Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kapitel 1. Målrettet vinkel Den personlige fortælling – fortalt og generaliseret som gode råd Tegn på at en virksomhed er i problemer – gule og røde lamper.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kapitel 1. Målrettet vinkel Den personlige fortælling – fortalt og generaliseret som gode råd Tegn på at en virksomhed er i problemer – gule og røde lamper."— Præsentationens transcript:

1 Kapitel 1

2 Målrettet vinkel Den personlige fortælling – fortalt og generaliseret som gode råd Tegn på at en virksomhed er i problemer – gule og røde lamper Derfor er det en fordel for banker og revisorer, hvis EW kommer ind Nye tendenser - viden og statistik Andre ideer og lokale/regionale/personlige vinkler

3 Kapitel 2

4 Early Warning virker

5 Over halvdelen overlever Over halvdelen af de virksomheder, vi hjælper, overlever. Virksomheder som får tilknyttet en frivillig rådgiver bevarer i højere grad omsætning og arbejdspladser Kilde: Effektmåling 2015

6 Dem der lukker har mindre gæld Af de virksomheder som går konkurs, rekonstrueres ca. 20 % hvorved værdier bevares Resten hjælper vi med konkurs – hurtigt, skånsomt og effektivt De konkursramte lukker i gennemsnit med 100.000 kr. mindre i moms- og skattegæld end ellers. Statskassen har overskud på Early Warning. Driften af koster 7 mio. kr. årligt. Skat sparede alene i 2013 18 millioner på de 194 virksomheder vi hjalp under konkursen Kilde: Effektmåling 2015

7 Den menneskelige faktor “Jeg var presset ud i noget, der var frygteligt ensomt. Vi var virkelig truet på livet, så jeg skulle søge hjælp alle steder.” ”Jeg var på det tidspunkt så presset, at selv om det, jeg havde brug for, var frisk kapital, så tænkte jeg ’wauw, fedt blot at kunne tale med nogen om mine udfordringer.” Kaj Stjernholm, Stjernholm A/S, 20 ansatte – virksomheden blev vendt gennem et EW-forløb og overlevede.

8 Den menneskelige faktor II ”Vi tør ikke tænke på, hvor vi havde været uden Early Warning.” ”På grund af Early Warning har vi følt os i trygge hænder i en meget utryg situation. Vi har fået uvurderlig hjælp fra både den frivillige rådgiver, væksthuskonsulenten, advokaten og revisoren.” Michael og Karina Uno. De forsøgte at redde deres virksomhed, Hvidbjerg VVS, men valgte til sidst at dreje nøglen.

9 …Og så er vi populære Flere europæiske lande, herunder Storbritannien, Spanien og Irland, efterspørger mere viden om Early Warning. EU-kommissionen har foreslået at udbrede Early Warning til hele EU. Over 4000 virksomheder i Danmark har trukket på Early Warning siden 2007.

10 Kapitel 3

11 Hvad er Early Warning?

12 Early Warning… Giver gratis, uvildig og fortrolig hjælp til: At sikre nødvendige ændringer så konkurs undgås. At sikre hurtige og ærlige lukninger, hvor det er den rigtige udvej. At bringe virksomheden ind i et nyt vækstforløb. Har hjulpet over 4000 virksomheder siden starten. Påvirker den generelle opfattelse af kriser og konkurs Arbejder for større accept og forståelse og ”second chance. Arbejder for, at virksomhederne tidligere ser problemerne i øjnene. Skaber flere vækst-iværksættere

13 Tre bærende søjler Frivillige 100 frivillige rådgivere Erfarne nuværende og tidligere ledere, virksomhedsejere og specialister Advokater 15 af de dygtigste insolvensadvokater i landet Konsulenter 10 Early Warning- konsulenter Særdeles stor erfaring i at kortlægge konkrete muligheder for den enkelte virksomhed og ejer

14 De frivillige er rygraden Driften af Early Warning er finansieret på finansloven. Bevillingen dækker omkostninger til EW-konsulenter og kørsel m.m. De over 100 frivillige får ingen penge for deres arbejde. Men de finder stor stor mening i at hjælpe mennesker. De får et stærkt personligt netværk, og de får udviklet deres kompetencer. Nævn en viden/kompetence, og vi matcher den.

15 Processen i Early Warning Step 1: Væksthuskonsulenten Screening, analyse Skaber overblik Problemafklaring Matcher virksomheden med den relevante frivillige rådgiver eller advokat Virksomhedsejere/tidligere iværksættere med viden, erfaring og kompetence i særlige brancher eller særlige problemstillinger Giver sparring og gode råd Handlingsplaner og opfølgning Virksomheden har fået overlevelsesmulighed Igen i marked til det private rådgivernetværk Overlevelse Lukning Step 2: Frivillig rådgiver Step 3: På egne ben Moden til private rådgivere Step 2: Advokat Step 3: Gældssanering Genstart

16 Det vi gør er… 360 graders gennemgang af virksomheden. Samlet overblik og plan. Lytte, anerkender og hjælper videre. Stiller krav og sikrer fremdrift. Hjælper med at træffe de rigtige og nogle gange svære valg.

17 Vores største udfordringer Virksomhederne kommer oftest (for) sent. Erkendelsesfasen er lang og svær. Personer omkring ejeren er vigtige – bank, revisor, familie, venner, forretningsforbindelser/netværk. Berøringsangst hos mange, også rådgivere, i forhold til krisetemaet.

18 Næste skridt Tilmeld dig vores nyhedsmail på earlywarning.dk Kontakt en konsulent via earlywarning.dk Ring til XXX på mobil: XXX Kender du en, som er i problemer, så…


Download ppt "Kapitel 1. Målrettet vinkel Den personlige fortælling – fortalt og generaliseret som gode råd Tegn på at en virksomhed er i problemer – gule og røde lamper."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google