Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3."— Præsentationens transcript:

1 AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3. Beboervejledninger 4. Beboerdemokrati -Stiftende afdelingsmøde og valg af afdelingsbestyrelse -Haveregulativ/husorden 5. Afslutning

2 Tidsplanen holder (enkelte beklædninger på skure kan udestå samt evt. udv. arbejder. Endvidere vil beplantning først ske i efteråret). Rullegræs og belægninger er påbegyndt lagt ud. Aflevering af byggeri 26. august Fejl og mangeludbedring (22.august) Status på byggeriet

3 ​ Indflytning 31. august 2016 ​ Udlevering af nøgler ​ ​ I bebyggelsen på dagen i henhold til tidsplan ​ Du skal medbringe: ​ Genpart af lejekontrakt ​ Kvittering for indbetalt depositum og ​ første husleje – Dette kan ikke fraviges ! Indflytningsproces – udlevering af nøgler

4 ​ Sådan kommer det til at foregå: ​ KAB-medarbejder udleverer: Nøgler Skema til vandaflæsning ​ Du skal selv foretage aflæsning af el og vand samt ændring af navn. ​ KAB sørger for navneskilte til dør og postkasse. ​ Der vil være affaldscontainere tilgængelige. Indflytningsproces – udlevering af nøgler

5 ​ Hermed kort information om proceduren på dagen: ​ ​ Udlevering af nøgler sker i tidsrummet kl. 09.00 – 14.00. ​ KAB´s personale vil holde til i boligen XX men vil kontakte dig i din bolig på aftalt tidspunkt. ​ I vil få tilsendt skema over tidspunkt hvor vi vil komme til jeres bolig for aflevering af bolig og nøgler ​ Du skal medbringe kopi af lejekontrakt og kvittering for indbetalt depositum og første leje. ​. Tidsrum Adresse Adresse Adresse Adresse 09.00 – 09.30 33,1-13,1-25 09.30 – 10.00 791113 10.00 – 10.30 151717,1-117,1-2 10.30 – 11.00 1919,1-119,1-221 11.00 – 11,30 21,1-121,1-223 23,1-1 11,30 – 12,00 27 23,1-323,1-4 25 12.30 – 13.00 29,1-1 27,1-127,1-229 13.00 – 13.30 3729,1-231 35 13.00 – 13.30 33 Indflytningsproces – udlevering af nøgler

6 ​ Du får udleveret nøgler til boligen samt mappe med relevante oplysninger ​ Ved udlevering af nøgler vil der samtidig blive foretaget en kort teknisk gennemgang af boligen sammen med KAB´s medarbejder. ​ Når du første gang er i boligen, hjælper vi med at aflæse el, vand og varmemåler. ​ Ved indflytningen skal du være opmærksom på, at du ikke må køre med person- og last/varevogne på stiarealerne. Derudover anbefaler vi, at der ikke køres med møbellifte eller lignende ude på stiarealerne. ​ Ved indflytningen anbefales det at man lægger noget på gulvene for at beskytte mod ridser/-og mærker fra flyttefolk Indflytningsproces – udlevering af nøgler Tidsrum Adresse Adresse Adresse Adresse 09.00 – 09.30 33,1-13,1-25 09.30 – 10.00 791113 10.00 – 10.30 151717,1-117,1-2 10.30 – 11.00 1919,1-119,1-221 11.00 – 11,30 21,1-121,1-223 23,1-1 11,30 – 12,00 23,1-223,1-323,1-4 25 12.30 – 13.00 2727,1-127,1-229 13.00 – 13.30 29,1-129,1-231 33 13.00 – 13.30 3537

7 ​ Der vil på dagen blive udfyldt en indflytningsrapport. ​ På denne vil kun blive noteret større ting, såfremt der kan konstateres åbenlyse problemer med boligen. ​ Efterfølgende får i mulighed for at indrapportere fejl og mangler. Indflytningsproces – udlevering af nøgler

8 Ved aflevering fra entreprenøren udarbejdes mangelliste for bebyggelsen samt for hver enkelt bolig. Er der forhold, der skal udbedres i boligen efter indflytning, bliver tidspunktet for udbedringen aftalt med beboeren. Inden indflytning modtages link til indrapportering af fejl og mangler, der observeres af beboeren. Skal udfyldes elektronisk og fremsendes til KAB senest 14 dage efter indflytning. KAB gennemgår efterfølgende listen sammen med entreprenør. Det vurderes, hvilke forhold der betragtes som fejl og mangler. Indflytningsproces – fejl og mangler RødAkut GulMindre akut GrønUdbedres senere eller friholdelse

9 Indflytningsproces – fejl og mangler

10 ​ 31. august indflytning ​ 14. september, er sidste frist for elektronisk indlevering af fejl og mangellister til KAB. ​ September 2016 - KAB gennemgår alle indleverede fejl og mangellister. ​ September / oktober 2016: entreprenøren planlægger sit arbejde og kontakter alle som skal have udbedret fejl og mangler. ​ September / oktober 2016: entreprenøren foretager indvendig mangelafhjælpning. Det tilstræbes at hvert enkelt bolig kun skal have besøg en gang af håndværkerne. Indflytningsproces – fejl og mangler

11 ​ Du kan finde praktiske vejledninger om: Opsætning af skillevægge Ventilation og varmeforsyning Vedligeholdelse af køkken Trækning af antennekabler m.m. Vedligeholdelse af gulve ​ Der kommer løbende flere vejledninger samt informationer på hjemmesiden. ​ Find dem på www.kab-bolig.dk under boligsøgning afdeling Gyldenstens Vænge i sidste halvdel af augustwww.kab-bolig.dk Beboervejledninger

12 ​ Valg af afdelingsbestyrelse gennemføres på stiftende afdelingsmøde som afholdes ultimo september / oktober. ​ Afdelingsbestyrelsen vælges af afdelingsmødet ​ Antal medlemmer bestemmes af afdelingsmødet (dog minimum 3), og afdelingsmødet bestemmer om formanden vælges af mødet eller afdelingsbestyrelsen Beboerdemokrati Bogføring Drifts- opgaver Budgetter & Regnskab er Kommunikation Mødeledelse Beboer- demokr ati

13 Gyldenstens Vænge – tidsplan – 1. år- Uddannelse 2016/ indflytning 2017 – 1. KV 2016 – 3. KV 2016 – 4. KV 2017 – 2. KV 2017/ driftsansvar Rammerne for fællesarbejde Husorden, haveregulativ mv. Undervisning – bogføring Undervisning i grundlæggende økonomi Undervisning i driftsansvar Planlægning af den fremtidige drift Kommende driftsansvar Undervisning i beboerdemokrati Fejl og mangel Telefonvagtordning Løbende dialog og mødeaktivitet med kundekonsulent

14 ​ Haveregulativ: ​ I vedtager selv hvad i må og ikke må i haverne, men indtil første afdelingsmøde tilrådes det ikke at anlægge noget såsom hegn, legehuse, trampoliner etc. ​ Husorden: Tjekkes ift. allerede vedtaget… ​ Der er udarbejdet en midlertidig husorden der er gældende for afdelingen, en ny skal vedtages og dette gøres af afdelingsmødet. Beboerdemokrati

15 ​ I mellemtiden før der er valgt en afdelingsbestyrelse, skal der løses nogen opgaver. ​ Fælles vedligehold, rengøring af området etc. ​ Der oprettes en vagttelefon til at indrapportere akutte problemer i boligerne (ssg). AdresseNavnAnsvarlig KontaktgruppeEr sendt ud særskilt. xx Beboerdemokrati

16 Tak for i dag - Spørgsmål


Download ppt "AlmenBolig+ - Beboermøde III – Gyldenstens Vænge 1. Velkomst og status på byggeriet 2. Indflytningsprocessen -Udlevering af nøgler -Fejl og mangler 3."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google