Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Murenes Minder AR mock-up project Primær software: iOS and Quallcom PlayAR Primære medier: iPad, CCG, installation. Partnere: Leg og Læring, ad:mt (Aalborg.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Murenes Minder AR mock-up project Primær software: iOS and Quallcom PlayAR Primære medier: iPad, CCG, installation. Partnere: Leg og Læring, ad:mt (Aalborg."— Præsentationens transcript:

1

2 Murenes Minder AR mock-up project Primær software: iOS and Quallcom PlayAR Primære medier: iPad, CCG, installation. Partnere: Leg og Læring, ad:mt (Aalborg universitet), Trekantområdet Danmark, Koldinghus, No Parking and Baaring Stories ApS

3 Fortællingen Murenes Minder: Murene på Koldinghus erindrer et fiktivt mordforsøg der er iscenesat i historisk faktuel viden om 1600- tallets kongeæra i Kolding. Brugeren må forhindre at Kirsten Munk får et forgiftet glas vin ved et bal i riddersalen For at kunne gøre det, må brugeren skaffe et glas, noget vin der ikke er forgiftet og en forklædning så han/hun kan snige sig ind til ballet. De centrale genstande (glasset, kanden med vin og forklædningen) er faktiske historiske artefakter fra Chr IVs periode på Koldinghus. For at sikre sig adgang til genstandende skal brugeren bruge samlekort, augmented reality og en række minispil. De faktiske genstande omskabes i fiktionen til karakterer, på samme måde som slottets mure indtager rollen som fortæller.

4 Fortælleteknik Arketype: mentor/orakel Murenes Minder - Kald til handling/opfordring - Baggrundshistorie - Hjælpere undervejs - At opklare mysteriet... Glasset; sanseleg (lyd)Kanden - MotorisklegDragten - Hukommelsesleg GENSTANDE Arke-type: hjælpere/nøglepersoner

5 Dramaturgisk kurve (den lange rejse) Kald til handling Rejse i det ukendte Problemløsning Faret vild Problemløsning Den endelige udfordring Hjemkomsten Mentor Nøglepersoner?Modstander Hjælper Orakel Modstand overkommet Helt væggen Søg efter genstande minispil find alle ting Red Kirsten Munk Brugeren Slottet

6 iPad app danner grundlag for at udforske fortællingen om Chr IV, Kirsten Munk og det fiktive mordforsøg

7 Test med børn Høj tolerance for disse hybrid fortælleformater Minimal forvirring omkring hardware og UI navigation Særdeles positiv respons på det at udforske slottet på egen hånd Krav om fremgang og handling - action Det vil være sjovt at kunne genskabe AR delene i hjemmet med kortene Stor preference for at spille med en kammerat og UDEN forældre/bedsteforældre Vil hellere dele en iPad end have en hver

8 3D modellerne baseres på historiske objekter

9 CCG og objektgenkendelse Kombination af mønstrede rammer og brugerens korrekte placering af kortene udløser ‘event success’ i logikken. Minispil slutter hver central scene.

10 At søge og finde de faktiske historiske objekter der er udstillet på slottet og kombinere dem med de relevante samlekort driver historien fremad

11 Minispil eksempel Karakteret “Glasset” forlanger at brugeren skal vinde Koldinghus andre glas’ venskab De andre glas er musikalske og raffinerede og brugeren må vise sin forståelse for deres kunstlede verdensopfattelse.

12 Minispil eksempel Hvert glas kan ‘synge’ en tone Brugeren må gennemspille melodiske fraser der oprindeligt er kompomeret af Cht IV’s hofkomponist John Rowland

13 Minispil eksempel Når brugeren har klaret opgaven vil karakteren ‘Glasset’ godt hjælpe brugeren Brugeren er et skridt tættere på at kunne redde Kirsten Munk

14 Fra Mock-up til udgivelse I dag kan i teste mock-up versionen af Murenes Minder Mock-uppen vil være spilbar for publikum på Koldinghus i dele af 2012. Fremad ønsker partnerene at tilføje flere historier og muligvis flere lokalitetter, hvis financieringen kan sikres. Minderne kan potentielt spænde fra jernalder til anden verdenskrig; nøglen er drama og den genkendelige tanke “hvis dette sted kunne fortælle sin histoeir” Samlekortene har forskellige funktioner i andre minder og kan således bruges på tværs af steder og tider.

15 Murenes Minder Mock-up God fornøjelse på Koldinghus!


Download ppt "Murenes Minder AR mock-up project Primær software: iOS and Quallcom PlayAR Primære medier: iPad, CCG, installation. Partnere: Leg og Læring, ad:mt (Aalborg."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google