Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Quiz Uge 2 – torsdag. Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Quiz Uge 2 – torsdag. Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge."— Præsentationens transcript:

1 Quiz Uge 2 – torsdag

2 Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge jer til at være aktive – både individuelt og sammen med sidemanden –at repeterede stof – typisk fra foregående forelæsning Clicker-quizzerne giver feedback –De fortæller instruktorerne og mig, hvad I har forstået, og hvor der skal sættes ekstra ind Fremover vil der være en clicker quiz midt i hver time –Altså to quizzer i hver forelæsning –Hver quiz indeholder 5-10 spørgsmål –De sidste to uger vil der dog ikke være quizzer

3 Hvordan afvikles quizzerne? Quizzerne afvikles på følgende måde –Spørgsmålet præsenteres –1-2 minutter til at finde svaret på spørgsmålet –1-2 minutter til at diskutere svaret med sidemanden –”Afstemning” ved hjælp af clickerne –De mulige svar gennemgås (evt. med input fra jer) –Resultatet af afstemningen vises (som et søjlediagram) Slides viser de rigtige svar og forklarer disse –Det betyder, at man kan bruge quizzerne, selv om man ikke har været til forelæsningen –Nogle af forklaringerne introducerer nye ting – f.eks. eksempler på, hvordan run-time fejl kan se ud –Quizzerne kan hentes via ugeoversigten –Men først efter forelæsningen (ellers ville det være for let at brillere)

4 Hvordan bruges clickerne? Clickeren tændes ved at trykke på en vilkårlig knap Når afstemningen åbnes –I stemmer ved at trykke nummeret på den løsning, som I mener, er den rigtige Nummeret vises i displayet (hvis der er et display) Grøn diode blinker (alle enheder) –Hvis I omstemmer jer, kan I stemme igen –Det er kun jeres sidste valg, der registreres Afstemningen er anonym –Det registreres ikke, hvem der stemmer på hvad

5 Assignments Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? 1.x er 6, y er 3 2.x er 8, y er 5 3.x er 5, y er 8 4.x er 2, y er 1 int x; int y; x = 1; y = 2; x = x+y; y = x+y; x = x+y; x = 1 y = 2 3X 5 X X 8

6 Assignments (med lidt andre værdier) Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? 1. x er 1, y er −1 2. x er −1, y er −2 3. x er 4, y er −1 4. x er 1, y er 2 int x; int y; x = 2; y = 1; x = x+y; y = x-y; x = x-y; x = 2 y = 1 3X 2 X X 1

7 1 Ombytning af to værdier Hvilken af nedenstående stumper kode ombytter værdierne af x og y Alle tre variabler er af typen int x = y; y = x; x = y; t = x; x = y; y = t; x = t; y = x; t = y; x = y 0 y = y 0 x = y 0 y = y 0 y = x 0 x = x 0 t = x 0 x = y 0 y = x 0 x = t 0 y = t 0 t = t 0 3 2 5 4 x 0 y 0 t 0 er start- værdierne for x y t

8 Selektion (if-sætning) 1.x er 1, y er 3 2.x er 2, y er 4 3.x er 1, y er 2 int x; int y; x = 1; y = 2; if( x < y-1 ) { x = x+1; } y = y+x; Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? x = 1 y = 23 X x < y−1 1 < 2−1 falsk

9 Selektion (if-else-sætning) Hvad er værdierne af x og y efter udførelse af nedenstående program? int x; int y; x = 1; y = -1; if( x-1 < y ) { x = x+1; } else { y = y-x; } 1.x er 1, y er − 2 2.x er 2, y er −2 3.x er −2, y er 4 x = 1 y = − 1− 2 XX x − 1 < y 1 − 1 < −1 falsk

10 Slut – Quiz Uge 2 – torsdag


Download ppt "Quiz Uge 2 – torsdag. Hvorfor har vi clicker quizzer? Formålet med quizzerne er –at afveksle undervisningsformen – så I ikke falder i søvn –at tvinge."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google