Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Spiller- og Talentudvikling i klubben – KB’S TALENTSKOLE Af Karina Ildor Jacobsgaard & Mikkel Nørby.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Spiller- og Talentudvikling i klubben – KB’S TALENTSKOLE Af Karina Ildor Jacobsgaard & Mikkel Nørby."— Præsentationens transcript:

1 Spiller- og Talentudvikling i klubben – KB’S TALENTSKOLE Af Karina Ildor Jacobsgaard & Mikkel Nørby

2 OVERSIGT Klubfakta Principper Struktur for KB’s Talentskole Træningsmængde Træningskultur Forventninger til spillerne

3 FAKTA OM KB 2100 medlemmer 460 under 18 år 9 indendørs baner 26 grusbaner 2 hard court baner 4 minitennisbaner 7 fuldtidstrænere 2 administrative deltidsansatte

4 GRUNDPRINCIPPER Lave en talentskole som Barcelonas La Masia. Skabe et eliteudviklingsmiljø med fokus på det sociale liv i klubben. De bedste skal tilbydes rammer, som kan bringe dem i Top100 (WTA/ATP). Skolesamarbejde. Alle talentskolens trænere skal arbejde ud fra de samme standarder og målsætninger. Følge ITF’s og DTF´s anbefalinger mht. træningsmængde og fokus i træningen (ATK). Gennemsigtighed: Inddeling af spillere i grupper, hvor det tydeligt fremgår, hvad tilbuddet og kravene er til hver gruppe. Man skal træne alsidigt i en ung alder for at blive god senere. Procesorienteret tankegang fra både spillere, trænere og ikke mindst forældre – det gælder om at toppe når man er mellem 18 og 30 år. Alle spillere på KB’s Talentskole skal spille kamp inden for de første to måneder af deres tid på skolen. Kvalitet (måles gennem evaluering af opnåede/ikke opnåede processmål). Uddannelse af spillere, trænere og forældre.

5 SKUM/RØD JUNIOR TRÆNING 14 – 15 JUNIOR TRÆNING 16 - 18 UNGSENIOR TRÆNING 19 - 21 MIDITENNIS TALENT U18 9 10 6 8 14 15 16 2 3 NATIONAL ELITE SENIOR TALENT U15 MINITENNIS 18 SKUM/RØD 3 2 1 RØD ORANGE/GRØN ORANGE INTERNATIONAL NATIONAL INTERNATIONAL 1 TALENT BOBLERGRØN 11 13 U13 STRUKTURKBSTRUKTURKB 19

6 TRÆNINGSMÆNGDE

7 TRÆNINGSKULTUR Disciplin på banen Høj kvalitet og intensitet Egne målsætninger for træningen Være mentalt klar til træning Komme til tiden Se på træneren, når han/hun taler Ret ryggen, skuldrene tilbage Hold på ketsjeren korrekt, når der ikke spilles Tennistaske og andet udstyr skal placeres ved bænken Vanddunk skal være fyldt inden timen begynder Sko skal være bundet med dobbeltknude Udstyret skal være i orden ifølge ”Proflisten” Anerkendelse af andres indsats

8 TRÆNINGSKULTUR Disciplin generelt Loyalitet Seriøsitet og kvalitet Ansvar for egen udvikling Ansvar for gruppen Opførsel udenfor banen Klare målsætninger God kontakt til trænere

9 TRÆNINGSKULTUR Standarder Ingen ekstremgreb Korrekt placering på banen Introduktion til flere typer af benarbejde i forskellige spilsituationer Opvarmningsprogram Fysisk program (styrke, løb, smidighed, balance, koordination) Ritualer og rutiner Vejrtrækning, under spil og mellem bolde Tests

10 FORVENTNINGER TIL SPILLERNE Følge trænernes anbefalinger for turneringsplanlægning Deltagelse i klubbens egne turneringer Deltagelse på klubbens træningslejre Udtagelseskriterier (tekniske, fysiske, taktiske, mentale) for hver gruppe 6-8 år: (eksempler) FYSISK: fleksibilitet i skulderled, kolbøtter, hinke, kaste, drible, hoppe, forhindringsbane TEKNISK: benarbejde, greb, sving, præcision TAKTISK: defensiv, offensiv, kryds MENTALT: attitude, holde ketsjer korrekt, rette strenge 9-10 år: (eksempler) FYSISK: stige, sjippe, medicinbold, mave, ryg, armbøjning TEKNISK: sving, benarbejde, greb, serv, flugtning, slice, smash TAKTISK: spil efter zoner, temposkift, angribe MENTALT: spille uden frygt, begyndende ritualer, procesorienteret tankegang

11 SPØRGSMÅL


Download ppt "Spiller- og Talentudvikling i klubben – KB’S TALENTSKOLE Af Karina Ildor Jacobsgaard & Mikkel Nørby."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google