”Klinisk Kontakt” foretages de relevante registreringer og kodninger. Ved afslutningen på ambulante forløb foretages en kvalitetskontrol af obligatoriske indberetninger og kvalitetsdata. Ledelsen i den enkelte afdeling skal definere, hvilke personalegrupper, der udfører hvilke aktiviteter i den enkelte ”Kliniske Kontakt”.Ledelsen i den enkelte afdeling skal definere, hvilke personalegrupper, der udfører hvilke aktiviteter i den enkelte ”Kliniske Kontakt”. Registrering skal ske tidstro og data skal kun skrives en gang.Registrering skal ske tidstro og data skal kun skrives en gang. Tiltrådt på Fælles Områdeledelsesmøde 26. maj 2005
22
22 24-09-2016 Notatskabeloner som gennemgås Klinisk kontakt –Standard objektiv undersøgelse Gennemgang Samtale Konference Målte værdier Elementer som afdelingen har indflydelse på
23
Klinisk kontakt..\..\..\..\Notatskabeloner\0175 - 015.14 Klinisk kontakt.doc
24
Gennemgang..\..\..\..\Notatskabeloner\0178 - 013.07 Gennemgang.doc
25
Samtale Hvis lægen selv skriver et notat efter en telefonsamtale, skal der udarbejdes en arbejdsgang der sikrer, at sekretæren får besked således samtalen også registreres i FPAS...\..\..\..\Notatskabeloner\0132 - 011.13 Samtale.doc
26
Konference..\..\..\..\Notatskabeloner\0177 - 010.06 Konference.doc
27
Målte værdier..\..\..\..\Notatskabeloner\0154 - 015.14 Målte værdier.doc
28
31. januar 2007 008 Assistance
29
29 24-09-2016 Arbejdsgangen starter Når den behandlingsansvarlige afdeling finder indikation for, at der rekvireres rådgivende eller behandlende assistance fra en anden afdeling
30
30 24-09-2016 Den Gode Medicinske Afdeling – planlægning under indlæggelsen
31
31 24-09-2016 Den Gode Medicinske Afdeling – henvisning og visitation, planlægning under indlæggelsen
32
32 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – information 1.Den Gode Medicinske Afdeling – information 2.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- patienters retsstilling, information
33
33 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – faggruppers retsstilling, journal
34
34 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – patienters retsstilling, ventestatus
35
35 24-09-2016 Arbejdsgangen slutter: Når rådgivning og /eller behandling i relation til assistancen er gennemført
36
36 24-09-2016 Beslutninger for arbejdsgangen I/II 1. Administrativ registrering, herunder indskrivning af notat: Den assisterende afdeling udfører den administrative registrering af assistancen uden for almindelig arbejdstid, herunder også oprettelse af kontakter i FPAS. Det findes hensigtsmæssigt, at der udarbejdes lokale vejledninger for administrativ registrering. Det bemærkes hertil, at det på nuværende tidspunkt ikke vil være muligt at etablere en systembaseret løsning.
37
37 24-09-2016 Beslutninger for arbejdsgangen II/II 2. Engangsordination vs. fast ordination Ved rådgivende assistance skal der gives mulighed for at formulere en medicinordination, der efterfølgende kan signeres direkte i medicinmodulet. Tiltrådt på Fælles Områdeledelsesmøde 21. november 2005
38
38 24-09-2016 Notatskabelon som gennemgås Assistance –Ved assistance på afdelinger, der endnu ikke er på COSMIC skal afdelingen udarbejde en arbejdsgang, der sikre at afdelingen, hvor der er gået assistance, får lægens notat. Elementer som afdelingen har indflydelse på
39
Afsendelse af notater Der findes nuværende 5 notater, der kan afsendes til egen læge og speciallæger: Ambulant klinisk kontakt Ambulant gennemgang Ambulant primærjournal Ambulant operationsnotat Epikrise
40
Afsendelse af notater Afdelingerne skal udarbejde en arbejdsgang, der sikre, at sekretærerne ved, hvilken notatskabelon de skal skrive notatet i.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.