Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator."— Præsentationens transcript:

1 31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator

2 Præmis for arbejdet Elementer som er mulige at definere for afdelingen Elementer som afdelingen har indflydelse på Elementer som er givet på forhånd andetsteds fra. Beslutninger fra Klinisk Fagligt Råd Juridiske aspekter Kontrakter og servicemål Fx objektiv undersøgelse Fx parametre i lægemiddelmodul

3 3 24-09-2016 Metode for dagen Gennemgang af standardarbejdsgang –Identifikation af elementer og indhold –Betydning for afdelingens arbejdsgange Gennemgang af notatskabeloner –Identifikation af behovet for eventuelle tilpasninger Diskussion af relevante arbejdsgange og nødvendige procedurer

4 Mål for dagen Standardarbejdsgangen gennemgået og relevante problemstillinger gennemgået Afdelingens fremtidige arbejdsgange gennemgået Notatskabeloner og nøgleord gennemgået. Afklaring af om de eksisterende notatskabeloner dækker dokumentationsbehovet.

5 5 24-09-2016 Dagsorden Gennemgang af standardarbejdsgangen Klinisk kontakt Gennemgang og afklaring af om den eksisterende skabeloner dækker dokumentationsbehovet. Gennemgang af standardarbejdsgangen Assistance Gennemgang og afklaring af om den eksisterende skabelon dækker dokumentationsbehovet. Afsendelse af notater Opsamling

6 31. januar 2007 Standardarbejdsgangen 006 Klinisk kontakt

7 7 24-09-2016 Arbejdsgang starter Når sundhedspersonale, alene eller sammen med andre, forbereder sig på den kliniske kontakt

8 8 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- information

9 9 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- information, forsøgspersoner

10 10 24-09-2016

11 11 24-09-2016 1.Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål – information 2.Den Gode Medicinske Afdeling –information 3.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- journal

12 12 24-09-2016

13 13 24-09-2016 1.Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål – information 2.Den Gode Medicinske Afdeling –information 3.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- patienters retsstilling

14 14 24-09-2016 1.Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål – tid 2.Den Gode Medicinske Afdeling – planlægning under indlæggelsen

15 15 24-09-2016 1.Kontrakt: Servicemål og kvalitetsmål – tid 2.Sund Dialog: samarbejdsaft. ml. kommuner og sgh.væsen - indlæggelse 3.Den Gode Medicinske Afdeling –planlægning under indlæggelsen

16 16 24-09-2016

17 17 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – faggruppers retsstilling

18 18 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – faggruppers retsstilling, andmeldelse/registre

19 19 24-09-2016 Arbejdsgangen slutter Når sundhedspersonale har journalført, iværksat handlinger og evalueret den kliniske kontakt.

20 20 24-09-2016 Beslutninger for arbejdsgangen I/II ”Klinisk Kontakt” er en væsentlig arbejdsgang i det kliniske arbejde og anvendes i mange sammenhænge og af alle faggrupper for at sikre kvalitet og dokumentation. I den Kliniske Kontakt anvendes tværfaglige dokumenter i form af eksempelvis en behandlingsplan. Under formulering af sundhedsproblemer skal der være mulighed for at formulere mål og evaluere systematisk. Alle data vedr. den ”Kliniske Kontakt” dokumenteres i den tværfaglige journal og der foretages de relevante og specifikke registreringer.

21 21 24-09-2016 Beslutninger for arbejdsgangen II/II KFR forudsætter, at der i løbet af ”Klinisk Kontakt” foretages de relevante registreringer og kodninger. Ved afslutningen på ambulante forløb foretages en kvalitetskontrol af obligatoriske indberetninger og kvalitetsdata.KFR forudsætter, at der i løbet af ”Klinisk Kontakt” foretages de relevante registreringer og kodninger. Ved afslutningen på ambulante forløb foretages en kvalitetskontrol af obligatoriske indberetninger og kvalitetsdata. Ledelsen i den enkelte afdeling skal definere, hvilke personalegrupper, der udfører hvilke aktiviteter i den enkelte ”Kliniske Kontakt”.Ledelsen i den enkelte afdeling skal definere, hvilke personalegrupper, der udfører hvilke aktiviteter i den enkelte ”Kliniske Kontakt”. Registrering skal ske tidstro og data skal kun skrives en gang.Registrering skal ske tidstro og data skal kun skrives en gang. Tiltrådt på Fælles Områdeledelsesmøde 26. maj 2005

22 22 24-09-2016 Notatskabeloner som gennemgås Klinisk kontakt –Standard objektiv undersøgelse Gennemgang Samtale Konference Målte værdier Elementer som afdelingen har indflydelse på

23 Klinisk kontakt..\..\..\..\Notatskabeloner\0175 - 015.14 Klinisk kontakt.doc

24 Gennemgang..\..\..\..\Notatskabeloner\0178 - 013.07 Gennemgang.doc

25 Samtale Hvis lægen selv skriver et notat efter en telefonsamtale, skal der udarbejdes en arbejdsgang der sikrer, at sekretæren får besked således samtalen også registreres i FPAS...\..\..\..\Notatskabeloner\0132 - 011.13 Samtale.doc

26 Konference..\..\..\..\Notatskabeloner\0177 - 010.06 Konference.doc

27 Målte værdier..\..\..\..\Notatskabeloner\0154 - 015.14 Målte værdier.doc

28 31. januar 2007 008 Assistance

29 29 24-09-2016 Arbejdsgangen starter Når den behandlingsansvarlige afdeling finder indikation for, at der rekvireres rådgivende eller behandlende assistance fra en anden afdeling

30 30 24-09-2016 Den Gode Medicinske Afdeling – planlægning under indlæggelsen

31 31 24-09-2016 Den Gode Medicinske Afdeling – henvisning og visitation, planlægning under indlæggelsen

32 32 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – information 1.Den Gode Medicinske Afdeling – information 2.Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok.- patienters retsstilling, information

33 33 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – faggruppers retsstilling, journal

34 34 24-09-2016 Love og SSTs vejl.: Retsinformations gældende dok. – patienters retsstilling, ventestatus

35 35 24-09-2016 Arbejdsgangen slutter: Når rådgivning og /eller behandling i relation til assistancen er gennemført

36 36 24-09-2016 Beslutninger for arbejdsgangen I/II 1. Administrativ registrering, herunder indskrivning af notat: Den assisterende afdeling udfører den administrative registrering af assistancen uden for almindelig arbejdstid, herunder også oprettelse af kontakter i FPAS. Det findes hensigtsmæssigt, at der udarbejdes lokale vejledninger for administrativ registrering. Det bemærkes hertil, at det på nuværende tidspunkt ikke vil være muligt at etablere en systembaseret løsning.

37 37 24-09-2016 Beslutninger for arbejdsgangen II/II 2. Engangsordination vs. fast ordination Ved rådgivende assistance skal der gives mulighed for at formulere en medicinordination, der efterfølgende kan signeres direkte i medicinmodulet. Tiltrådt på Fælles Områdeledelsesmøde 21. november 2005

38 38 24-09-2016 Notatskabelon som gennemgås Assistance –Ved assistance på afdelinger, der endnu ikke er på COSMIC skal afdelingen udarbejde en arbejdsgang, der sikre at afdelingen, hvor der er gået assistance, får lægens notat. Elementer som afdelingen har indflydelse på

39 Afsendelse af notater Der findes nuværende 5 notater, der kan afsendes til egen læge og speciallæger: Ambulant klinisk kontakt Ambulant gennemgang Ambulant primærjournal Ambulant operationsnotat Epikrise

40 Afsendelse af notater Afdelingerne skal udarbejde en arbejdsgang, der sikre, at sekretærerne ved, hvilken notatskabelon de skal skrive notatet i.


Download ppt "31. januar 2007 Workshop Klinisk kontakt v. Marianne Møller, EPJ-koordinator Vibeke Riis, EPJ-koordinator."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google