Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLaura Michelsen Redigeret for ca. et år siden
1
Reservelæge Birgit Falk Riecke Uddannelsesansvarlig overlæge Anne Grethe Mølbak Akutafdelingen Køge
2
Yngre lægers præmisser KBU læger kommer som novice fra et skolastisk læringsmiljø med store fordringer til sig selv første ansættelse Der er personlige grænser for hvad man kan nå at lære på ½ år, hvis det skal læres.
3
Afdelingens præmisser Uforudsigelig hverdag Pt. kommer på uforudsigelige tidspunkter og er uforudsigeligt dårlig Har et turnover på 32 turnuslæger pr år. Har egen stab med 16 KBU 8 KOL 10 overlæger i funktionsansvar
4
Det formelle rum skemasættes: vejledersamtale1. gang hver måned alle har vejleder også klassificerede forløb fokus på de 7 kompetencer i interaktion elektronisk: uddannelsesansvarlig overlæges logbog Uformelle rum Trygt læringsrum Fokus på udvikling i det arbejdende kliniske rum Fokusuger Fokus på de 7 kompetencer Tætte teamstruktur Refleksiv konference Kommunikationsfokus Professionel adfærd på stuen Fokus på scenarietræning eks. Spineøvelser Tværfaglighed
5
Akut patient (tilskadekommen eller akut syg) Triage Primær visitation MOL Sekundær Visitation Hjem Indlæggelse Ambulant Primær behandling Paraklinik Journal Arbejdsflow/læringsramme- Akutafdelingen Observation Koordinerende Læge / overlæge KOL/overlæge MOL trænet
6
Modtage læger Koordinerende læger Overlæger Funktion til ubegrænset disposition - reflektion Dagen igennem
8
Uddannelse og produktion er tilrettelagt i én helhed
9
Det formelle rum skemasættes Vejledersamtale 1. gang hver måned alle har vejleder også uklassificerede forløb fokus på de 7 kompetencer i funktion Skabe overblik i kompetencemåling Uformelle rum Trygt læringsrum Fokus på udvikling i det arbejdende kliniske rum Fokusuger Fokus på de 7 kompetencer Tætte teamstruktur Refleksiv konference Kommunikationsfokus Professionel adfærd på stuen Fokus på scenarietræning eks. Spineøvelser Tværfaglighed
11
Introduktion Twinfunktion Udfordringen Søsterfunktion Kompetencen i aktion Introducerer Træner Assesser Assessment Professionel adfærd i aktion
12
Gennem relevant fokus på lægers udvikling i det kliniske rum - skabes lægelig dannelse
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.