Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSven Brøgger Redigeret for ca. et år siden
1
DESIGN C FAGETS INDHOLD: Produktdesign Kommunikationsdesign Arkitektur Stilhistorie
2
DESIGN C KRAVENE: Moodboard Idegenerering Mock-up Dokumenteret designproces Viden om stilperioder Viden om designikoner (fx møbelklassikere) Kendskab til markedsføring & målgruppe
3
DESIGN C EKSEMPEL PÅ DESIGNPRODUKT: De første overvejelser… En stol Inspireret af Afrika Mønster Naturmaterialer
4
DESIGN C EKSEMPEL PÅ DESIGNPRODUKT: Allerførst laver man et moodboard Stemninger Farver Former Materialer Detaljer Løsninger
5
DESIGN C EKSEMPEL PÅ DESIGNPRODUKT: Allerførst laver man et moodboard Stemninger Farver - Udtryk Former - Formsprog Materialer – bevidste valg Detaljer – pynt eller funktion Løsninger
6
DESIGN C EKSEMPEL PÅ DESIGNPRODUKT: Derefter laver man skitser på papir eller på computer. Skitserne skal gemmes som dokumentation af designprocessen. Så laver man en Mock-up i pap Til sidst formgives den endelige stol fx i 3D
8
DESIGN C HVAD SÅ NU….? Når først stolen er designet skal den sælges. Derfor er der en række ting man OGSÅ skal tænke på i forbindelse med design. Markedsføring Visuel Identitet Emballage
9
DESIGN C MARKEDSFØRING - Hvem er målgruppen? Minerva-modellen Manden i midten Signalværdi? Bæredygtigt design Recycling Blærerøvs-effekt
10
DESIGN C VISUEL IDENTITET Hvordan skal stolen præsenteres? Skrifttyper, farver, logoer etc… -Kernen i kommunikationsdesign!
11
DESIGN C EMBALLAGE Hvad skal stolen pakkes ind i? Hvilken følelse skal kunden have når han/hun får stolen i hænderne første gang (emballagedesign er nok vigtigere med mindre ting – tænk fx på hvordan smartphones er pakket ind ifht et billigt headset)
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.