Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY DATA MANAGEMENT IN PRACTICE TRACK 5: MARKETING AND TRAINING TOOLKIT Karsten Kryger Hansen Specialkonsulent,

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY DATA MANAGEMENT IN PRACTICE TRACK 5: MARKETING AND TRAINING TOOLKIT Karsten Kryger Hansen Specialkonsulent,"— Præsentationens transcript:

1 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY DATA MANAGEMENT IN PRACTICE TRACK 5: MARKETING AND TRAINING TOOLKIT Karsten Kryger Hansen Specialkonsulent, Aalborg Universitetsbibliotek

2 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY DEMANDS IN THE APPLICATION Der udarbejdes informationsmateriale, vejledninger, træningsmateriale, kursusmateriale. På de deltagende bibliotekers universiteter gennemføres informationskampagner for at udvide anvendelsen af projektets løsninger. Der vil være særligt fokus på at udarbejde skabeloner for kurser i data management for PhD’er. Beskrivelse af kommunikationsplan: Hvordan skal resultaterne af projektet formidles og til hvem? Og hvordan skaber projektet synlighed omkring DEFFs virke? Tema 5, Training and marketing toolkits, har som mål at etablere træning og information i forhold til projektets primære målgruppe, forskerne. Herudover vil der blive udviklet en kommunikationsplan som fastlægger niveauet af formidling til øvrige interessenter. Formatet og omfanget på den afsluttende resultatformidling vil blive aftalt nærmere i efteråret 2016. Der kunne sigtes efter en national konference om emnet data management. Succeskriterier Der udarbejdes relevant træningsmateriale Vurdering: Det konstateres at der er blevet udviklet træningsmateriale på nettet til fælles brug på tværs af alle projektets cases. Markedsføring og outreach gennemført hos udvalgte forskergrupper Vurdering: Det konstateres, at der er lagt en plan for markedsføring og outreach i udvalgte forskergrupper.

3 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY VARIATIONS IN PREREQUISITES FOR TRAINING The context where RDM is teached Science Audience Time Preparation Participation Level of knowledge Academic approach Educational technique

4 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY STATUS SDU DTU Statsbiblioteket Kongelige bibliotek Rigsarkivet AAU

5 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY One size fits everyone One size fits no one No size fits no one Flexible size fits someone THE CHALLENGE(S)

6 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY THE CHALLENGE(S) Training material Guidance Documentation

7 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY PICK’N’CHOOSE Focal points Perspectives; e.g. reproducability vs reusability, research integrity Various levels of learning objectives Inspiration for active learning and/or flipped classroom Material ‘bank’ Syllabus Science specific requirements Fact sheets Documentation of experience stating prerequisites and ‘basket’

8 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY DELIMITATION RDM Training Law HPC Working with active data Science specific

9 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY PLATFORM Wiki or knowledge base. API based access to information. Based on either MediaWiki or WordPress. Subdomain at: forskningsdata.dk / researchdata.dk (living laboratoy) Challenge: Steering.

10 UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY CONFERENCE Data Management track at the DeIC conference 4th and 5th of October 2016 Kolding DeIC konference 2016 er stedet, hvor folk med interesse for eScience, forskningsnetværk og datamanagement mødes.


Download ppt "UNIVERSITETSBIBLIOTEKET AALBORG UNIVERSITY DATA MANAGEMENT IN PRACTICE TRACK 5: MARKETING AND TRAINING TOOLKIT Karsten Kryger Hansen Specialkonsulent,"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google